Allmänt > Om Retroforum
Virusprogram
ada:
Jag har spelat schack på en commondore 64 :) Ställde man in att datorn tänkte tre drag framåt, fick man väldigt mycket betänketid :) Tänk dessa bandstationer som man laddade spelen ifrån (läs kassettbandspelare -för visst var det som vanliga kassettband? Jag har inte järnkoll då det inte var mitt utan dåvarande sambons spelmaskin)
brodertuck:
Visst var det vanliga kassettband och spelaren var nog inte mycket annorlunda heller. Kommer inte i håg hur kablaget såg ut men det var nog det som skiljde från en "vanlig" bandare. Det sändes väl även datasignaler på radion i bland eller har jag drömt det?
kas:
Efter alla bedrövelser med webben så kanske frugan kom med nånting, hon pratade med sin mamma på bärbar radiotelefon, samtalet har brytits några ggr.(Gigaset C450)...jag satt och var arg över att jag inte kunde hitta nåt internt problem, men hon drog ur jacket till telefonen ur datorjacket, sen ropade hon att nu funkar det hela tiden, och nu fick jag äntligen "komma till" haha, och det går som smort...nu ska vi göra TPtest och se om vi får 16- 20 mbit! tänk om det är så enkelt att det gnistrar i datajacket. ???
kas:
Det är inte roligt att ha jour ständigt o jämt, men jag hittade jacket till det gamla modemet och tryckte i telefonen och det har funkat än så länge, konstigt att nya identiska delar inte är felfria?
Tp-testet gav 14 ned 1,0 upp, man får vara nöjd med alla brandväggar o så...
Hade skapat Rubrik o skrivit en himla promemoria som försvann tre ggr. tänkte inte på kopiera o klistra.
kas:
Nu är det en grej jag ska kolla nån gång i dag, telejacket i vägg, ska lyfta kåpan o sanera mellan kontakterna, när det funkar nu så är det bra, men fick upp retro nyss, sen blev det nätverksfel, så då är det att börja om, o då funkar det så här.. ???
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion