Författare Ämne: Ämnesikoner!  (läst 10709 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Ämnesikoner!
« skrivet: ons 20 feb 2008 05:39:55 »
När jag grejade med de andra förändringarna hittade jag att någon hade gjort programmeringen för att göra individuella ikoner, dvs olika bilder för olika ämnen, jag har nu suttit uppe :) och gjort ett antal bilder, resten fick en gemensam bild så länge

Ni kan hjälpa till och ge mej lov att använda någon bild som ni SJÄLVA har tagit, de jag redan lagt ut kan också bytas ut, om alternativet är bättre (kan också bytas ut efterhand)

(Killarna som LANat här hos mej, har redan lagt mej, sonen var lite förvånad när han såg att jag ännu plitade :) så det är dags att gå till kojs nu)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #1 skrivet: ons 20 feb 2008 08:42:50 »
Det blev mycket bra tycker jag men du, man måste sova också ;)
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #2 skrivet: ons 20 feb 2008 08:51:15 »
Finns det någon bild från mig som du vill använda så är det fritt fram. Ta den och använd den hur du vill. Det gäller alla befintliga och tillkommande bilder.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #3 skrivet: ons 20 feb 2008 10:15:07 »
Detsamma gäller för mina bilder, men de är förståss rätt så få...
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #4 skrivet: ons 20 feb 2008 12:24:27 »
Det gäller även mina bilder.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ämnesikoner!
« Svar #5 skrivet: ons 20 feb 2008 12:32:14 »
gäller även mina.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #6 skrivet: ons 20 feb 2008 13:39:17 »
Trevligt med bilderna, men jag har lite svårt se om det finns nya inlägg. En liten färgad plutt eller något skulle hjälpa till betydligt.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #7 skrivet: ons 20 feb 2008 14:24:44 »
Måste bara, väldigt ot, få uttrycka min glädje över denna sajt, ägaren och ni som besöker den. Här är inga ogina typer vill jag lova. Steg in här efter att ha hamnat i en liten polemik på den andra sajten där okvädesorden haglar i snart sagt var tråd. Det lockar fram mitt sämre jag och det tycker jag inte om. Ska fortsättningsvis försöka hålla mig till mitt ämnesområde när jag är där, blodtrycket hålls då på en bättre nivå.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ämnesikoner!
« Svar #8 skrivet: ons 20 feb 2008 14:48:22 »
Det lockar fram mitt sämre jag och det tycker jag inte om. Ska fortsättningsvis försöka hålla mig till mitt ämnesområde när jag är där, blodtrycket hålls då på en bättre nivå.
Eh, fjoll!! Nu påminde du mig om att jag inte har gjort det där testet som jag har länkat till i en annan tråd... asså... det där med att appellera till ens sämre sida är något jag har upprepat ofta. Jag har en sida där jag mår bra när jag är dålig liksom... och går in i ett odelat "my way or the high way"-beteende... gissa om jag sitter på fingrarna när jag ser att det barkar iväg därinne, eftersom jag ju inte vet med säkerhet vem det är jag sitter och sparkar på mellan varven.
Jag tror faktiskt att just det här med att man alltid går under samma flagg är något som genererar lite högre nivå på diskussionerna i ett forum ärligt talat. Bortsett från även den detaljen så delar jag din uppskattning av detta forumet och nivån på det som uttrycks här för det mesta! Det är skönt att ada rensar friskt när något går utanför ramarna!


Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #9 skrivet: ons 20 feb 2008 15:04:06 »
Jag tror också på vikten av att hålla sig till ett nick (vilket jag gjorde ett litet avsteg ifrån när jag för en liten period blev ozeloten). Oavsett om jag är anonym eller "på rikt" så vill jag uppfattas som den jag är och det jag står för.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #10 skrivet: ons 20 feb 2008 15:08:59 »
Tack för responsen det gör ju värt varje minut jag satt uppe :)

Det tar sån tid med bilderna... själva programmeringen var installerad vi halv två...

Jag tror "nytt"-plutten får programmeras in där (av mej :)), så det är tydligare att det är nya inlägg

Idén är ju grånad bild om inte nya inlägg, klar bild om det finns nya inlägg, men det är nog synd på bilderna när de är grå, eller vad tycker ni? Skippa det helt och hållet? (det är jag själv som får göra den grånade bilden också :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #11 skrivet: ons 20 feb 2008 15:53:21 »
Jag klickar alltid på Visa olästa inlägg.... Tyucker att det funkar bra.

Efter att ha läst och skrivit på "andra sidan" igår, så känns det skönt att inte samma otrevliga ton hålls här. Samt att vi inte rangordnar varandra och tror att vi själva besitter den högsta IQ:n.

TACK ada för allt jobb!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #12 skrivet: ons 20 feb 2008 18:01:28 »
Du får använda min bild också Ada ;D om du hittar den :P

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #13 skrivet: ons 20 feb 2008 18:33:13 »
Det har ju blivit urtjusigt! Du får självklart använda mina bilder också om det skulle vilja det.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Ämnesikoner!
« Svar #14 skrivet: ons 20 feb 2008 21:26:55 »
Självklart Ada, att du får använda mina foton efter behag........