Allmänt > Fria diskussioner

Vilka blir nyårslöftena då?

<< < (24/26) > >>

Reggis:
Ja så skall de dresseras. Du är ett föredöme Kikarbara. Låt dem växa i sitt arbete så att de tar fullt ansvar för detta. Man måste också kunna ge beröm.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet ons 20 feb 2008 22:16:41 ---Ja så skall de dresseras. Du är ett föredöme Kikarbara. Låt dem växa i sitt arbete så att de tar fullt ansvar för detta. Man måste också kunna ge beröm.

--- Slut citat ---

Hrm, fast bättre än beröm i det här fallet, för den här finnen, är att jag gjorde fel och HAN fick säga det! ;)!
Han är perfektionist ut i fingertopparna och HAR jobbat med att sortera muttrar och skruvar och lärde sig alla artikelnummer i huvudet en gång i tiden, så lite sybehör är väl småpotatis för honom...

Reseda:
Äsch, inte går jag i taket för så lite. Jag pallar för en frostnatt, så länge jag inte bryter naglarna!  ;D ;D

Klart att jag är BÄST på att sortera sybehör!

Reggis:
Nu handlar det inte om vem som är bäst utan en prioritering av hemmets hjärnkapacitet Reseda. Sorteringssysslor tycker jag med utgångspunkt från kompetensbehov är en typiskt manlig uppgift. Varför skall vi kvinnor använda våra skarpa hjärnor och vår dyrbara tid till detta? Det är ett uppenbart resursslöseri när män mycket väl kan utföra detta arbete efter viss träning. Här finns till och med exempel på män som har utvecklat sorteringens ädla konst.  Kikarbara är bara att gratulera. Den mannen hon har verkar mycket användbar måste jag säga.

Reseda:
Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã…Ã¥åå Milda makaroner. Vad gör man under männens utbildningstid? Rakar av sig håret, för att inte slita av sig det?

Nej minsann! Jag ska i morgon dag skaffa mig en kappknapp med säkerhetsnål på baksidan: Tafsa inte på mina sybehör!

Män ska användas till att bära ut gamla soffor och bära in nya!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion