Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
änglautanskor:
Jag tyckte mycket om din Rita Hedelin ,påminner om en nutida Ikon........otroligt stämningsfylld.
JJ:
Påminner om Magritte, men frågan är om tanken bakom är mer än ren dekorativitet?
gitzie:
--- Citat från: JJ skrivet ons 27 aug 2008 22:04:01 ---Påminner om Magritte, men frågan är om tanken bakom är mer än ren dekorativitet?
--- Slut citat ---
Om man granskar den noga ser man att det finns ett kvinnoansikte uppe i den och med tanke på att den heter "Källan" kanske det är "Urmodern" ;) Helt utan tanke är den nog inte. Oavsett så gillar jag den och den har hittat sin plats här hemma :)
Däremot blir jag fortfarande lite skärrad, när jag ser fotot här på retro, över ögat som finns på bilden men inte i verkligheten.
ada:
Jag ser ögat, men har du kollat noga vad du haft för föremål omkring när du fotade som kunnat spegla sig i glaset?
JJ:
Här har vi inte skrivit på länge! I alla fall gick jag en runda idag och tre timmar efter öppningsdags kom jag till Bellevue marknad där folk kan hyra bord själva. Fick syn på Lisa Larssons lejon i minsta (?) storleken på ett bord. Eftersom resten av prylarna på bordet bara var skräp så frågade jag på lejonet. En krona blev svaret! Visserligen har den en liten nagg under på ena sidan, men jag slog till ändå. Jag hade nog köpt den även om den var tre gånger så dyr ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion