Allmänt > Fria diskussioner
Dagens filosofiska funderingar
Fluxe:
Hav en behaglig loppistur, det finns säkert trevliga loppisar runt om i vårt vackra land!
Jag åkte på en hel del auktioner tidigare, hur kul som helst. ;)
Kommer att sakna dina skarpsynta och trevliga filosofiska funderingar...
/Lasse
Reggis:
Jaha tillbaka i trälskapet, det vill säga jobbet. Min loppistur har fått mig att inse att jag är inte skapt för att jobba, tvii för jobb. Passa tider, usch det är jag dålig på, vara nykter, inte kunna ta ett glas vin när man har lust, bläääh. Det är ingen frihet direkt.
Näh, nu har jag tagit konsekvenserna av detta och sagt upp mig. Jag har jobbat tillräckligt tycker jag och den här gången tänker jag inte falla för övertalningar om â€hur fint det är att jobbaâ€, jag går inte på det en gång till, arbete suger.
Annars så har jag haft det utomförträffligt. Har åkt runt och besökt i första hand loppisar men även en och annan antikhandlare har jag förärat med ett besök. Fynd, har hon gjort några fynd då? Jo visst har jag gjort det. Har inte hunnit kolla upp allt men ger ett litet smakprov på en äldre kinesisk vas här, ca en halv meter hög. Fin va?
Annars så röstade jag på Piraterna och det gick ju bra och var ju inte speciellt förvånande. Utan det som förvånar mig mest är hur folk kan rösta på Marit Paulsen. En människa som bara, och då menar jag bara, pratar utan att åstadkomma något. Hon har inte bara gett den svenska köttbullen ett ansikte utan även pratkvarnen. Fast det öppnar ju dörrarna för ett nytt parti, SCAN-partiet. Nästa val så ställer de upp med Mamma Scan ska ni se.
Kanon:
Hej!
Reggis:
Är det Otto Dix Kanon? Tycker det ser ut som Marta och Otto till vänster. Marta är hon med det burriga håret.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 8 jun 2009 09:51:47 ---Näh, nu har jag tagit konsekvenserna av detta och sagt upp mig. Jag har jobbat tillräckligt tycker jag och den här gången tänker jag inte falla för övertalningar om â€hur fint det är att jobbaâ€, jag går inte på det en gång till, arbete suger.
--- Slut citat ---
Ojoj; jag menar stort GRATTIS!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion