Författare Ämne: Om att prata om försäljningar  (läst 11162 gånger)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Om att prata om försäljningar
« Svar #15 skrivet: ons 30 jan 2008 16:43:22 »
Varför ska man inte kunna ge tips om var man kan köpa saker?

Skit samma om det är på Tradera. Finns det ensak man letat längeefter så blir man jätteglad för ett tips!

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Om att prata om försäljningar
« Svar #16 skrivet: ons 30 jan 2008 18:12:34 »
Ta det inte så, Tony, utan jag var nyfiken på hur Ada ställde sig till det just för att jag vet att det inte är tillåtet på andra forum. Vi fick klarhet idet och det kan vara till hjälp för många!
Det e lugnt kikarbara =)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Om att prata om försäljningar
« Svar #17 skrivet: ons 30 jan 2008 23:37:30 »

Tradera är ett väldigt märkligt rum, nästan utan väggar eller gränser. Det finns så otroligt många auktioner eller säljare som man aldrig kommer i närheten utav om de inte använder rätt rubrik, eller sökord.
Kikar man på avslutade auktioner så kan man se ett väggansikte av A.S Lindskog har sålts som "ansikte att hänga på väggen" en "söt tavla" var en zigenerska, etc, etc, etc. Och sådant förlorar man på både som köpare och som säljare. Att inte kunna rikta sig rätt, att inte kunna hitta det man söker. Lite synd är det, samtidigt som det är jättespännande att titta på auktioner utan minibild med texter som "söt flicka" "fin figur" "träskål" etc, för det är ju där man kan hitta det man minst förväntar sig mellan varven.

Lite som när folk skriver lite varsomhelst och inte håller tråden i forum  ;) *mycket hjärtlig menat*


Jag tänkte mig nog inte riktigt för när jag tipsade om auktionen, jag kan förstå att det sticker lite i ögat. Jag hänger ju även på AP och förstår folk som rackar ner på dom som gång på gång bara vill veta värdet för försäljning. En annan sak är om man redan från början talar om att det ska säljas, då är det upp till var och en att ge svar tycker jag.


Nej det SKA inte sticka nån i ögonen, den som stör sig får med mej att göra, det kan ju också bota en annan olat, avundsjukan att nån har just en sån där man vill ha, då är det väldigt bra att veta att den finns till försäljning ju.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Om att prata om försäljningar
« Svar #18 skrivet: tor 31 jan 2008 00:20:51 »
Ja, om man inte får veta att salighetssaken finns till salu är det mycket trist. Ingen avundsjuka tack.