Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Reggis:
En kvinna är betydligt mer än sina delar läste jag nyligen i en chicklittbok. Var tvungen att läsa meningen en gång till och titta på bokens utsida för att se om jag råkat få med mig fel bok. Sådana skarpsinnigheter brukar det inte stå i den litteratur jag läser när jag förflyttar mig kommunalt. Jag fick nästan ont i huvudet av att läsa denna vetenskapliga analys som kastades rakt i ansiktet på mig helt oförhappandes.
Fast när man tänker på det så är det mer än sant. Ja vad kan till exempel ett kvinnoben åstadkomma på egen hand, ja möjligen stå i ett skyltfönster med en strumpa på. Fast frågan är om detta fenomen bara gäller kvinnor? Hur är det med män? Gäller samma sak där?
Nej, där skiljer det sig åt. Vi tar till exempel en man utan huvud men resten av kroppen intakt. I de flesta fall så utgör en sådan konstruktion en förbättring av mannen. Mannen är fullt användbar trots förlust av huvudet. Han kan spika och hamra, byta däck på bilen och även tillfredställa mig sexuellt trots att huvud saknas. Förbättringen är att man slipper höra allt svammel som kommer ut ur munnen och även slipper höra honom säga emot dig när du vill något.
Eftersom jag tror på evolutionsteorin så är jag fullt övertygad om att det snart kommer att födas huvudlösa män. Sådana kroppsdetaljer som inte används brukar förtvina för att sedan helt försvinna. Förtviningsprocessen har redan pågått i några århundraden så snart är det dags för nästa steg, â€Den huvudlöse mannen†att göra entré på den biologiska mångfaldens scen.
Reggis:
Oj vilken påsk det har varit, eller hur? Jag har varit på 33 loppisar och jag måste erkänna med det magraste resultatet någonsin för så många kilometer. Har, förutom dit och hemresa, åkt närmare 100 mil. Då förväntar man sig lite fynd, men icke. Visst några bra köp blev det men inte i överensstämmelse med antalet kilometrar, besviken är jag.
Fast när det gäller mitt andra stora intresse så är jag inte besviken, tvärt om. Där uppfylldes mina förväntningar och mer därtill. Vilket väder, det kallar jag tjänlig väderlek minsann. Det såg lite bistert ut på söndagen men vid 13:15 så tittade jag på bilens termometer och såg att temperaturen var uppe i 14 grader och dimman hade lättat, så det var bara att svänga in på närmaste rastplats. Jag hade varit upp sen 06:00 så det var på tiden tycker jag.
Nu har forskarna kommit på att vi mår bara bra av lite kris. Du har mindre pengar till att köpa sprit och tobak för, bra va? Det är gratis att springa en runda på kvällen och motion gör dig bara gott. Tänk att det alltid finns en rövslickare för varje tillfälle. Någon sån där förstående typ som alltid skall försvara etablissemanget. Att det är uppblåsta värderingar på grund av lättsinnig utlåning, bonusar långt över företagens intjänandeförmåga och höga direktörslöner som ligger bakom krisen det glöms bort. Nej hej och hå, svångrem på, lev på havregryn och må.
Nu väntar jag bara på att Janne Björklund skall inrätta arbetsläger för de skolelever som skolkar från skolan och på en riksinsamling till förmån för EU-politikernas valrörelse. Motivering: Får medborgarna för mycket egna pengar så kommer dessa att förslösas på tobak, sprit och godsaker. Då är det mycket nyttigare med politik och då framför allt EU-politik. En dos EU-politik om dagen, det är bra för pungen och magen.
Reggis:
Arbetslinjen verkar ha gjort sitt i Svensk politik enligt Anders Borgs nya budget. Nu är det sysselsättning med hjälp av bidrag som gäller. Varför inte privatisera det hela. Låt de arbetslösa själva gå ut på stan´ och tigga till sig sysselsättningsbidrag. Utrusta alla arbetslösa med ett tiggarkitt.
De som har någon form av handikapp får något som just framhåller detta för att väcka empati från omgivningen och öka klirret i den i tiggarkittet obligatoriska bleckburken. Förstärk handikappen så att de framstår som betydligt värre än de är. Personer med glasögon utrustas med fördel med en blindkäpp. De som har nedsatt hörsel förses med en stor snäcka, ja det är bara fantasin som sätter gränser.
De personer som saknar fysiska handikapp kan med fördel förses med en skylt som basunerar ut något psykiskt handikapp. På skylten kan det till exempel stå: â€Jag kan inte tänka†eller â€Lider av paranoiaâ€. Övrig klädsel kan med fördel samlas ihop via våra hjälporganisationer. â€Skänk en klädtrasa till en arbetslös, helst nött och utslitenâ€. Bara detta skapar en hel del nya arbetstillfällen.
Sen är det dags för soppkök, detta kommer att ge den rätta krisstämningen i Sverige. Runt soppköken samlas skarorna av arbetslösa i slitna paltor utrustade med sina accessoarer i form av blindkäppar, bleckmuggar och plakat med texten â€Menlös idiotâ€.
För de religiösa finns ett speciellt kitt bestående av långkalsonger, snörsandaler, en törnekrona samt piskor för späkning. Sen kan de tåga fram på våra gator i procession sjungandes klagovisor samtidigt som de piskar sig på ryggen.
Oh, Herre Jesus giv mig idag,
ett arbetstillfälle för jag är så svag
En nyttig idiot jag nu vill bli,
gör mig från arbetslösheten fri.
Reggis:
Det Svenska folket är ointresserade av EU-valet, det är konstigt. Här anstränger sig partierna och lanserar sina riktiga toppar som kandidater. Moderaterna ställer upp med en Grevinna, Anna Maria Corazza Bildt som har tråkigt med sin italienimport och behöver omväxling. â€Jag vill träffa spännande människor, låta mig bjudas på goda viner och prata om Mussolini, det är vad jag vill tillföra i EU-parlamentet som representant för Sverigeâ€, säger Folkets Grevinna.
Men det är inte frågan om Folkpartiet ändå toppar ordentligt. Den kände pensionerade bidragsjägaren Marit Paulsen, vilken kraft. Det enda hon gjort är att leva på socialbidrag innan politikens dörrar öppnades för henne och hon kunde få lön via politiken utan att jobba. Än idag minns man hur hon lyckades undvika att gå på alla möten när hon var aktiv inom kommunalpolitiken. Däremot kvitterade hon alltid ut mötesarvoden trots denna frånvaro. â€Jag kommer att bidra med att ge den svenska köttbullen ett ansikte inom EUâ€, låter Marit hälsa.
Fast en stark bidragande orsak till intresset för valet är vår EU-minister Cecilia Malmström. Vid EMU-omröstningen konstaterade hon att â€Svenska folket röstade felâ€. Nästa gång så skulle inte folket tillfrågas om vad de tyckte utan då skulle politikerna bestämma själva. â€Tyvärrâ€, säger Cecilia â€så kan jag inte tillsätta sig själv, det vore bäst. Nu finns ju risken att folket röstar fel igen och då försvinner mitt välavlönade arbete. Jag kommer att kämpa för att vi politiker får högre arvoden och bonus, det blir mitt bidrag inom EU.â€
För Kristdemokraterna blev det Ella Bohlin, känd snusmotståndare, som vill förbjuda snus och klassa det som narkotika. Vilket toppnamn och vilken viktig fråga som ligger på topp i hennes agenda. â€Det är inte bara snus jag vill förbjudaâ€, låter Eva Bohlin hälsa. â€Jag vill förbjuda allt som är roligt också. Tänk på att man skrattar oftast på andras bekostnad. Det påminner om det där otyget med fildelning, det sker också på någon annans bekostnad. Dessutom vill jag förbjuda sexualundervisning i skolarna och införa bötesstraff för onani samt förbjuda preventivmedel.â€
Vilket gäng, visst är det förvånande att intresset är så lågt inför valet med tanke på kandidaterna. Fast vi skall ändå vara glada för moderaterna hade tänkt ställa upp med Gösta Bohman ända tills någon kom på att han är död. Fast några tyckte att det skulle gå bra ändå. Se bara på Nordkorea de har en död person som president.
Reggis:
Det är rätt intressant det här med Pirate Bay och domen mot dem. Vad domstolen har sagt är att vissa personers äganderättskrav är viktigare än att samhället utvecklas. Det är viktigare att Hollywood tjänar pengar än att vi alla tar del av information och idéer. Hade någon kommit på denna stupida lag på stenåldern så hade bara vissa personer fått använda stenyxor och det på licens. Gissa själv var människan skulle ha stått idag med en sådan lagstiftning? Vi hade fortfarande befunnit oss på stenåldersstadiet. Det är detta som är det allvarliga med att en domare och några nämndemän utnämner sig till någon form av Gudar och bestämmer vad vi får sprida för information och på vilket sätt. Man skäms över att vara invånare i ett land som är så bakåtsträvande och lägger sig platt för Amerikanska kommersiella intressen.
Att ge möjlighet att förmedla musik, film och annat klassas numera som ett brott. Fast det beror på vem som förmedlar. Är det så att jag hittar materialet via Google så är det plötsligt inget brott och varför då undrar man? Jo det vet jag. Google är ett Amerikanskt intresse och där råder andra regler. Vet ni att Google håller på att digitalisera all världens litteratur utan att fråga författarna? Så det här med upphovsrätt och stackars författare musiker, etc är bara nys. Det handlar bara om vem som skall ha makten över informationen. Som lydiga knähundar ställer sig svenska politiker, domstolar och delar av kulturlivet i Amerikansk sold.
Nu spelar inte det så stor roll för bakåtsträvare blir alltid efter och samhällsutvecklingen kommer att springa ifrån dessa mörkermänniskor. De kommer att stå där och titta på och undra vad som hände. Stora delar av det politiska etablissemanget kommer att nypa sig i armen och undra hur länge de sov innan de vaknade upp i en värld där ingen tar dessa pellejönsar på allvar.
Gör en samhällsinsats i juni, visa vad du tycker om censur, politiska domar, samt att samhället via ekonomiska maktmedel försöker tvinga folk ner på knäna. Hur gör du det? Jo rösta på Piratpartiet i EU-parlamentsvalet. Visa att du är för ett fritt utbyte av tankar och idéer. Visa att du tycker att mänsklighetens utveckling är viktigare än skiv- och filmbranschens krassa ekonomiska intressen. Samtidigt ger du också ditt stöd till mångfald där alla får möjligheter att föra fram idéer, tankar, musik och texter. Rösta för ett samhälle med engagerade individer och mot etablissemangets repressiva enfald.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion