Allmänt > Om Retroforum

Virusprogram

<< < (4/9) > >>

ada:
Jag satte mej just vid sonens dator med McAfee, inget häng alls, men så pular han och rensar rent datorn ofta och håller på också -och pikar ständigt mej för att min dator är långsam att dra igång... Nej jag är inte så ordentlig och diskfragmenterar och håller på, och jag är nog beredd att prova någon åtgärd trots allt, lite fundersam nu till att jag faktiskt får sitta och vänta på AVGs virusuppdatering allt som oftast.

Jag tror det hänger mest på vad man har installerat*, om man lyckats rensa bort krafs som segar ner

*Program kan ge sig ut och leta efter uppdateringar, det gör mitt Adobepaket (Photoshop etc) t ex och sådan sökningar belastar också

brodertuck:
Enligt kas rekommendationer har jag nog det mesta rätt. Processor 1,8 GHz P4, RAM minnet är dock lite klent 512Mb och virtuella minnet ställt enligt windowsrekommendationen, drygt 200Mb. Använder externa hårddiskar för att spara saker på och har inte fyllt min 80 Gb disk till mer än 25 - 30%, defragmenterar regelbundet, städar med Crap Cleaner emellanåt. Det enda egentliga felet som jag ser är att det är en Compaq

kas:
 Här ska egentligen Ada gripa in, men jag gör ett undantag för dig, diskrensning är steg ett, defrag. är steg två, men visst har "kortleken" betydelse ochså, bra grafikkort är en fördel, gärna med en beteckning typ:gtx på slutet! Men kontentan är, man köper en bra och dyr Laptop, en mindre bra PC, men den ska idag iallafall, ha en 64/2 processor och möjlighet att byta ut/lägga till nya/mera kort!
 Då ska man inte köpa IBM eller andra märkvärdiga märken HP exv. man blir låst till fabrikant!
 Hjälper nu inte mina tips, då tror jag att du har varit och "Tjyvtittat" igen på Finska dragspel. ;) :D ;D

nisse 8:
Jag köpte en extern hårddisk och flyttade över bilder och musik på den så får den interna hårddisken sköta "jobbet", jag säger bara det........vilken skillnad :o

ada:
jag har väl också en extern hårddisk, en cool blank svart, lika stor som plånboken i handväskan, 120 gigabyte tror jag det är *skryter*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion