Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Fjoll:
Jag har kollat med förstoringsglas och det är en riktig målning, inget tryck. Jag är ärligt imponerad Reggis, den här lilla puttiga broschen, att du visste vem som gjort den, il fantastico!
Fjoll:
Gitzie, det är absolut inte en idiotfråga, tvärtom, fler borde kolla innan de gör sig av med dockorna alt köper. Klockan är sen men jag ska snabbt förklara den stora skillnaden. Riktiga Barbiedockor är alltid märkta i baken med Mattel, årtal osv. Märkning i nacken finns men är ett undantag.
ada:
--- Citat från: änglautanskor skrivet tor 12 jun 2008 23:21:42 ---Jaha! okej, så märkligt att människor tar illa vid sig av andras åsikter om någon.
Alla har vi rätt att tycka och tänka samt att ha en åsikt om något.
Reggis har valt att ha en såkallad blogg om diverse olika händelser i samhället här på forumet. Har man valt att uttala sig om detta på ett forum så måste man även faktiskt ta emot negativa åsikter angående sin skrivna uppfattning .
Samt att vi lever faktiskt i ett samhälle där vi alla har rätt till att utrycka vår egen åsikt, så trist Ada att du tänker ta bort mina inlägg om jag är kritisk emot Reggis!
Även om jag inte delar så många andras förtjusning angående Reggis blogg, så har jag alltid uppskattat Reggis kunskap angående antika föremål mm, samt hennes otroliga förmåga att dela med sig av sitt stora intresse.
--- Slut citat ---
Att upprepa sådant som "Gäsp, Reggis, tror du verkligen någon är intresserad av vad du skriver?" (ungefärligt citat av flera liktydiga inlägg) kan bannemej inte kallas för kritik av vad Reggis skriver utan det är något annat. Om du fortsatte diskussioner med "Jag håller inte med dig om att.." eller "Jag tycker inte att.." vore det en annan femma
I detta inlägg verkar du använda "blogg" som skällsord, och då kan jag säga att om du har åsikter om att forumet (jag) låter medlemmar skriva kåserier, kan du skapa en tråd i frågan under "Om retroforum"
Reggis:
Lite till om den här målningen.
Målningen föreställer Fabiola, en romersk adelsdam som efter ett utsvävande liv, framför allt sexuellt, gjorde sig av med alla tillgångar och ägnade resten av livet i asketism som sjuksyrra. Det hon hade gjort var bland annat att skilja sig från en man och gifta om sig med en annan. Det gjorde man bara inte i 300-talets Rom.
Trots sitt â€adliga†förflutna som var hon själv delaktig i vården av sjuka. Hon etablerade bland annat ett sjukhus för pilgrimer i Rom. När hon dog år 397 skall hela Rom ha deltagit i begravningen. Så uppskattat var hennes arbeta bland sjuka och fattiga.
Som kuriositet kan jag också nämna att det finns en samlare som samlar kopior av denna målning från hela världen. På samma sätt som Aschberg samlade den piprökande sjömannen. Originalmålningen av Henner är försvunnen sedan länge. Men enligt vad jag kan se så är det en kvinna med förnamnet Helen som stått modell för porträttet och helgonet Fabiola.
änglautanskor:
Reggis verkar vara mest obekymrad över våra åsikter, vilket är helt rätt,för det är så det är,vi tycker inte samma.Okej jag vet att många retar sig på att jag suckar!! Vad spelar det för nån roll, om jag nu är ensam om att ogilla Reggis blogg men respekterar Reggis erfarenhet samt kunskap,var hamnar jag då?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion