Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
JJ:
--- Citat från: änglautanskor skrivet fre 13 jun 2008 22:56:53 ---Reggis verkar vara mest obekymrad över våra åsikter, vilket är helt rätt,för det är så det är,vi tycker inte samma.Okej jag vet att många retar sig på att jag suckar!! Vad spelar det för nån roll, om jag nu är ensam om att ogilla Reggis blogg men respekterar Reggis erfarenhet samt kunskap,var hamnar jag då?
--- Slut citat ---
Ordspråket "att tala är silver men tiga är guld" säger en hel del. Om någon tycker något som inte jag håller med om så tiger jag oftast om jag inte blir tillfrågad. Alla har vi olika åsikter och att nödvändigtvis hävda sig mot någon åsikt som någon kan stöta sig över känns bara som att man sänker sig själv. Kan kanske kallas klokhet eller livserfarenhet om man känner för det.
Fjoll:
Il fantastico Reggis! Hur sjutton kan du ha koll på så mycket. Jag tycker mig ha någorlunda koll på Italien och dess historia men Fabiola har jag tydligen missat komplett (och säkerligen mycket mer också). Jag är verkligen mycket mycket glad att du lät mig veta detta. En del av mig är alltid kvar i Italien (Italien är mitt andra hem) och med denna nya vetskap blir det än märkligare att jag fann den eller var det kanske tvärtom, den fann mig. Om detta finns mer att berätta men det får bli en annan gång.
Reggis:
Fy sjutton, nu är det ordentlig fart på bakluckorna här i Stocken. Jag har handlat så jag nästan spydde, blev mätt helt enkelt. Inga stora fynd utan mer grejer jag tyckte om. En del av grejerna är till om med exponerade, det vill säga andra grejer har lagt i kartong för att de skall få plats.
Sen har jag städat. Ja ni läste rätt. Jag har gett mig katten på att städa en del av lägenheten varje dag. Det börjar bli ingrott och likna en lagerlokal och det måste förhindras. Det har kommit till stadiet då trivsenfaktorn sjunkit på grund av överbelamring och damm.
Jag hörde på jobbet att någon hade sett på TV att man kunde smörja parkettgolv med vanlig olivolja och de skulle bli fina. Provade på en liten del av min â€livlösa†parkett. Tyckte det såg bra ut så jag provade på halva vardagsrumsgolvet. Efter en stund trodde jag att jag drömde sköna drömmar. Golvet blev som förvandlat, fullt med liv igen. Nu efter ett dygn har det bara blivit ändå bättre.
Den bifogade bilden är från mitt golv i morse. Till höger ser ni den del av golvet som blivit smörd med Olivolja-Extra-Virgin och till vänster det jag ej smörjt. Det till höger var lika livlöst innan smörjning. Vilken skillnad, eller hur?
nisse 8:
Bilden då, var är den?
änglautanskor:
Hmmmmmm!! Tänk vad lite olja kan göra, fungerar det lika bra för oss mogna kvinnor, tro? Du behöver inte svara då jag redan nu vet svaret på mitt påstående, samt även det är bra med olivolja till så mycket annat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion