Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Reggis:
Idag har jag fyndat fett. Bland annat den här väggprydnaden i parian.
Reseda:
Vooops, Reggis skit i vasen. Skicka den här damen till badrummet mitt istället :o Vrålläcker grej!!
JJ:
Nu kommer bilden på gårdagens loppisfynd. Jag tog med den större ofärgade vasen för storleks- och formjämförelse (det måste väl vara från samme formgivare?).
Idag blev det bara ett fyrkantigt stengodsfat från Gustavsberg - Bohus heter det enligt text i botten. Jag har inte kollat upp än om Stig L kan ha ett finger med i spelet.
ZapZap:
Bohus är en bra serie, lite jämförbar med Berså. Sålde en tillbringare i Bohus innan jag visste att det var SL, den gick direkt på köp nu för en struntsumma.......!!
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet sön 13 jan 2008 14:49:43 ---Nu kommer bilden på gårdagens loppisfynd. Jag tog med den större ofärgade vasen för storleks- och formjämförelse (det måste väl vara från samme formgivare?).
Idag blev det bara ett fyrkantigt stengodsfat från Gustavsberg - Bohus heter det enligt text i botten. Jag har inte kollat upp än om Stig L kan ha ett finger med i spelet.
--- Slut citat ---
Ã…h, den lilla emaljkastrullen, en sådan hade min danska mormor till skirat smör. Jag tror att jag kan ha kvar den i min mors förråd... Vet inte vad den kan ha varit till, kanske använde hon den såväl ändamålsenligt och tidsmässigt, men något annat än skirat smör smältes ALDRIG i hennes binge.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion