Allmänt > Fria diskussioner
Genustanke...
Reseda:
Chicaboom , "varför ska du behöva vara mer påläst och stå på dig mer än än männen" DET är inte svårt att vara alls. Jag är bara normalt PÃ…LÄST. Det anser jag att man måste vara. Många män tror att det räcker med att vara MAN!
brodertuck:
Som kommentar till Resedas inlägg skulle jag vilja säja att det är likadant med många kvinnor, de tror att det räcker med att vara kvinna. Självklart måste man vara påläst och kvalificerad för uppgiften.
Har sett för många exempel på när det erbjuds kurser, seminarium och uppdrag och frågan gått till kvinnorna så är de inte intressrade. När sedan mannen som tog på sig uppgiften börjar se lite resultat av mödan så står samma kvinnor som tackade nej från början där och skriker jämställdhet! Kvotera in fler kvinnor!
kas:
Finns bland män ochså! Kommer inte till möten, men efteråt då har dom minsann åsikter för flera! >:(
ada:
Det ligger nåt i det där med harem.. Kas roll blir i en feministisk värld enligt SCUMmanifestet att vara en av de män som avsagt sig sin manlighet och tillåts leva vidare (för avel typ, kanske inte helt oangenäm roll :)) Valerie Solanas som skrev SCUMmanifestet hade en ganska hård hållning mot manligheten, det är där männens djuriskhet beskrivs t ex
convallaria:
Ja, hon hade anledning....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion