Författare Ämne: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.  (läst 12437 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« skrivet: fre 8 feb 2008 12:17:55 »
På AP finns en tråd som har rubriken: ”Var tog de apatiska barnen vägen.” Det är bland det värsta jag läst. Inte bara för att den är felaktig utan för att man i princip angriper de mest värnlösa människor man kan finna. I feghet påminner den om personer som rånar blinda 90-åriga damer efter det att man sparkat ihjäl dem och spottat på dem, tviii. Skall bli intressant hur länge denna rena nazipropaganda får ligga kvar.

Här är länken till vidrigheterna:

http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/125364/217216.html?1202466494

Det finns fortfarande fast det är inte lika uppmärksammat i pressen. Sjukdomen som heter PRS (pervasive refusal syndrome) är sedan tidigare kartlagd och har varit bekant sedan länge. Det är alltså inget som uppstått nu. Sjukdomsorsaken är att barnen varit utsatta för svår psykisk press ofta förenad med sexuella övergrepp. Föräldrarna har oftast varit utsatta för sådana traumatiska händelser att de är helt eller delvis psykiskt störda.

Att här läsa Nise och Nalle med flera personers gör mig spyfärdig. Visst kan väl någont enstaka fall möjligen varit en ”livlina” för att få asyl men det är i så fall ett undantag. I övriga fall är de här familjerna bland de mest utsatta människor man kan finna.

Tidvis spreds det myter om att det bara förekom i Sverige och andra felaktigheter. Därför är det häpnadsväckande att de här nynazisterna ånyo sprider sin smutsiga propaganda på nätet. Avskyvärt är ett för klent uttryck. Ã… andra sidan är det bra att alla får se vad det här är för typ av, jag höll på och skriva människor, djur som finns i dessa kretsar.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Det finns en tråd på AP som är minst sagt upprörande.
« Svar #1 skrivet: fre 8 feb 2008 12:30:00 »
AP i ett nötskal, du vet ju att diskuterande mot dessa strömningar bara leder till en sak, som för mej
Citera
Dina personliga vendettor har inte bidragit till trevnaden på AntikPrat.Tvärtom så har det under en lång tid förorsakat oss mycket merarbete eftersom bråk alltid leder till att vi måste gripa in och städa/radera. Jag föreslår därför att du hittar ett annat forum att skriva i.
Mvh / Tomas Öberg
Och jag skapade som sagt Retroforum :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: fre 8 feb 2008 12:34:15 »
Fruktansvärt  :o men den tråden raderas inte!!!???

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: fre 8 feb 2008 12:51:36 »
((Ni ser förresten att jag inte ens orkar kommentera sakfrågan, privat stöttar jag och den något alternativa biografen jag jobbar för Amnesty (de har boklotteri i vår foaje, och vi skänkte vårt varulager till dem när vi inte ville ha kioskverksamheten själva över filmfestivalen), vi har visat filmen Nålsögat, bjudit in regissörerna (den ene kunde komma) det var en del kända ansikten i filmen i salongen också))

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: fre 8 feb 2008 13:07:55 »
För min del har jag full förståelse för människor som är emot invandring även om jag är av motsatt åsikt. Det finns för och nackdelar med allt. Det finns inga mynt med en sida. Jag tycker att fördelarna och värdet överväger de nackdelar som finns. Andra kan naturligtvis komma till motsatt uppfattning, det är helt OK. Men det är inget som den enskilde personen (invandraren) skall behöva bli bespottad och anklagad för utan det avgörs på politisk nivå.

När det gäller specifikt de här familjerna så är det liksom ingenting man diskuterar utan här gäller asyl direkt. Det är som att stå och diskutera huruvida man skall slänga ner en flytväst till en drunknande eller inte. Det är bara att slänga ner västen.

För övrigt är jag stolt över att så många valt just Sverige. När dessa utsatta har försökt hitta ett land där de tror att man har en humanistisk inställning så väljer de Sverige. Är det egentligen inte fantastiskt och något att vara stolt över. Tyvärr så kan jag konstatera att vi, i det här fallet, inte lever upp till vårt goda rykte.

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: fre 8 feb 2008 15:39:26 »
Håller med dig Reggis. Det är bland det mest avskyvärda jag läst där och jag kan för mitt liv inte fatta hur det kan få stå kvar. Jag brukar emellanåt göra min röst hörd men i den tråden tycker jag gränsen för att bemöta har passerats för länge sedan. Kanske dumt men jag har helt enkelt inte ord för den avsky jag känner. Man bör respektera sina medskribenter och det gör jag faktiskt inte i det här fallet.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: fre 8 feb 2008 16:42:57 »
Nu har antagligen någon larmat om den till adm, tycker att de har dålig koll på trådarna. De borde ha bättre koll eftersom det alltid dyker upp sådana inlägg som är både rasistiska och allmänt motbjudande på andra sätt!
Jag förstår inte att de vill fortsätta med det öppna forumet (AP) som inte behöver inloggning med användarnamn!

Fjoll

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: fre 8 feb 2008 17:30:08 »
Njaa, jag är inte så säker jag. De två sista inläggen handlade bl a om att jag övergått till denna sida där jag stortrivs. Det sista inlägget var att N besökt den och fann den den trevligt upplagd. Märkligt att den rök just då... Nåja, i vilket fall som helst skulle den bort och det var bra att de gjorde det.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?

123456

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: fre 8 feb 2008 18:17:07 »
Jamila på AP skrev i ett inlägg: Jag vill döda alla Danskar & tillverka något av dom !
Den personen har retat upp sig på Muhamemdbilderna !

Jamila återkommer till eget Danskhat genom att skriva: Personen spyr när ser hur dom skriver & låter m.m.m.m.

Där kan man tala om att vara Rasistisk, kan aldrig tänka mig att den peronen fortfarande är kvar på AP !

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: fre 8 feb 2008 18:18:37 »

LikSpänning
 fredag den 08 februari 2008 - 08.15
--------------------------------------------------------------------------------
Vad är väl en bal på slottet....? På Prettoforum kan du ju tjattra med ada och ian. Det du!

Tack LikSpänning för ditt intresse för mig!

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: fre 8 feb 2008 18:21:03 »
123456, Är du inte nykter?

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: fre 8 feb 2008 18:24:13 »

LikSpänning
 fredag den 08 februari 2008 - 08.15
--------------------------------------------------------------------------------
Vad är väl en bal på slottet....? På Prettoforum kan du ju tjattra med ada och ian. Det du!

Tack LikSpänning för ditt intresse för mig!

Fast vi hade det mysigt i chatten inatt, eller hur? Puss på dej älskling  :-* Vi lärde oss nya saker, som att gå in i ett privat rum... Nu får jag sluta skriva om det, det börjar hetta om kinderna känner jag :)

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: fre 8 feb 2008 18:29:51 »
Jäpp, det var kul. Men jag klickade fel på slutet av vår funktionskoll där.....

Fjoll

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: fre 8 feb 2008 19:02:47 »
Förlåt förlåt förlåt, det var inte den tråden jag skrev det om retro i. Den är fortfarande kvar. Än en gång ursäkta! Jädrans att jag alltid ska ha så bråttom...

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: fre 8 feb 2008 19:12:13 »
Fjoll, haver du snubblat? ::)