Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
kikarbara:
Nu när sommaren är slut här så är det snart läge att gå på loppis igen i våra trakter. Det är rena öken under turistperioden... inte bara för att folk flockas som flugor på en övermogen banan utan för att priserna trissas till nivåer man knappt känner igen. Äntligen lite grått och trist, regn som faller tungt och jagar iväg de sista camparna... Hm, fast annars gillar jag turistsäsongen också måste jag säga, så det är inte bara loppisarna som gapar tomma när de far; tyvärr tar de med sig myller och skratt på samma gång också... hm, tror nog ändå att jag föredrar loppisökenvandringarna sammantaget. Allt är förlåtet; kom snart tillbaka igen! :)
JJ:
Jag hade tänkt att inte köpa något mer innan Markaryd till helgen, men så sprang jag på en turkos vas från Elme av samma modell som de två jag hade förut. Kroppen på denna är tillplattad oval om man ser den ovanifrån. Kostade 40 kr.
kikarbara:
Jag var och loppade idag men jag har redan glömt vad jag köpte... jo, förrästen, en silverberlock signerad JS, någon som kan tipsa om någon som signerat så?
Men... sen kom jag hem till fem stora lådor från en bokhandel som startade i slutet på artonhundratalet och det var enbart äldre varor. Jag måste erkänna, att jag är rätt så matt. Jag har lyft upp grejjer, tittat, kikat och vänt och lagt ihop och packat upp och... jag är helt matt av intryck. Det var fantastiskt roligt. Måste nog kvalificera sig som årets.... eller decenniets mest känslomässiga köp. Det är helgerån att kalla det fynd.
Jag har nu suttit med detta i kanske tre timmar och packat upp och jag minns... inte mycket utav det. Gamla passare i lådor, räknestickor... toalettpapper som ligger i platta buntar, 300 ark i varje (om man fick ett ark åt gången så hm... hoppas vi att de hade tvål på toa... kan jag väl säga). Vykort, vykort, vykort, placeringskort, gratulationskort, julkort, sedelkort, etc, etc, etc, allt man kan tänka, stift till stålpennor i gamla lådor, blyertspennor i gamla lådor, stift av olika de slag. Ja jisses.
Bilder kommer, jag lovar. Jag skall bara landa lite först.
gitzie:
Det där låter r o l i g t ;) Önskar jag hade kunnat vara med :)
Lee:
Hm, ny här, fast jag känner vissa av er. Men kastar in en bild på vad jag köpte idag =)
Köpte dessutom en söt väggvåg från Nils-Johan =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion