Allmänt > Fria diskussioner
Vilka blir nyårslöftena då?
kikarbara:
--- Citat från: convallaria skrivet tis 19 feb 2008 22:50:26 ---Kikarbara, du som har så mycket pryttlar, har du inte en trådrullslåda i trä eller stoppgarnslåda med glaslock? Skulle sitta fint. Sen när allt är kalrt kan ni damer få komma till min sybudoir och dricka ett glas sherry med undertecknad...
--- Slut citat ---
Ajaj, de finns ju inte kvar här... de gick ju nästan först. Men hm... jag skall se vad jag kan tänkas springa på under våren här om allt går som jag har tänkt (jag har kanske lite förändringar på gång framöver men det berättar jag mer om när det kommit lite längre); vet ju var det finns bägge delar, trådrullslådor i olika storlekar, och moulinegarnsskåp och stoppgarnslådor och andra lådor med glaslock... men jag vet inte riktigt vad de betingar i pris i sista ändan. Men jag håller öronen öppna.
Reseda:
Reggis, Hahahahahahah att sätta karlar till att sortera sybehör, är nog som att släppa in en elefant i en glasbutik. Till att sortera något så ädelt som all slags sybehör, duger endast en kvinna.
Konvaljen, javisstja sybudoir. Tänkte inte på det. Bra mycket flottare med trä än plåtskåp och lagerhyllor. Men skumpa med tilltugg kan jag bjuda er på! (plåtskåpen är ju billiga) ::)
Reggis:
Absolut inte Reseda, min kille är rena sorteringsmaskinen och upplockningsmaskinen. Det gäller bara att ha noggranna instruktioner. Annars finns det en risk att han tar egna initiativ och det är aldrig lyckat när en man tänker själv om man nu kan definiera detta som tänkande. Fast någon sorts tankeverksamhet måste vi nog klassa det som även om det är virrigt och saknar röd tråd.
Sen har jag valt, att när det gäller den här typen av förvaring, så är det moderna att föredra. De är oftast bättre anpassade till användningsområdet och ger mer performance per ytenhet.
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet tis 19 feb 2008 23:14:41 ---Reggis, Hahahahahahah att sätta karlar till att sortera sybehör, är nog som att släppa in en elefant i en glasbutik. Till att sortera något så ädelt som all slags sybehör, duger endast en kvinna.
--- Slut citat ---
Ã…nä, jag lovar, det funkar hur bra som helst att låta en karl sortera sybehör, bara man ger en bra instruktion. Det värsta är väl att sorterandet sker in absurdum så snart ligger mönsterna inte bara i ordning för vem som har gett upphov till mönstret,utan även i nummerordning och där tycker väl jag att det är överkurs för min del. (har ju några stycken (lass) mönster vid det här laget, så han har minsann fått hugga i när det dyker upp en lot).
Sorterar knappar gör emellertid jag, för att jag vill ha den uppgiften själv och jag ser ju så upptagen ut när jag gör det, smäckert och bra, under tiden kan han göra annat... jag tror baske mig att jag är knapp-o-man!
Reggis:
Det här med knappar får mig att tänka på Strindberg och hans professor i knappologi som sorterade knappar i en hög för knappar med ett hål, en hög för de med två hål osv. Sen var det knappar som saknade hål och där sorterade professorn i en hög för de som saknade ett hål, en hög för de som saknade två hål, osv. Behöver väl inte påpeka att professorn var en man.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion