Allmänt > Fria diskussioner
Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
Domino:
Nu är du snart klar!! ;D
Jag brukade hjälpa min svärmor med hennes perser, den hade en enorm underull och var extremt svårborstad, så du kanske kan tänka dig hur det var! :-\
Fjoll:
Inget lätt jobb du har Gitzie! Jag har turen att ha katter som gillar vatten. Nu i somras tog jag sonens lilla gummi (plast) båt och rodde ut en liten bit. Rätt vad det är så sitter tre katter på stranden och skriker i högan sky. Två av dem simmade ut till mig och så var det kaputt med den båten. Kan tillägga att jag inte var ute på djupt vatten och det tog några timmar innan båten var slut på luft. Inte lätt för två katter att ta sig ombord i en plastbåt ;D Sonen surade men Faderskapet susade iväg till närmsta leksaksaffär och inhandlade en ny a 149 kronor. Efter det är de instängda när det är vankas båtlek. För att återgå till bad så får jag väl tillstå att de däremot INTE gillar shampoo så rengöringsbad har det inte blivit många av, tur de är korthåriga.
gitzie:
Domino, tre av våra är ena riktiga pälsmonster ;D det är därför det tar en evighet att torka dem. Min rygg är snart av >:( Men den får hålla för Skimra också som är pälsmonster nr 1.
Fjoll, Wilda är en riktig skönhet :) Är hon occicat ? Underbar bild!
Våra katter hade nog inte klivit i badet helt frivilligt,men som tur är är alla jättesnälla när vi badar dem.
Tänk er följande behandling (sittande i diskhon, där de hemska människorna har dusch på kranen):
Schamponering med Yes diskmedel, utspätt (för att överhuvudtaget få pälsen blöt)
Sköljning
Schamponering med Yes diskmedel igen
Sköljning
Schamponering med kattschampo
Sköljning
Balsam för katter in i pälsen (för att de inte ska bli jättestatiska)
och till sist en ORDENTLIG sköljning för att få bort allt
och ovanpå det ska det handdukstorkas och blåsas torrt
När jag själv läser detta tackar jag min skapare för att katterna är så tålmodiga och snälla ;D
kas:
Jag hade en Rysk blå den var tokig i vatten, första gången kom den upp på diskbänken och lekte med blandarröret som droppade...nästa sväng blev badkarskanten, och där hoppade han i och badade! Sen hade jag en burma, det är nog katternas Ferrari, han var inte så begiven på vatten, men vilken vakthund, jag han se att han inte var snäll mot barn gushelov, så jag förhindrade några utfall mot bebisar... men det var den roligaste katt jag upplevt, från uppväxt till hela livscykeln! ;)
Fjoll:
Hujedamig vilket arbete. Mina katter skulle klättra uppe i gardinerna, det kan jag lova. Mina katter är Bengaler och de härstammar från Asiatisk Leopardkatt som är både duktiga simmare och fiskare och därför har många av dem en förkärlek för vatten. Är det dags för utställning kanske?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion