Allmänt > Fria diskussioner

Dagens filosofiska funderingar

<< < (114/118) > >>

Reggis:
Nej det är..

Totte@knugen.se

Prinsessan Reggis af Nytorget

Reggis:
Ja så har Expressen undersökt sexdrömmar och sexfantasier. Vilken är den vanligaste sexfantasin hos kvinnor? Jo det är att ha sex med en främmande person. Jag måste erkänna att det gör mig förvånad, varför drömma om det? Det är väl ingenting man behöver drömma om, hur svårt kan det vara? Inge svårt alls skulle jag vilja påstå. Det är bara att sätta sig med ett glas vin i vilken bar som helst, har du inte hittat en okänd man att ha sex med inom en timme så är det dags för en ”total makeover”.  Fast jag tror inte det är lika kul när du sen vaknar på morgonen och hittar en okänd man i din säng. På grund av alkoholintag minns du dessutom inte vad ni gjort. Fast då brukade jag tänka, skit i det, det vet inte han heller.

Sen gäller det att bli av med karlsloken efteråt och det är då problem kan uppstå. Jag lärde mig ganska snabbt att det är betydligt bättre att se till att inte ta hem dem. De flesta gånger så brukade man få en karl på halsen som det sen var svår att bli av med. De kunde sitta där med en blomsterkvast i handen och ett litet paket och vänta på en i trapphuset när man kom hem från jobbet. Inte så bra för ibland kunde det sitta två killar där, vilket ger en dåligt rykte bland grannarna. Mitt tips är därför att utnyttja varma sommardagar för den här ”fantasin”. Då kan man åka ut till Djurgården och kombinera det med friluftssex och sen dra hem utan karlslok som man måste bli av med.

Heidi Ershult, världsberömd från Big brother och Bachelor, fråga mig inte vad det är. Hon har i alla fall en egen hemsida. Där kan man läsa hennes djupa filosofiska tankar: "Om vi hade lika goda jordgubbar som i Turkiet så skulle nog jag se ut som en jordgubbe!", säger denna så kallade Stureplansprofil. Det får mig att tänka på Fredrick Federley, Stureplanscenterns portalfigur och hans filosofiska tankar: ”Nu städar vi ut lite luder ur garderoberna”. I denna Stureplanshjärnornas kamp tycker jag nog att Heidi slår Fredrik med hästlängder.

Haitian Fight Song / BFJO Takasago (Charles Mingus)

Reggis:
Skandalen är ett faktum, Sverige först på 21 plats, utskämda som vanligt. Trots att vi bytt hårfärg på sångerskan till en blond Carola så gick det inte. Vad ska vi nu göra? Är det dags för en rödhårig Carola? Kan det vara så att Sveriges bidrag är för jävla tråkiga hur bra våra damer än sjunger? Kan det vara så att musiken saknar själ helt enkelt, det är min uppfattning. Visst alla dom här tjejerna/damerna sjunger jättefint men själlöst, no soul, no blues. Ta till exempel den här Agnes som var en av kandidaterna, inte för att hon är sämre än övriga men fy faan va tråkig hon är. Dessutom sjunger hon bara tråkiga låtar. Den här Marlene Ernman är precis lika tråkig trots att hon sjunger så höga toner.

Så länge vi envisas med att ställa upp med artister av det slaget så blir det jumboplatserna som gäller. Fast egentligen är det inte artisternas fel utan TV-publiken som har en bedrövlig smak. Det är tur att den Svenska schlagersmaken har en sådan begränsad utbredning, det är i alla fall jag tacksam för.  Nej jag skulle vilja se Louise Hofsten, en person med själ, representera Sverige nästa gång. Synd att inte Ugglan vann, hon har också lite själ.

Beatrice Ask har gjort nya prioriteringar när det gäller polisarbetet kan man läsa om i Aftonbladet. Hon har gett offentligt urinerande högsta prioritet. ”Ja dessa vardagsbrott måste få högsta prioritet, just offentlig urinering är ett stort samhällsproblem”, säger Beatrice och fortsätter: ”Det är en miljöfråga helt enkelt. Jag har en bekant som lider av inkontinens och ibland så läcker hon. Det är klart att hon skall betala böter för detta. Polisen skall ha rätt att kontrollera om det finns urin på underkläderna, en självklarhet i Alliansens Sverige. Vi kan inte ha läckande människor gåendes på våra gator och torg. I Alliansens Sverige där håller vi tätt.”

Patricia Vonne Austin Rocks

Reggis:
Dumheten får ett allt starkare grepp över det Svenska folket. När man läser bloggar och hör synpunkter om Anna Odells konstverk, ”Okänd kvinna”, så blir till och med en misantrop som jag förvånad. Skadegörelse, överutnyttjande av vårdapparaten, ja huu så hon har betett sig.

Så här går det när man drar ner brallorna på etablissemanget. Framför allt så blir jag fascinerad över hur vanliga människor blir så upprörda över slöseriet med skattemedel. Summan handlar om en bråkdel av den löneförhöjning som vår EU-minister Cecilia Malmström får i månaden (360.000 kr per månad) eller ca 0,18 % av den bonus som Volvochefen fick. Det tycker jag det var värt. Hela debatten visar bara på hur betydelsefullt och efterlängtat hennes konstverk var. Inte bara som en taskspark på psykiatrin utan som ett skrik i den totala tystnad vi lever i där kunskaper får allt mindre betydelse och spekulationer och kändisåsikter dominerar debatten. Sverige håller på att bli ett enda stort Gulag, ett arbetsläger, där nyttiga medborgare bidrar med sin arbetskraft allt efter marknadens behov. De som inte arbetar lever i utanförskap. Det gäller att få in dessa bin i vårt nya Folkhem, Alliansens Gulag.

I Expressen där basunerar man ut att du skall vara sailor-chick som Paris Hilton. Klä dig i sjömanskostym med en sjömansmössa chickt på svaj. Äntligen har Göteborgarna blivit moderiktiga, parfymerade med lukten från fiskrens. Vad är det för skillnad mellan en abborre och en Göteborgare? Ja säg det, båda står och gapar som om hjärnan går på tomrum. Eftersom jag aldrig hört talas om att man stekt en Göteborgare i en stekpannan så måste det finnas någon sorts skillnad, frågan är bara vilken?

Birgitta Johansson-Hedberg, ett av våra styrelseproffs talar om vad hon tycker om sina kollegor i Expressen: “ "Ett gäng idioter som fortsätter nominera varandra och klia varandra på ryggen”, är hennes professionella uttalande. ”Män är djur”, fortsätter hon och ”vi kan inte ha ett näringsliv som styrs av apor som tänker med snoppen”. Det är inte svårt att hålla med henne, äntligen någon som har förstått.

För övrigt kommer ni inte att se mig här på Retro på ett slag. Jag har totaltröttnat på att jobba och tagit ledigt några veckor för att göra en ordentlig loppistur i Sverige. Ã…terkommer efter turen och redovisar resultatet här. Önska mig lycka till och på återseende. Ni kanske får något delresultat under färden.

Diamanda Galas Gloomy Sunday

gitzie:
Ha det så skönt, Reggis ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion