Allmänt > Fria diskussioner

Livsvisdom byggd på egna erfarenheter

<< < (2/6) > >>

convallaria:

--- Citat från: kikarbara skrivet lör  2 feb 2008 22:56:55 ---Här insåg jag med en gång att jag självfallet måste förklara mitt adhd-inlägg ovan. Jag har själv två barn med adhd-diagnos och vi skämtar friskt om begreppen, ett sätt att neutralisera det i vardagen.

Men jag fastnade själv för de "farliga" grapparna en gång i tiden. Må vid min gud, min dotter inte gå i mammas fotspår. Jag hoppas innerligt att hon lär sig välja män med mer förstånd än jag själv.

--- Slut citat ---

Ja jösses, vi har många drag gemensamt, Kikarbara! :) Och våra döttrar med!

Reseda:
LHS är den bästa läroanstalten. Där har jag lärt mig mest. Det jag lärt mig där, kan inga högskolestudier i världen lära mig.

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet lör  2 feb 2008 23:44:39 ---LHS är den bästa läroanstalten. Där har jag lärt mig mest. Det jag lärt mig där, kan inga högskolestudier i världen lära mig.

--- Slut citat ---

LHS får du gärna förklara, har inte hört förkortningen. Själv envisas jag med "learning by doing" its iiisy. Gör dottern bara tvärtom vad jag har gjort, kan det inte bli annat än rätt.
De flesta använder väl visdomsorden "gör inget jag inte skulle ha gjort" jag är tvungen att vända på det; "gör inte det jag hade gjort...".

kikarbara:

--- Citat från: convallaria skrivet lör  2 feb 2008 23:11:00 ---Ja jösses, vi har många drag gemensamt, Kikarbara! :) Och våra döttrar med!

--- Slut citat ---

:D Jag insåg ju friskt att om man inte vet att vi själva har npf i familjen, så kunde mitt uttryck låta både hårt och fördomsfullt!

Våra döttrar? Berätta, nu är jag nyfiken!

kikarbara:
Ahhh, kopplade genast; LHS =Livets Hårda Skola?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion