Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Reggis:
Fast det verkar vara samma person som den här Rita.
Min prinsessa är en Ungersk princessa från början av 1930-talet.
JJ:
--- Citat från: kikarbara skrivet tis 5 aug 2008 12:26:53 ---Och hittade vid genomgång två till som jag ville ta vara på för egen del. Och sen dess har jag sorterat och slängt, sorterat och slängt, och nu lite försiktigt börjat lägga ut på tradera.
--- Slut citat ---
Varför slänga? Hur många gånger har man frågat personer på loppis om de har gamla vykort att sälja men då har de haft sådana men slängt dem! Istället har de tagit med naggade IKEA-vaser och askfat från greklandssemestern -83...
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet tis 5 aug 2008 14:41:22 ---Varför slänga? Hur många gånger har man frågat personer på loppis om de har gamla vykort att sälja men då har de haft sådana men slängt dem! Istället har de tagit med naggade IKEA-vaser och askfat från greklandssemestern -83...
--- Slut citat ---
Jag har mest slängt vikta eller skadade dussinkort från sjuttio-åttio-nittiotalet, sånt som jag inte baxar med att grejja med helt enkelt. Rästen delade jag upp på några -för mig- logiska loter och la för ett par kronor på tradera, just med tanke på att någon kanske söker något i den vägen. Jag tycker ju inte om att slänga i ONÖDAN liksom men tänker inte vada i kort i evinnerlig tid framöver utöver allt jag redan dessförinnan har samlat på hög...
det jag har lärt mig av den här högen är att jag aldrig mer skall skicka ett vykort med en gullig rävunge där det står något i stil med "jag saknar dig" eller sådant, utan framöver skall jag tänka på att skicka vykort "där det händer något", där man antingen ser stilperiod, människor som rör sig eller liknande för dessa tyckte jag själv var roligast.
JJ:
Ok, jag fick för mig att de var äldre. Då är det lugnt!
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet tis 5 aug 2008 20:07:47 ---Ok, jag fick för mig att de var äldre. Då är det lugnt!
--- Slut citat ---
Inte alla, en helt var dock betydligt äldre. De jag har noterat är från 1902 och framåt, mycket 60/70-tal. Men sen fanns det nästan helt "färska" med. Det var en salig blandning av allt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion