Allmänt > Fria diskussioner

Mattor och kattor

<< < (4/8) > >>

Anja:

--- Citat från: Domino skrivet sön 27 jan 2008 16:40:30 ---Tycker själv det är skönt med mattor, golven blir varmare. Gardiner gillar jag också, har ganska stora rutor så det känns skönt att ha lite att gömma sig bakom... Ekar mindre också!

--- Slut citat ---

Jag håller med på alla punkter! Idag bor vi ett mycket "genomluftat", dvs dragigt, gammalt hus/torp från 1800-talet. Ju större mattor desto varmare - och mysigare!

Under några år bodde vi en lägenhet i staden. Vi hade 3,40m i takhöjd och de mest fantastiska fönster man kan tänka sig. Höga och djupa fönster med handblåst glas infattade med spröjs (heter det så?). Min första tanke var att här ska jag inte ha en enda gardin, fönstren var tillräckligt vackra. Trägolv i alla rummen, min tanke var att de behöver inte gömmas under mattor. Fel, fel, fel. Det ekade så det gick inte att umgås i lägenheten!

Reggis:
Textiler i alla dess former gör rummet och där är mattan naturligtvis huvudnumret i denna textila orgie som är så välgörande för alla.

convallaria:
Jag har en dröm om att inreda min vind till ett beduintält. Jag älskar kelimer, så det ska vara fullt av sådana, och stora agedyner i broderi och röllakan/flamsk. En kamin måste finnas och en hemmabio förstås. De fyra katterna finns redan.
Ackack, lång väg kvar tills man kan luta sig bakåt mot kuddarna och kolla filmklassiker... men jag fortsätter oförtrutet att röja.

Reseda:
Det blir väl ett bestyr att få upp kamelerna på vinden?

Reseda:
Reggis, "där är mattan naturligtvis huvudnumret " Jojo det kan du säga som har en salighetsmatta. Kan du inte visa en bild där mattan syns??

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion