Allmänt > Fria diskussioner

Vilka blir nyårslöftena då?

<< < (5/26) > >>

Reseda:
VAD har hänt med henne?

gitzie:
Efter blodtest, röntgen, sövning för att kolla så att det inte satt något fast i matstrupen och koll av tänderna konstaterade veterinären att hon troligtvis hade fått ett virus som slog ut henne alldeles. (Tur i oturen är att det inte var FIP. Ett otäckt virus som brukar ha dödlig utgång)
Han vätskade upp henne, samt gav henne cortison och b-vitaminer. Ett par timmar efter det vi kommit hem tvingade jag i henne majsvälling med spruta, sedan satte vi oss i soffan med en filt omkring oss.
En halvtimme senare skulle hon ner på golvet. Shama tog sikte på matskålen, vinglade dit och Ã…T! Första gången på en vecka. Då grät jag, kan jag tala om.
Sedan dess har hon ätit, men för att hjälpa henne tills hon är riktigt OK igen, sprutar jag i henne vatten.Vågar inte riskera att hon blir uttorkad, för då är det kört.
Men som sagt: Det ser bra ut :)

kas:
Dessvärre finns fästingarna med till nollgradigt ute, det är de mest sega rackare man kan tänka sig! Har jagat i 35 år och aldrig upphört att förvånas över de där krypen. mvh

kikarbara:
Men!
Jag har kommit på ett nyårslöfte!
Jag skall ha bättre koll på mina papper.
Jag skall ha ordning i min inkorg och skickatkort. Sitter just nu och raderar sådär en tre-fyra tusen mail i min skickatkorg och det är inte så kul det heller... men det finns en hel del uppgifter i den som jag behöver efterkontrollera, så det måste göras. *booooring*.

Och jag skall bli bättre på att slutföra det jag påbörjar... det är jag nämligen helt urusel på!

nisse 8:

--- Citat från: kikarbara skrivet tis  1 jan 2008 14:21:21 ---
jag skall bli bättre på att slutföra det jag påbörjar... det är jag nämligen helt urusel på!

--- Slut citat ---

Det är lik....................

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion