Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (13/78) > >>

Reggis:
Idag har jag fyndat fett. Bland annat den här väggprydnaden i parian.

Reseda:
Vooops, Reggis skit i vasen. Skicka den här damen till badrummet mitt istället  :o Vrålläcker grej!!

JJ:
Nu kommer bilden på gårdagens loppisfynd. Jag tog med den större ofärgade vasen för storleks- och formjämförelse (det måste väl vara från samme formgivare?).

Idag blev det bara ett fyrkantigt stengodsfat från Gustavsberg - Bohus heter det enligt text i botten. Jag har inte kollat upp än om Stig L kan ha ett finger med i spelet.

ZapZap:
Bohus är en bra serie, lite jämförbar med Berså. Sålde en tillbringare i Bohus innan jag visste att det var SL, den gick direkt på köp nu för en struntsumma.......!!

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet sön 13 jan 2008 14:49:43 ---Nu kommer bilden på gårdagens loppisfynd. Jag tog med den större ofärgade vasen för storleks- och formjämförelse (det måste väl vara från samme formgivare?).

Idag blev det bara ett fyrkantigt stengodsfat från Gustavsberg - Bohus heter det enligt text i botten. Jag har inte kollat upp än om Stig L kan ha ett finger med i spelet.

--- Slut citat ---

Ã…h, den lilla emaljkastrullen, en sådan hade min danska mormor till skirat smör. Jag tror att jag kan ha kvar den i min mors förråd... Vet inte vad den kan ha varit till, kanske använde hon den såväl ändamålsenligt och tidsmässigt, men något annat än skirat smör smältes ALDRIG i hennes binge.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion