Allmänt > Fria diskussioner
Ã…hhhhh, ljuvliga vardag!!
gitzie:
Nix, vi ställer inte ut längre. Tack o lov. Då badade man två gånger på en vecka! Våra två äldsta fyller 13 i februari. Nästa två fyller 11 i juni och den sista lilla hon är bara två, men hon är inte "utställningskatt". Sedan har vi två huskatter. Den ena bred som en ladugårdsdörr och den andra tämligen normal :)
Färdigbadade är vi. Lite kamning återstår för att ta bort en del små tovor som blivit.
Sedan är det dags att storstäda >:( Perserpäls i hela huset efter blåsningen :-\
Jag är säker på attkatterna sitter och skrattar åt oss då ;)
kas: Det är härligt med katter. Vi har som sagt 7 st och alla har helt olika personlighet. Dessutom har ingen av våra perserkatter läst någon "kattbok" så de vet inte att "perserkatter är lugna och stillsamma" ;D
kikarbara:
Tänkte just fråga om det inte var en bengal men såg att du hade svarat. Ã…h, de är såå vackra!
Hurdana är dina i lynnet? Har träffat en bengal men jag vet inte om hon är rastypisk; hon är lite skygg och drar sig gärna undan för sig själv så det är lite svårt att få kika ordentligt på henne.
convallaria:
Jag har haft en burma, Jiisus vilket oljud jämt och samt. Nu har jag fyra svarta bönder som sköter sig själva. Vi respekterar varann djupt.
jag är också glad att vardan är här och särbon åkt hem. Då kanske man kan få vara nykter nån gång och gå ner de två kilon jag gick upp över nyår.
gitzie:
--- Citat från: Fjoll skrivet tor 3 jan 2008 20:02:52 ---Mina katter är Bengaler och de härstammar från Asiatisk Leopardkatt som är både duktiga simmare och fiskare och därför har många av dem en förkärlek för vatten.
--- Slut citat ---
Jag borde ha känt igen en Bengal. F ö r länge sedan jag var på utställning ;)
Vackra är de i alla fall! Tycker att du har härliga foton på dem :)
kas:
Något digitalare än min burma får man leta efter, han kunde sova djupt och poff så flög upp och jagade en fluga, han kunde leka hur länge som helst, han älskade att apportera pingisboll, ja han var helt otrolig, naturligtvis skulle han sova med mej, han kom smygande och la sej raklång bakom ryggen tätt intill, han sov på en minut, och det har jag aldrig upplevt med något annat däggdjur, han blev alldeles hård och stel som en torr råglimpa. Men en goding skulle kela och mjukas hur länge som helst... Så var han! 8)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion