Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (11/118) > >>

Reggis:
Annars kan man ju se ut som Furir Björklund. Hans klädsel tycker jag är ludermässig. Visst ser han ut som ett jävla luder? Tycker för övrigt att Maud Olofsson också klär sig ludermässigt. Hela Alliansregeringen ser ut som en samling med luder. De borde ta kontakt med en stylist. Vi kan inte ha en regering som ser ut som de är hämtade från en bakgata.

Reggis:
Ja idag fick man sig ett gott skratt på promenaden till jobbet. Jag avskyr dessa cyklister som inte verkar fatta att de befinner sig på ett fordon och att trafikreglerna gäller även dem. När de kommer där och kör som vildar på trottoarer plingandes för att alla skall kasta sig åt sidan. Nej förbjud cykling i städerna det är vad jag tycker.

Så idag kom det två sådana här cyklister, medelålders män naturligtvis, som tycker att alla skall flytta på sig, farandes från var sitt håll. Ingen av de båda ville naturligtvis bromsa in varför resultatet blir det förväntade. Likt två brunstiga adrenalinstinna hjorthannar smäller de ihop i korsningen. Smällen blir enorm och när jag drar parallellen till hjortar som slåss om honornas gunst så förstår jag att det här skådespelet gör de för mig. Jag kan inte undvika att lägga av ett flatgarv när jag ställer mig och tittar på resultatet av denna revirstrid som utspelar sig på cykelbanan. 

Den ena ”cykelhannen” reser sig upp med blod rinnande nerför ansiktet. Detta hindrar inte denna ”cykelhannes” stridslust. Han lägger av sitt brunstvrål ”Jävla idiot, din jävla idiot” vrålar denna välartikulerade ”cykelhanne”. Den andra ”cykelhannen” reser sig också upp. Han har skrapat benet och byxbenet är uppfläkt och visar ett ordentligt skrapsår på knäet. Han vrålar samtidigt som han reser sig: ”Du får se dig för din förbannade nolla” Jag kan inte låta bli att skrika ”bravo, bravo, mera”.

Upptända av mina uppmuntrande rop börjar de båda ”cykelhannarna” närma sig varandra och jag vädrar en ordentlig revirstrid vilket får mig att skrika: ”Hurra, ge han den djäveln, på han”. Nu börjar dessa ”cykelhannarna” en riktig revirstrid mitt på gatan, må den starkaste ”cykelhannen” vinna. De ramlar och ligger och brottas på marken mens jag skriker, ”slå han på käften för faan, döda, döda”. Det har samlats en hel del åskådare nu och de frågar mig vad det handlar om. Jag svarar, ”det är två ”cykelhannar” som gör upp om min gunst”. Då skrattar de och stämmer in i hurraropen. Tyvärr så har någon tråkmåns ringt polisen som kommer till platsen och som efter en del besvär lyckas sära på de två ”cykelhannarna”, typiskt.

De pratar med de båda och det hela slutar med att de moloket haltar från platsen ledandes var sin demolerad cykel. Det påminner om två stridande hjortar som tappat var sitt horn.

Reseda:
Det var en vänsterpartist, förmodligen Ohly och en miljöpartist som krockade kan man utläsa av inlägget. Jag håller helt med dig: De har ett konstigt beteende. Precis som de någon gång varit i en skog. Förmodligen Vårkänslorna som får det gamla blodet att svalla.

Reggis:
Absolut inte, det är det inte fråga om. De här personerna är lite speciella och troligen bara intresserade av två saker nämligen sig själva och pengar. Det är väldigt tråkiga killar som saknar all charm. Det enda de gör är motionerar dagen lång. Efter cykelturen så blir det en löprunda på kvällen. De är fullständigt fixerade av sig själva.

Reggis:
Såg i Dagens Nyheter i morse att det går två officerare på varje soldat. Inte visste jag att det var så betungande att hålla reda på några värnpliktiga. I småskolan idag så går det ibland upp till 30 elever på en lärare, det kanske är dags att förnya försvaret.

Rör om ordentligt. Rekrytera småskolelärare till försvaret för att öka effektiviteten och ställ de övertaliga officerarna till FN:s förfogande för insatser i Irak. De övertaliga Svenska officerarna bör användas för specialuppdrag i högrisk områden så att deras antal decimeras till ett lämpligt antal. Detta ger de besparingar och den effektivisering som vårt försvar är i sånt behov av. Framför allt sker det utan extrakostnader i form av avtalspensioneringar av övertaliga officerare.

Är det så att det inte är lämpligt med Irak så finns numera även andra oroshärdar där dessa övertaliga officerare kan göra insatser för freden.

Sedan såg jag till min förvåning att Carola var utslagen ur Melodifestivalen. Det är inget annat än en personlig tragedi för henne. Har svenska folket plötsligt tappat allt vett, att inte rösta på Carola, man bara häpnar. Inte för att jag vet hur låtarna i melodifestivalen lät men namnet Carola, det borgar för kvalité. Jag tänker bara på ”Dann vill ich vråla Carola”, ”Du bist mein bratwurst Carola”, ja hyllningssångerna till vår sångfågel är många.

Nu lämnar hon de stora sammanhangen och är hänvisad till att uppträda i olika tältrevyer som ”Jag är Kristi Brud, halleluja” och nyreligiös cirkusar som ”Carola springer på vattnet”. 

Sen såg jag i Aftonsnabeln att nu skall det piskas. Det var någon schlagersnubbe som heter Rolinski och Bard som blev piskade. Det kanske kan vara något för Carola att ta efter i sin religiösa tältrevy att låta pastor Ekman piska henne på ändan mens hon sjunger ”Främling”. Kommer garanterat att vara en publikmagnet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion