Allmänt > Fria diskussioner

Jag har fått ett brev!!!!

<< < (2/3) > >>

Gila:
Hm...detta är ju påläst MP....inte!!!
http://www.lakartidningen.se/includes/07printArticle.php?articleId=2033

http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=220642

Reggis:
Intressant Gila att du tog upp detta. Läkartidningen är en megafon för den traditionella sjukvården och känner sig hotade av alla alternativ som finns. Vad skolmedicinen är bra på är att spjälka ben, absolut bäst på benbrott helt enkelt. Men när det kommer till mer komplexa sammanhang behöver inte skolmedicinen vara allenarådande utan här behövs det alternativ.

Den västerländska skolmedicinen i dagens form är inte allenarådande utan det finns många andra lösningar som borde släppas fram. Men det vill inte de här personerna. De vill ha monopol. Vill även påpeka att de här personernas företrädare botade så gott som allt med hjälp av blodiglar och åderlåtning för drygt 100-år sedan. Så vetenskapliga var dom!!

Jag tycker att det är bra att politiker har lite större vyer än vår revirpinkande läkarkår som betraktar allt nytt som ovetenskapligt.

prydnomannen:

--- Citat från: Wanja skrivet tor  9 sep 2010 21:34:16 ---Apropå lärlingslön: http://www.folkpartiavdraget.se/

Det ska alltså gälla upp till 23 års ålder och vad jag förstår så är det inte ett försenat/tidigt aprilskämt.

--- Slut citat ---

Efter valet om alliansen vinner så kommer nog FP med förslaget att höja myndighetsåldern till den som gällde förr, 21.
För att ytterligare förminska yngre människors värde.

Gila:

--- Citat från: Reggis skrivet fre 10 sep 2010 15:11:19 ---

Jag tycker att det är bra att politiker har lite större vyer än vår revirpinkande läkarkår som betraktar allt nytt som ovetenskapligt.

--- Slut citat ---

Så bra, då kan ju en politiker få operera dig då det behövs!  ;)

Eller be någon schaman dansa runt en fyra fem varv baklänges med ett par maracass för att bota en svår sjukdom...
De riktigt sjuka kan ju få pröva på healing med stenar....rösta på MP och sjukvården blir bäst!  :P

Men innan ni rösta för det....tips, läs gärna denna bok:
 "Salvekvick och Kvacksalveri" av Singh & Ernst.

Reggis:
Nu ska du inte vara larvig Gila. Det finns naturligtvis moderna "helbrägdagörare" som ser ekonomisk vinning i olika ritualer eller helt enkelt av sinnesförvirring tror på sig själva. Det jag vill säga är att jag är övertygad om att det finns mycket inom medicinen att upptäcka och att dagens skolmedicin inte är upptäckandets ände. Därför är jag övertygad om att en viss vetenskaplig yvighet är av godo. Skolmedicinens fanbärare är bara människor de också med begränsade kunskaper. Och som sagt var de har en gång i tiden ordinerat blodiglar och åderlåtning. Därför tycker jag att det är av godo att alternativen ges en chans de också.

Läkartidningens artikel tycks mig rätt märkligt med tanke på att många åker till Norge för att få behandlingar som är förbjudna i Sverige. Så att Sverige skulle vara någon tummelplats för "moderna åderlåtare" saknar relevans. Jag ser det snarast som en yrkesgrupps monopolisering av åsikter.

Vad vet dagens skolmedicinare om kvantfysiken och hur kunskap om denna kan bidra till läkarvetenskapen. Tyvärr så är deras insikt ringa. Det som stör mig är att de verkar inte vilja lära sig något heller.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion