Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Kanon:
JJ har du inte släpp en rökare i dom också?
ada:
--- Citat från: JJ skrivet tis 20 jan 2009 14:34:55 ---Om du ser en Eamesfåtölj och en randig Pantonlampa bl a så har jag varit med och burit upp dem på skåpbilen som skulle transportera dem till studion.
--- Slut citat ---
Ã…h vad roligt att jag tittade in innan jag for (lite coolare att komma lite senare tror jag) Nu fick jag nåt att titta efter också
Reggis:
Reinfeldt är på hemlig resa i Afghanistan, enligt Expressen. Oj vad hemligt det är. Vad är det Expressen vill påskina? Att de har â€speciella†kontakter med vår statsminister och på det sättet antyda att de känner till hemlisar. â€Jag vet något som du inte vetâ€, får mig att tänka på småskolan.
Har ni tänkt på att allt fler behandlar er som om ni vore i yngre tonåren eller som om vi led av någon form av hjärnblödning. Ofta är det barnslig reklam utan någon som helst fakta eller substantiellt innehåll. Posten hade en massa hoppande bollar som skuttade runt med slutklämmen, â€En del av din vardagâ€. Iprenmannen som likt en pingstpastor frälser dig från huvudvärk, mensbesvär och vad det nu kan vara.
Eller de här försnuttade nyheterna enligt amerikansk modell som mest är en form av åsiktsreklam för reportern. Man visar något upprörande och sen â€bli nu jävligt upprördâ€. Det som visas behöver inte vara sant på något sätt. Kravet på sanning ställs underligt nog bara på Liza Marklund. Det är nog dags att göra uppror mot den här fördumningen.
Jag bojkottar numera alla varor vars reklam går ut på att fördumma oss.
Madonna är ingen feministikon länge. Hon är ett sunkigt gubbslem. Detta säger Karin Olsson i Expressen. Detta påstående bygger på förutsättningen att Madonna på något sätt tidigare drivits av någon form av vision. Nu är det inte så utan Madonna är inget annat än en produkt på marknaden vars förpackning i början skilde sig från andra produkters förpackning och inget annat. Det här med feministisk ikon är resultatet va att ett antal besservissrar och proffstyckare som Karin Olsson sitter och övertolkar olika företeelser och skapar ikoner.
Smarta reklammakare har lyckats dupera Karin Olsson och hennes kollegor att Madonna är något helt annat än ett rent kommersiellt projekt. Det är deras behov av att ha något att skriva om som skapat â€myten†Madonna. Nu är Madonna inte fräsch längre då kan Karin Olsson och hennes kollegor likt spyflugor som samlas runt en skithustunna kritisera de rester som finns kvar av Madonna, göra hån av henne och avsluta det hela med att kalla henne för sunkigt gubbslem.
Frågan är bara vem som är ett gubbslem? Är det Madonna eller är det Karin Olsson och hennes kollegor. Jag tycker nog att Madonna är inte förändrad. Hon är precis samma produkt som tidigare fast inte lika spännande, nyhetens behag har försvunnit. Vad Karin Olsson nu gör är att suga ut det sista. Madonna har aldrig varit något feministiskt föredöme, så varför dessa utfall?
http://se.youtube.com/watch?v=to-OBGvbV3c
Reggis:
I Kungälvsposten kan vi läsa att ICA eventuellt är på obestånd. Lena Esbjörnsson i Kode berättar att när hon skall ta ut pengar på sitt ICA-konto så händer det ofta att det inte finns några pengar hos ICA. Då det rör sig om 2.000 kr, det vill säga inget större belopp, så man undrar om ICA är nästa krisföretag som får bidrag från Maud?
Frågan kom upp då banken i Kode skall flyttas. Ove Wiktorsson centerpartiet, som är samhällsbyggnadsutskottets ordförande, konstaterar att denna flytt är ett resultat av att datorn kom. Till vem datorn kom framgår inte av reportaget. Ove Wiktorsson är annars mest känd för sitt bevingade ord: â€Samhällsbyggnad och bensinstationer hör inte ihop.†â€Nej ett samhälle skall baseras på hästtransporter, det är framtidenâ€, säger Ove.
Nu har finanskrisen kommit till Christies så nu är det nog bäst att ta det här på allvar. De avskedar nu 25 % av personalen då efterfrågan på bättre objekt väntas sjunka drastiskt på grund av krisen. Då känns det bra att en ny stjärna har etablerats på konsthimlen nämligen Vladimir Putin. En tavla av Putin såldes för motsvarande 9,5 millioner kr på auktion i ST Petersburg. Köparen var föresten galleristen Natalia Kurnikova.
Är det nu dags att lansera nya konstnärer ur politikervärlden. Ser fram mot att få se en tavla med en piska av Janne Björklund, en skär naivistisk gris målad av Göran Persson och kanske en målning av Calle Bildt iklädd stålmansdräkt målad av hans hustru Grevinnan. Det gäller att ge marknaden det den vill ha. Kungen kan säkert kludda ihop något för att dryga ut apanaget, varför inte hustrun på en soffa ätandes en blodig biff och ett vargskinn på golvet nedanför.
Ett tips till Daniel, gymägaren, Westling. Han kan ta några foton på en lättklädd Victoria, och rubricera det som fotokonst, vilket klipp det skulle vara. Varför inte ta korten på gymmet och framför allt i omklädningsrummet. Skulle helt säkert kunna finansiera hela deras bröllop så slipper vi skattebetalare betala kalaset. Skulle det inte räcka får väl resten av familjen ställa upp och posera tycker jag.
http://se.youtube.com/watch?v=NopUzCkY37Q
Reggis:
Nu fick allt de som inte tror på marknadsekonomin sig en knäpp på näsan. Priset på rymdresor kan i det närmaste halveras då det har dykt upp en konkurrent till Rymdturistbolaget Virgin Galactic, som har en av sina baser i Kiruna. Det är företaget Xcor Aerospace som lockar med halva priset. Fast det är en sneakresa som bara är på 61 km höjd mens Virgins är på 100 km höjd. Främsta målgruppen är väl fattiga stackare som nöjer sig med en sån här budgettripp för runt 400.000 kr. Men visst funkar marknadsekonomin, i alla fall på rymdresor. Tänk om den kunde fungera på elen också.
Är du framgångsrik på marknaden? Glöm inte att du är en produkt på den globala marknaden. Har du rätt utseende eller är näsan lite väl stor, dags för lite plastik kanske? Hur är det med bukfläsket, känns det lite slappt, marsch till gymmet för att öka ditt marknadsvärde som är i sjunkande. Hur är du klädd, det där är inte retro det ser bara töntigt ut. Nej det är dags för en shoppingrunda så du inte helt tappar dit marknadsvärde. Använd tiden rätt med make up, shopping och gym så att ditt marknadsvärde bevaras eller helst stiger. Annars kan du inte konkurrera på den globala marknaden.
I dagens Metro kan man läsa om Sanna Bråding, ni vet den där kändisen som blev kändis när hon torskade för att hon snortade. Innan var det väl nästan ingen som visste vem hon var men nu vet alla. Man kan bli känd för olika saker här i livet. Till saken, hon bloggar i alla fall från kåken nu, där hon berättar om sina vedermödor. Bland annat att hon inte kan ringa när hon vill, det är det värsta. Nu kommer hon inte bara att bli känd som â€tjejen som åkte fast för snortade†utan även som â€kåkbloggarenâ€. Ja hon jobbar till sig en ordentlig karriär. Nu fattas det bara lite sex så har hon garanterat en förstasida i våra ledande tidningar. Får man föreslå ett lesbiskt â€äventyr†med en av plitarna, det skulle sitta fint.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion