Författare Ämne: Mattor och kattor  (läst 18624 gånger)

Chicaboom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Mattor och kattor
« Svar #30 skrivet: tor 31 jan 2008 19:58:23 »
Tre saker kan jag inte vara utan i mitt hem; mattor, kattor och krukväxter.  :)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: tor 31 jan 2008 22:14:59 »
Jag har "beduinhyllor" hemma Convallaria, flera stycken. Nu fattas bara tältet i vardagsrummet. Så här ser en youmudhylla, beduin style,  av hög kvalité ut. Överst framsidan, under den baksidan där man plockar in prylar i facket.
« Senast ändrad: tor 31 jan 2008 22:17:13 av Reggis »

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: tor 31 jan 2008 22:22:27 »
Hmmmhum!!Tur att du inte jobbar på skattemyndigheten, eller hmmmm? Kanske du jobbar där?

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: tor 31 jan 2008 22:32:44 »
Nej jag jobbar inte på skatigmyndigheten så jag har tur Änglautanskor. Inte för att jag vet varför det är tur men jag tror dig. Verkar vara ett tråkigt ställe att jobba på så det är nog tur i alla fall. Har du också tur? Eller plågas du som skattearbetare. Heter det skattearbetare föresten eller kanske skatterist eller kanske skattetrist eller varför inte skafferist. 

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: tor 31 jan 2008 22:49:08 »
Jag har "beduinhyllor" hemma Convallaria, flera stycken. Nu fattas bara tältet i vardagsrummet. Så här ser en youmudhylla, beduin style,  av hög kvalité ut. Överst framsidan, under den baksidan där man plockar in prylar i facket.
Mmm, snyggt. Jag har en som är ganska lik din, men omsydd till kudde. Försökt leta flera, men det var länge sen jag hittade någon fin.
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: tor 31 jan 2008 22:57:39 »
Convallaria, Det är en liten slank herre som haft stället då han for runt på sin Moto Guzzi  :-\
« Senast ändrad: tor 31 jan 2008 22:59:47 av Reseda »

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: fre 1 feb 2008 07:59:05 »
Aaa. Nerkingen är långt ifrån slank, men tjusig, där han kör omkring på sin BMW från -74. Skulle behöva strl 54 minst. Han är också rätt trevlig att ha i sitt hem, men tar mer plats än kattor och mattor.

Alltså kattor, mattor, krukväxter, kanske en man och absolut barn vill jag ha i mitt hem. Dessutom böcker och gamla möbler som inte står och skriker: "Jag är ny! Akta mig!" Gärna, men inte nödvändigt, gardiner. Sen lampor, lampor, lampor och ljusstakar med brinnande ljus i så fort det blir mörkt.

Däremot inte lysrör, TV-apparater och maskiner som låter jämt, som ventilation, värmepumpar och skvalradio.
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: fre 1 feb 2008 09:19:50 »
Ja skall du hitta en Youmud-Bokhara med en säck med brodyrer som den här lär du få leta Convallaria. Mitt förslag är att du letar hos matthandlare i New York, det kan det eventuellt finnas någon. Däremot kan man inte alltför sällan hitta säckar i enklare kvalité.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: fre 1 feb 2008 13:36:44 »
Konvaljen, "Skulle behöva strl 54 minst." Allt under denna storlek på en person av manskön, är inte MÄN. Till det fordras PONDUS, vilket en man under strl 54 ej tillförskaffat sig.

Hav tröst ni andra ungtuppar, det kommer med åren  :-*