Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
Maud Olofsson har åkt till Indien, visste ni det? Jo hon är där för att studera Indiska toaletter.
Jag frågade henne innan hon for, â€Varför åker du ända till indien för att titta på en toalett, finns det ingen närmare?â€
â€Nu är du dumtâ€, svarade Maud och fortsatte. â€Jag måste väl för sjutton åka till Indien om jag skall se Indiska toaletter i verkligheten, eller hur.â€
â€Vad är det för speciellt med dessaâ€, frågade jag då.
Maud svarade: â€Dum fråga igen, det har jag ju sagt, de är Indiska. Har fått ett tips om att avföring är en miljöbov. Är kossornas det så borde människorna vara det. Enligt en studie jag hört talas om sitter en Svensk på toaletten dubbelt så länge som en Indier, de står föresten upp. Kan vi begränsa den tiden genom att införa Indiska toaletter i Sverige så kommer naturligtvis avföringen från människor i Sverige att minska. Det är en miljösatsning. Kan vi dessutom få kossorna att gå på toaletten så har vi även löst jordbrukarnas problem.â€
â€Skall korna gå på toalettenâ€, frågar jag.
â€Ja det är det jag har tänkt mig. Svenska toaletter klarar de inte av att sitta på det har vi redan provat men Indiska det kanske går eftersom man står där och det brukar korna klara av, att stå. Då kan mjölkbönderna installera Indiska toaletter i sina hem och sedan kommer även kossorna att använda dem. Har tänkt mig ett miljöbidrag för detta.â€
Jaha vi ser fram emot vad Maud mer kan ta med sig från Indien och frågar: Är det något mer du skall studera?â€
â€Jag tänker försöka sälja lite böcker om svampodling när jag är där. Ni har väl hört talas om när jag hjälpte människor att starta svampodlingarâ€.
â€Men det gick ju inte så braâ€, säger jag.
â€Det beror på hur man ser det. Svampen kom upp så det gick bra men ekonomiskt gick det inte så bra, konkurser och stora skulder. Fast det var sossarnas fel för det var dom som regerade. I Indien finns det inga sossar så det borde gå bra där.â€
Ja vi får väl önska Maud lycka till fast det hinner vi inte då hon rusar mot toaletten med kameran i högsta hugget och skriker: â€Andreas, vänta, Andreas jag vill ta en bild när du sitter där så jag kan visa den när vi träffar Indierna. De kanske inte har sett en Svensk toalett under användning.â€
Reggis:
Ja det är helt underbart att Reinfeldt lär Kineserna hur de skall styras. 1.322 millioner Kineser är ju utsatta för ett fruktansvärt förtryck och många har inte ens tillgång till Coca Cola eller skrifter som Reinfeldts bästa, â€Hur man blir en arbetare utan att vara detâ€.
Reinfeldt har gjort en stor insats och jag är säker på att alla Kineser är tacksamma för hans påpekanden. Kineserna har mycket att lära utav Sverige, framför allt inom kulturens område. Hoppas Reinfeldt tog med sig en CD med de Svenska bidragen till Melodifestivalen, det skulle imponera. Med tanke på hur efterblivet Kina är kulturellt, jag har aldrig hört en Kinesisk slagdänga i hela mitt liv.
Kineserna uppfann tryckkonsten, porslinet, krutet, kompassen, ja en hel del. Men vad är det jämfört med Charlotte Perrelli och Hero, ingenting. Här har Reinfeldt verkligen något att lära Kineserna. Stackars kineser.
Det känns stort att leva i samma land som Fredrik Reinfeldt. Tänk att få ha en sådan statsminister som har så mycket att lära ut så att 1.322 millioner kineser lyssnar med fladdrande öron när han talar. Ã…hh, det är stort.
Extra härligt var det att se att statsministerparet även lär kineserna vett och etikett och då menar jag hur man klär sig när man inspekterar en hedersvakt, fritidsklädd naturligtvis. Enligt Fredrik så hade Filippa tänkt att lämna planet klädd i bikini men hon hade glömt den så Fredrik fick ta på sig ett par brallor och en skjorta över badbrallorna.
Jag tänker lära dem hur man äter en grillad med mos också lär Fredrik ha sagt. Han är inte bara statsminister han representerar även Sibylla Förbundet, ett kungligt sällskap för grillkorvens bevarande i sin ursprungliga form. Vi får önska vår statsminister lycka till i sitt värv att uppfostra dessa hedningar till kineser. Snart kanske dom också kan nynna Hero samtidigt som dom stoppar in en grillad med mos i munnen, mumlar Fredrik när Sibyllan försvinner ner i hans gap.
Reseda:
Nu är det i sanningens namn så, att korven var KOKT! Sibyllas kokkorv (korvgubbekorven) är helt enkelt oslagbar.
Härligt Reggis att du kommit till insikt ang. vårt stadsministerpar ::)
Tack för alla roliga kåserier. Saknar det på lördagar......
Reggis:
Oj man tror knappt sina ögon. HSN har dragit in en läkarlegitimation. Känner till fall där läkare nästan tagit kål på människor på grund av felbehandling och det har gett en varning. Den 96-årige läkaren som knappt kunde prata och i princip var blind fick fortsätta trots att han inte hade ett hum om modern medicin.
Vad har då denna läkare gjort? Jo han har våldtagit patienter och det får man inte göra Slutsatsen blir, ta gärna livet av dina patienter men ha för guds skull inte sex med dem. Visst skall han ha legget indraget men det finns betydligt farligare personer med läkarlegitimationer. Det finns flera som inte ens är läkare men legg har de utrustats med av Socialstyrelsen.
Hörde att Calle Bildt ordnat en insamling bland de moderata riksdagsledamöterna till en kostym åt Reinfeldt och en långklänning åt Filippa. Ja faan det är pinsamt sa Calle för Fredrik och Filippa har satsat alla sina pengar i en samling av barbiedockor, inte en spänn över fram till nästa löning. Där är dom båda i Kina utan kläder och pengar vad gör man? Jag skulle ta me tusan ha föredragit Mona som partiledare för hon har i alla fall ett just kreditkort. Fredrik och Filippa är så gammalmodiga kör bara med kontanter. Fast nu är det fixat fick ihop 375 spänn som räckte till en begagnad kostym och klänning på Myrorna. Det räckte till en slips också för Fredriks slips med en älg på är bedrövlig. Han fick den av Maude i julklapp.
Ja vad skulle Fredrik göra utan Calle?
Reggis:
Jaha då är det dags för de som vill ha ett stamkort på Café Opera att sticka till NK och shoppa. Dessa kort betalas nämligen med prylar som lämnas i present. Ett kul initiativ att betala för att få komma in och dessutom inte använda pengar.Nästa gång jag går dit och äter skall jag betala med lite överskott från lopppisinköp. Skall bli kul och se hur dom reagerar när de får betalt i 3 hundfiguriner. Ett tips till er andra. Har ni något överskott så stick till Café Opera för där kan ni använda det för att betala med.
Från Calle Bildt kan vi läsa: â€Torsdag igen med regeringssammanträde och allt vad som därtill hörer.†Undrar ni vad det är som hörer så är det SÄPO som har buggat regeringskansliet på uppdrag av Maud Olofsson. Hon lär ha sagt: â€Terrorister finns överallt man kan inte vara nog försiktig.†Det är framför allt Fredrik jag inte litar på. Jag tyckte mig höra att han viskade något om att sänka EU-bidragen till jordbruket till Cecilia Malmström och det är ta me tusan likvärdigt med terrorism.
Såg att nu är bensinskatten på väg att höjas igen. Varför i helsike kan man inte kräva att bönderna tar bättre hand om sitt avfall i stället. Det ger betydligt större förbättringar för miljön än att envist visa handlingskraft i att jävlas med vanligt folk.
Grattis till er alla som hyr bostad. Nu kommer ett efterfrågetillägg på hyran. Det är Odell, själv hyresvärd föresten, som hittat på det. Är det fler som vill bo just där du bor så kan fastighetsägaren höja din hyra till samma nivå som högstbjudande. Det blir som en auktion. Ser jag en hipp våning så ringer jag upp fastighetsägaren och frågar vad han vill ha i hyra. Säger han då att nuvarande hyresgäst betalar 7.000 kr/månaden så kan jag säga: â€Du får 12.000 av mig.â€. Vill eller kan inte nuvarande hyresgäst betala så är det bara för mig att flytta in. Skulle han gå med på den högre hyran så kan jag bjuda ändå mer. Säger bara â€äntligen kommer de fria marknadskrafterna till sin rätt på en bristmarknadâ€. Det är där dessa gör som mest nytta. Vips så kommer Odell att ha trollat bort bostadskön, visst är Odell duktig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion