Allmänt > Fria diskussioner

Blir vi automatiskt felfria då vi dör?

<< < (4/7) > >>

Reseda:
I fallet Bengt Jansson, skulle hänsyn tas till hans föräldrar och det faktum att han blev mördad gjorde Reggis övertramp, att säga att han var tråkig i Antikrundan extra grovt.
Det framkom även att Bengt J hade dragning till andra män. Dock inte från Reggis.
Det upprörde så till den milda grad. Inläggen ströks snabbt.

Ska vi inte visa samma vördnad för alla mördade personer? D v s att man inte får tala om vad de gjorde då de levde. Varför denna postuma glorifiering för vissa personer?

123456:
Och jag är en utav dem som försvarar muhamedteckningarna samt starkt kritiserar Reggis inlägg, de går ofta över gränsen !

Vi kan ställa oss följande fråga... Varför får man inte avbilda den här fantasifiguren, är han så ful, bara en reflektion, något måste det ju vara...

kikarbara:

--- Citat från: 123456 skrivet sön 10 feb 2008 17:47:57 ---Och jag är en utav dem som försvarar muhamedteckningarna samt starkt kritiserar Reggis inlägg, de går ofta över gränsen !

--- Slut citat ---

Och här tycker jag att du går över gränsen, du kan inte kritisera hennes inlägg generellt och samtidigt hålla dig till en saklig eller värdig nivå; utan håll dig gärna till sakfråga, och uttryck det du vill stå för. Annars liknar det mer ett personangrepp än något annat.

123456:
Det kan du skriva upp att det är & ett befogat sådant, hets mot folkgrupp så det heter duga, man skall vara lojal mot sin egen ras !

Men för att hålla oss till det tråden handlar om så får vi först ställa oss frågan om VEM som icke är felfri, VAD som skall räknas som fel & vad som räknas med att vara felfri ?

Nu beror det på vad man har för tro samt d v s vem man förlikar sig med att vara jämlik med !

Är man ateist som undertecknad är, det är bara Människan som kan hjälpa sig själv & andra !

Mycket intressant som sagt, VEM är & VAD är !

JJ:

--- Citat från: 123456 skrivet sön 10 feb 2008 18:44:08 ---Är man ateist som undertecknad är, det är bara Människan som kan hjälpa sig själv & andra !

--- Slut citat ---

Då antar jag att du är agnostiker också. Man kan vara ateist och samtidigt religiös - taoismen t ex är en ateistisk religion.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion