Allmänt > Fria diskussioner

Klagotråd

<< < (7/15) > >>

ada:
Nu måste jag klaga lite när jag på förekmmen anledning bläddrat igenom Marikas underbara glassamling

http://www.marikan-maljakot.com/gallery/

Fy fan vad jag tycker illa om knottrigt glas a la Wirkkala! Jag tycker inte alls det är fint, hur retro det än är, och hur väldesignat det än ska anses, jag är såååå trött på det. och jag har alltid varit negativ, bytte bort mina Festivo med grannfrun för många herrans år sen till mässingsstakar, som jag trivs med. (Mor har hela serien däremot. Den är inte dåligt hög den största.)

Sen är idén fin, att efterlikna isformationer mm, men det går bara inte hem hos mej...

JJ:

--- Citat från: ada skrivet lör 12 jan 2008 18:48:06 ---Fy fan vad jag tycker illa om knottrigt glas a la Wirkkala!

--- Slut citat ---

Jag har inte vågat skriva det förr :D, men jag håller med dig. Det enda som jag kan komma på inom finskt glas som jag gillar är Kaj Francks färgade dricksglas.

ZapZap:
Angående Ada´s mobil...

Ta ur batteriet, putsa kontakterna på batteriet och i telefonen med suddgummi. Det har dragit igång många dyra batterisaker för mej.

ada:
Det konstiga är att mobilen plötsligt gav ljud ifrån sig idag, ett gammalt avslutat simkort i den som bara tillåter en att starta mobilen..  det är ju bara jättekonstigt, hur en mobil är helt svart i tre dygn eller vad det är och så plötsligt kommer till liv igen?

Ska prova det nya korten i den igen och se vad den säger då...

Frippe i skafferiet:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons  9 jan 2008 13:49:50 ---Jag känner verkligen för att klaga över tillvaron just nu. Så jag startar en tråd för allmän beklagan, kanske finns det fler som sitter och tycker synd om sig själva.

Jag har åkt på ett elakt och taskigt virus och har varit halvt utslagen senaste dagarna med feber och ledvärk och yrsel... Och så har jag tandvärk och har åkt på en förkylning med. Och massa jobb som ligger väntar på att jag skall bli pigg och alert igen, men hur kan jag bli pigg och alert när jag på förhand vet att jag ligger hjälplöst efter min egen tidsplan???

Och så ogillar jag talesättet "det hjälper inte att klaga" skarpt. För det gör det visst det. Så fort man har klagat tillräckligt ihärdigt så känns det genast mycket bättre. Så det så!

--- Slut citat ---
Om man kikar upp ordet "klaga", i Akademiens ordlista, finner du säkert ett foto av undertecknad som förklaring till verbet. Jomen, finns det ingen rubrik som ge hopp åt de fattiga* de*som*skulle*bli*konstnärer*-men ...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion