Vince; kul med ett inlägg i debatten. Men som jag förstår det hela, som inte varit med från början, så är det här forumet inte så gammalt. Rom byggdes inte på en dag, men jag tror att man kan riva det på samma tid om man bara kör tillräckligt fort med en bulldozer.
Tyvärr verkar det ju fungera som så att det är täta skott mellan sajterna, det har jag inte minst erfarit idag när jag har haft diskussioner om olika forum på en annan sida, och då är det väl inte så märkligt om ingen av forumen blir kompletta heller, för alla med olika inriktningar håller sig på sin egen kant, där man finner mest utbyte av den nischen man själv vänder sig mot.
Men det är också vårt ansvar, vi som är med här på sidan att både starta och föra trådar, dialoger och ämnen. Tyvärr är det lite jante som gäller här, för den som startar trådar, ämnen och visar bilder är ochså den som flest hugger på i olika omgångar. Och jag förstår egentligen inte det här resonemanget ett dugg. Om du har ett intresse när det gäller svenskt glas, så är det jätteroligt för jag kan inte ett skvatt om det. Så bara starta på trådar du, svara på inlägg och ge dig in i de trådar som redan finns i ämnet. Efter hand så kommer du att märka att du får både gehör och respons på dessa inlägg och med lite tur så kommer ämnet glatt igång och går till sist av sig själv. Det är ju så man måste göra när man saknar något på en sida som det här, man kan inte sätta sig ner och förvänta sig att någon annan skall sparka igång det man saknar!
Det är är ett forum som Ada har startat, förvisso, och visst är det under hennes ledarskap allting går av stapeln. Det är hon som sätter de yttersta gränserna och som har det yttersta ansvaret. Men när du kritiserar forumet som sådant så måste du se att det inte är Ada allena som skapar forumet, utan det är alla vi som är här, inklusive dig själv. Så är det något du saknar, så shoot, finns till och med en egen avdelning som heter om retroforum och förslagstrådar etc om du nu inte bara kan göra det i de befintliga ämneskategorierna.
Nu antar jag att det är Reggis olika filosofiska frågor som du har reagerat på, själv måste jag säga att jag älskar dem fullständigt, vare sig jag håller med Reggis eller ej; så är de otvivelaktigt rejäla igångsättare och inte många -inklusive du- läser dem utan att få en rejäl adrenalinkick. Dig och mig emellan, jag tror att det är reaktioner hon vill uppnå, så visst måste du hålla med om att hon gör det helt fenomenalt? Jag kan ochså bli topp tunnor galen när jag läser vad hon skriver mellan varven, men faktum är att när jag väl går ner lite i varv, så har hon så gott som alltid en poäng, vilken den än månde vara. (med det inte sagt att jag håller med ändå!).
Må så vara att det fria forumet här är där det händer mest, men så ser det onekligen ut på antikforum med. Många trådar om olika ämnen står still eller näst intill, och vilken är det man kollar först när man går in? Själv kikar jag på allmänt. Och det är de fria diskussionerna som gör att jag återkommer såväl hit som dit, just för att se hur vågorna går idag. Om inte du uppskattar det så är problemet ganska enkelt; så är det ju bara att nonchalera ämnen som inte berör retroerornas produkter?