Allmänt > Fria diskussioner

Hur ska en semla vara?

<< < (2/4) > >>

Reggis:
Tack för denna historiska återblick på Semlan. Jag har inte tänkt på det utan bara smaskat i mig, fast mjölk, aldrig.

Provade en ny variant vid nyår nämligen "päronsemla". Grädden var smaksatt med päronsmak. Det var inte så tokigt. Finns att köpa på Anderssons kondis i Sjöbo. Värd att prova som variation när ni tröttnat på vanlig gräddsmak.

nisse 8:
Klart det ska vara varm mjölk till semlan serverad i djuptallrik mmmmmmmmmmmmmm gott :P

Domino:
Päron? det har jag aldrig smakat.
Men här finns Saffranssemla, det är bulldegen som innehåller saffran annars är den som en vanlig semla, dessutom finns Dinkelsemla, som innehåller dinkelmjöl, mandelmassan är smaksatt med honung istället för socker. Har inte smakat den, men det är väl lite alternativ för den som tycker att den vanliga är för onyttig!  :o

Reseda:
"Klart det ska vara varm mjölk till semlan serverad i djuptallrik mmmmmmmmmmmmmm gott" OCH lite kanel på mjölken.

Jaha, jaså äter man bakelser gjorda på BULLDEG i Stockholm. Ja olika falla ödets lotter....... :'(

kikarbara:
Hur den skall vara? Färsk och med massor av mandelröra i mitten. (inte bara en klick hård mandelmassa altså).
Var den skall vara? Precis framför mig, helst! Och den är som bäst före första tuggan, andra tuggan, tredje tuggan fram till den näst sista. Sen är det bra! ;D
Den är som värst; efteråt när det känns som om man har förätit sig... och ändå längtar jag redan till nästa gång då.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion