Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
JJ:
--- Citat från: Reggis skrivet tis 20 jan 2009 08:40:01 ---I Göteborg där är affärer stark förknippade med alkohol.
--- Slut citat ---
I Göteborg är allt förknippat med alkohol. När jag flyttade hit så blev många mycket förvånade när jag sade att jag inte dricker alkoholhaltigt. Jag tror inte att jag än i dag 23 år senare har träffat på någon mer som spottar i glaset.
Eller så är det narkotika som gäller. Jag har nog blivit tillfrågad ett tjugotal gånger om jag vill köpa. Senast vid jul var det en kille i tjugoårsåldern som kom i en av de dyraste Mercedesarna och undrade om jag ville köpa något till näsan när jag kom ut från ICA. Och jag har sett flera småkillar som knappt har gått ur grundskolan som kommer i Lamborghini, Ferrari och liknande åk. Jag tror inte att de har tjänat pengarna på att sälja jultidningar...
Kanon:
Det kan vara sjöluften som suger!
Göteborg har varit riktigt bra när det gäller riktiga prylar. Fast det har väl mattats av så nu får folk köra med 60-tals.
Minns speciellt ett kinesiskt armborst, hopfällbart. Nu sist var där en japanurna men den var på utredning så inget pris.
Brukar varje gång köpa någon sten, det har blivit tradition.
ada:
Fast det är väl lite snett med geografin nu, då Thomas Eskilsson sitter i Trollhättan, där Film i Väst ligger. Jag ska förresten dit och supa på skattebetalarnas bekostnad ikväll då det är galapremiär av Lukas Moodyssons Mammoth, det är 1,5 timme mingel före och öl och nattmacka efter filmen dessutom (på riktigt ska jag köra bil, och ni vet ju hur det slutar även nykter :), så det blir alkoholfria alternativ ikväll)
Reggis:
Jag tycker det är något fel att man dricker mycket alkohol i Götet, det behövs. Tror att utan alkoholen i Götet så skulle mentalvården där kollapsa utav patienttrycket. Det skull bli mycket kostsamt. Därför är mitt förslag till stöd för Göteborg, ta bort spritskatten i Göteborgsregionen, det kommer att ge ett bättre stöd än det här stödet till bilindustrin.
JJ:
--- Citat från: ada skrivet tis 20 jan 2009 13:00:12 ---Jag ska förresten dit och supa på skattebetalarnas bekostnad ikväll då det är galapremiär av Lukas Moodyssons Mammoth,
--- Slut citat ---
Om du ser en Eamesfåtölj och en randig Pantonlampa bl a så har jag varit med och burit upp dem på skåpbilen som skulle transportera dem till studion.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion