Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 355865 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #375 skrivet: tor 13 nov 2008 16:43:46 »
Kanon, hur skulle det vara utan dig, en enda stor öken av okunnighet. Du har naturligtvis rätt som nästan alltid. Det är klart att det var en metronom, fin rackare i trä med förvaringsbox i trä också.

Vet ni vad den jäkla huggormen till kille gjorde föresten, nu kom jag på det, oj vad arg jag blev trots att det var flera år sen. Han snodde den när han slafsade ihop sina grejer hemma hos mig när jag körde ut han. Då åkte min fina metronom med. Kom ihåg att jag tänkte kräva tillbaks den men jag hade lite dåligt samvete då orsaken till hans onåd hos mig var att jag träffat en som hade bättre taktkänsla så jag behövde ingen metronom. Fast nu ångrar jag mig Vore kul och sätta på den igen idag för och se reaktionen.

Broder Tuck, med lite vilja så tror jag inte det här med nedskräpning skulle bli något problem. Det går att prata med hemlösa också och dom har öron och förstånd, garanterar. Troligen är orsaken den Domino tar upp här. Jag tycker i alla fall att det är skitdåligt av Lidl att göra så här. De kunde ha gjort det till något positivt värt flera millioner i reklam men i stället så skämmer man ut sig. 

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #376 skrivet: fre 14 nov 2008 09:33:11 »
Lotteriinspektionens förra chef Lars Högdahl har fått Mats Odells uppdrag att utreda hur medborgarnas service skall kunna förbättras. Det man vill åt är trögheter i systemet.  Att Odell valde just en person med insikt i lotteri är inte förvånande utan vittnar om kompetens när det gäller sakernas tillstånd. Idag är det till exempel rena lotteriet vilken vård du får beroende på var du bor. Till och med inom samma huvudmannaskap är det ”var du bor” som gör dig till vinnare eller förlorare ur servicesynpunkt.

Vad vi ännu inte fått svar på är om elimineringen av trögheterna innebär att lotterinslaget i servicen skall öka ytterligare eller vad syftet är. Vi kanske skall ha en myndighet, kan lokaliseras till Gotland och ingå i Svenska Spel, som helt enkelt lottar ut service till medborgarna i form av servicecheckar. Då kan dagens styrning avvecklas helt. När du behöver, låt oss säga en operation, så sätter du dig via PC:n eller vid telefonen och anmäler detta. Därefter lottas en operationstid ut till dig. Systemet blir rättvist då alla medborgare kommer att behandlas i samma lotterimaskin. Investeringen begränsad då maskinerna redan finns hos Svenska Spel och de används bara i samman med lotterier och står för det mesta oanvända.

Såg till min glädje att Sverige snart kommer att få en Italiensk Grevinna som representant i EU-parlamentet. Anna Maria Corazza Bildt kom trea i moderaternas nomineringsval. Följer man valet resultat så blir hon med största sannolikhet vald. Äntligen gör man något åt det här med bristande folklig förankring av EU.

Dags för Ian Melcher Shering Wachtmeister af Johannishus att göra politisk came back. Han är numera Kristdemokrat så vi hoppas. Låt EU-parlamentsplatserna rotera bland, inte bara den Svenska adeln utan även bland andra så kallade blåblodiga och avsatta kungar ute i Europa. Det kan ge veckotidningarna en kick då de bevakar dessa kungligheter och adel på plats och på det sättet sprider det till folket och ökar intresset för EU-parlamentet.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #377 skrivet: mån 17 nov 2008 09:09:39 »
Jag tycker att man skall införa medborgarprov, enligt Amerikansk modell, som alla som vill ha rösträtt skall klara för att få rösta. Ett bra prov skulle kunna vara att kunna Folkpartiets partiprogram utantill. De som kan det får rösta, de som inte kan får inte rösta i nästa val. Varför just Folkpartiets partiprogram? Jo för att motverka flummskolan. Jag tycker också att de som kan Folkpartiets partiprogram utantill skall få en tatuering i pannan där det står "Medborgare Klass 1". De som inte kan Folkpartiets partiprogram utantill får i stället tatueringen "Sekunda Medborgare" alternativt "Andrasortering".

Man skall se på människor som om de deltar i en ishockeymatch säger Jan Björklund, Folkpartiets Führer. Vissa skall visas ut på grund av bristande intelligens, fel åsikt, fel uppförande eller annan avvikelse mot det Folkpartistiska idealet. 

Så tar då Amerikaniseringen ytterligare ett steg i Sverige i samband med IPRED. Här ger man Hollywood rätten att snoka i ditt privatliv. Tidigare var det FRA som skulle snoka men nu blir det Hollywood. Att ge skivbolag rätten att kräva ut uppgifter från bredbandsoperatörer och sedan väcka enskilt åtal är en katastrof. Med dessa uppgifter kan de sedan kräva dig på ersättning med hjälp av dyra advokater som du får betala.

En IP-adress är faktiskt inte unikt knuten till en viss person utan oftast används samma adress av  flera personer. Skulle en IP-adress du använt användas av någon annan för nedladdning av musik kan du krävas på skadestånd. Dessutom ställer det i princip krav på att alla trådlösa anslutningar till Internet måste krypteras för annars kan någon låna ditt nät och begå olagligheter som du får svara för. Vår Alliansregering öppnar nu för utpressning i stor skala. Det är bara att betala för hur skall du kunna bevisa att du är oskyldig, till detta krävs oerhörda resurser. Ni som har ungdomar boende hemma vilka har tillgång till ert bredband gör bäst i att ”låsa in det” för annars kan ni få millionskadestånd på halsen.

Visst är det märkligt att en yrkesgupps oförmåga att modernisera sig skall få ta sig de här uttrycken. De får väl för sjutton lära sig att ta betalt på något annat sätt för dagens verkar ju inte fungera. Det är som om SJ skulle återinföra perrongbiljetter som det har berättats för mig fanns ända in på 1950-talet. Det vill säga du fick betala för att vinka av en person på Centralen. På 1700-talet fanns det offentlig spisning till vilken populasen kunde lösa biljett för att se de kungliga äta med kniv och gaffel. Ja många är de inkomstkällor som försvunnit på grund av samhällsutvecklingen men här är en bakåtsträvande yrkesgrupp som klamrar sig fast vid det gamla i stället för att skapa nya möjligheter till försörjning, svagt.

I Metro såg jag den taxa man tänkte använda sig av för debitering. Det skulle kosta 16 kr per låt och 112 kr per film du har på din disk. Nu kan du räkna ut hur mycket du får betala om man skulle göra en raid i ditt hem och beslagta dina skivminnen. Jag rekommenderar dig att ha små USB-diskar så du kan gömma i lufttrummor och annat när det blir nedslag hemma hos dig. Har du ett 100-tal CD:n och ett 100-tal filmer så kommer det krav på ca 30.000 kr och det är bara att betala. För annars riskerar du att få betala ”motståndarens” dyra jurister och själv har du inte en chans att bemöta detta.

Råkade se Maud Olofsson på SVT i lördags från något Centerjippo. Först skrattade jag så jag tjöt, hade hört talas om att det skulle bli ”stand up komik” på SVT hela lördagen och jag trodde ärligt talat att det var det jag tittade på.  Fast det var så likt var ändå rösten lite högre och gällare än vad Maud brukar vara. Hon framstod också som lite baktyngre än den riktiga Maud.  Min förvåning var stor när jag konstaterade att det var den riktiga Maud jag tittat på.  Jag visste inte att hon kunde vara så skojig bara genom att vara sig själv, en riktig naturbegåvning.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #378 skrivet: tis 18 nov 2008 08:19:22 »
I Aftonbladets flik ”Klick” kan man klättra ända in i kändisarnas sängkammare och få en inblick i det spännande kändislivet. Det är bara att slicka i sig När jag läser så inser jag hur intellektuellt mogen jag är och hur pubertala de här kändisarna är. Pernilla Wahlgren, uttalar sig om blonda donnor med jättetuttar, som gör allt för att stå i rampljuset och Natacha Peyre anklagar Pernilla för dubbelmoral då hon själv varit ett utvik i Café.

Det mest spännande debatten inom kändiseriet är annars frågan om Anders Kleerup är Carolina Gynnings ”left over” eller om det är tvärt om. Enligt uppgift så skall Linda Rosing ha gått hem efter en fest tillsammans med denna Anders. Nu är det öppet krig mellan dessa båda ”Big Brotherstjärnor”. Är det så att Linda mumsar på smulorna från Carolinas bord eller är det Carolina som blivit av med hela kakan som nu Linda kan kalasa på.

Vad säger då ”kakan”, Anders Kleerup, om det hela: ”Jag är inga kaksmulor som sopats ner från Carolinas välfyllda säng. Jag äter aldrig i sängen. Påstår Carolina det så ljuger hon. För övrigt så är jag och Linda bara polare och hon har aldrig satt sina tänder i min kaka.”

”För övrigt var det just att Lindas säng var så full som gjorde att jag dumpade henne”, säger Anders Kleerup och fortsätter: ”Ibland kunde det vara så många där att man inte fick plats. En gång när jag kom hem och skulle slänga mig i slafen så var hela Vikingarna där med Christer Sjögren och inte bara det han hade tagit med sig Carola också. Men det var inte allt utan Carola hade med sig hela församlingen från Livets Ord med pastor Ekman i spetsen.”

Annars så är svängningarna i modet lika kraftiga som kurserna på börsen. Det skall vara grått med lite silvrigt i enligt det senaste. Jubel, jag säger bara jubel. Just grått är tillsammans med rött mina färger. Det finns ingenting som framhäver min enastående skönhet bättre än just grått. Dessutom spar jag alla mina gråa och röda kläder som inte är defekta oberoende av mode så nu har jag en minst sagt fyllig garderob från tidigare att fullständigt ösa ur, yppie.

Nu rasar debatten om den heliga upphovsrätten för fullt i samband med IPRED. Personligen måste jag säga att jag tycker inte denna rätt är så självklar. Hur många arbetare har inte gjort uppfinningar och annat på sina arbetsplatser som gett enorma vinster för arbetsgivaren. Jag känner inte till något fall där dessa arbetare har kunnat hävda någon form upphovsrätt och fått betalt för detta oftast kostnadsbesparande arbete. Nej här handlar det om en grupp människor som vill hindra den utveckling som sker och vill behålla makten över distributionen av digitalt material. Det handlar om ”köpta” politiker som vill släppa loss slipade jurister avlönade av medieindustrin för att dessa skall kunna ägna sig åt ”laglig utpressning” av medborgarna.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #379 skrivet: ons 19 nov 2008 09:29:08 »
Nu kör Maud stand up komik även i pressen. Hon fick blodad tand efter framträdandet på Centerjippot. Hon vill höja pensionsåldern så att gamlingarna kan jobba längre. Det verkar vara precis rätt åtgärd i en lågkonjunktur. Maud är vältajmad som vanligt. In med lite extraskatter på bilindustrin också, nu när den håller på att gå i konke, det är precis vad arbetsmarknaden behöver.

På de flesta arbetsplatser sitter man med pannan skrynklig för att hitta på utvägar för att bli av med den äldre personalen. De seriösa arbetsgivarna kommer med erbjudanden om avtalspensioner och liknande för att föryngra personalen. På Eriksson hade man ett erbjudande till den äldre arbetskraften, personer över 30 år, om ett års lön om de slutade. Hur i helsike kan människan tro att det finns en arbetsmarknad för personer över 55 år. Maud är nog den politiker som är mest avskärmad från samhället av alla. Ändå ser man henne titt som tätt uttala sig med sin skrikiga frigida röst så hon träffar ju människor så vad beror denna totala distans till verkligheten på?

Jag tror att det beror på hennes mun. Hon kan helt enkelt inte sluta rabbla sina inlärda meningar så fort hon får tillfälle till det. Eftersom hon har lärt sig dessa utantill och hon är utrustad med alternativ intelligens så har hennes hjärna fullt upp med detta och blockerar verkligheten för henne. Vid de få tillfällen munnen inte rabblar ”utantillläxor” så är det bara politiker som får kontakt med henne och därför utgår allt från politikerna och deras arbetsmarknad.

Till skillnad mot många andra så lever faktiskt Maud som hon lär. Hon har tre heltidslöner och har framfört krav på en fjärde lön. Hon har partiledarlön, ministerlön och så lön för att hon är vice statsminister. Den fjärde lönen vill hon ha för att hon tänker på Göteborg. Frågan är bara om det är hennes eget konceptet med lön utan karv på arbete hon vill införa för pensionärer eller om hon menar att pensionärerna skall arbeta.

På väg hem från jobbet så stod det en person ”typ uteliggare” som delade ut lappar. Först trodde jag han ville ha en slant men då fick jag en lapp i näven. När jag sen läste lappen blev jag minst sagt förvånad och förolämpad (se bild nedan). På frågan är det självklara svaret, ”absolut inte”. Naturligtvis så har jag inte lön efter förtjänst. Även om jag kanske bara ägnar mig åt arbetet någon enstaka timme per dag, mer som en paus i surfandet, så är den timmen ytterst värdefull för min arbetsgivare. Men sen när jag såg att det handlade om vikt blev jag sur, det är inge fel på min vikt. Ser jag den där förbaskade uteliggaren en gång till så skall han få en riktig pungspark. Klädde mig i långbyxor i morse bara för att det skulle gå lättare att träffa rätt. Fast den fegisen hade väl krupit tillbaka in i sitt soputrymme till hem, för jag såg han inte.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #380 skrivet: tor 20 nov 2008 08:03:51 »
Allt som oftast ser jag rubriker och artiklar i olika tidningar som börjar med ordet ”vi”.  Vilka vi undrar jag? ”Vi springer till pantbanken kan man läsa i Metro, jag känner inte en enda person som springer på pantbanken. Om nu artikelförfattaren har det knackigt och springer på pantbanken varför skriver inte Johanna Engman det. Jag tjänar så taskigt på Metro att jag måste pantsätta mina smycken eller vad det nu är hon stampar på.

”Vi satsar på terapi”, står det på ett annat ställe i Metro. Är det så att Ann Hagman, damen som skrivit artikeln, ligger på terapisoffan och ältar sina lidanden så stå för det och blanda inte in oss andra. Kan det vara så att hon varit på pantbanken och stampat på lite prylar för att få pengar att betala ligget på terapisoffan med. Ofta är det så att det ena leder till det andra.

Nästa rubrik i Metro kanske blir: ”Vi super allt mer på jobbet” För vad skall vi ta till för att klara av vardagen när alla prylar är pantsatta och terapisoffan svalnat. Då behöver vi en ordentlig sup för att stå ut med jobbet. .

”En konstruktiv dag”, utropar Calle Bildt via sin blogg från Luxmbourg (Skall trolige vara Luxemburg.). Calle berättar om sin dag:

I morse fick vi nybakade frallor med krämig ost som topp på den fina frukostbuffén som serverades. Det var knappt man han stoppa i sig dessa läckerheter innan det var dags att lämna frukostmatsalen och via toaletten gå till lunch.

Lunchen började med ett glas helt perfekt kyld champagne mens vi väntade in alla efter deras toalettbesök. Tyvärr så är antalet toaletter begränsade så en viss köbildning uppstod. Men jag var som vanligt först och det innebar bara att jag hann med ytterligare ett glas champagne innan vi gick till bords.

Nu började alla talen där vi talade om hur lyckat denna sammankomst har varit och att vi hoppas på en lika bra fortsättning. Först serverades en krämig hummersoppa med ett nyrostat bröd till, utsökt. Därefter kom hjortfiléer med sky av timjan och till detta klyftpotatis och ett mycket utsökt vin. Stärkta av vinet blev talen allt fler och längre så att till slut fick ordföranden beordra in efterrätten. Efterrätten var en utsökt chokladkaka med apelsinsorbet och till detta ett torrt portvin av högsta klass. Det börjar bli stressigt med kaffet så att vi inte skulle komma för sent till middagen som börjar om 45 minuter.

Jag vill än en gång betona att detta var en mycket konstruktiv dag och inte blir det sämre av att ryktet säger att vi kommer att få bland annat anka till middag. Jag ser verkligen fram mot fortsättningen. Då tänker jag hålla mitt trettonde anförande för dagen och i det framför allt tacka värden och föreslå att vi permanentar dessa träffar till minst en gång i månaden.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #381 skrivet: fre 21 nov 2008 07:38:42 »
Satsa på mörka naglar i höst säger våra modegurun. Det är synd att de kommer nu med detta heta tips. Jag såg hur min killes naglar såg ut efter att han bytt däck på min bil, helt svarta. Hade jag vetat om att det här modet var på gång så hade jag gjort däckbyte själv och inte slösat detta tillfälle på någon som är helt rudis på mode. Han har dessutom tvättat händerna nu så det var som vanligt när det gäller män, man kastar pärlor till svin.

Nu börjar ekonomikrisen även att drabba oss kvinnor. De uppvaktande kavaljererna snålar in på sina presenter. I stället för en ring med en diamant på 2 karat så får man kanske nöja sig med en ring vars diamant är på futtiga 1 karat. Typiskt att det alltid är kvinnor som skall drabbas och att nedskärningarna sker på områden som borde vara fredade från den här typen av ekonomisk påverkan.

Såg att våran Mona uttalat sig och sagt att hon är ingen väderflicka när hon var på valturné i Norrland, det var skönt att höra. Det är nämligen det värsta jag vet, kvinnor som släpper väder helt ohämmat. Då tänker jag framför allt på Maud Olofsson som är en hejare på att lägga av rökare i alla möjliga sammanhang. Det är därför Maud oftast använder långbyxor. Vid ett tillfälle så la hon av en sån rökare att kjolen helt enkelt blåste upp och då avslöjades sanningen om Maud (se bild nedan). Nu var det turligt nog på ett intern Centerjippo och för säkerhets skull hade man kört Maud till ett flygfält för att undvika skador på byggnaderna i närheten. På detta sätt undveks fysiska skador men de mentala skadorna inom partiet blev betydande. Bland annat lär några av Centerns manliga distriktsordföranden fått sömnproblem. Dom säger att dom ofta drömmer om att  något ramlar ner i byxbenet och när de sedan skakar på byxbenet så ramlar manligheten ut och ner på golvet.

En som däremot mår betydligt bättre efter det här är vår Miljöminister Andreas Carlgren. ”Nu förstår jag varför jag alltid har haft en sådan dragning till Maud”, lär han ha sagt. ”Hon använder exakt samma kalsonger som jag.”

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #382 skrivet: mån 24 nov 2008 08:02:29 »
Efter två år med Nyamko Sabuni som jämställdhetsminister konstaterar World Economic Forum i sin senaste rapport att Sverige faller från första till tredje plats på jämställdhetslistan. Jo och om två är till med denna minister så har vi fallit till Somalianivå eller troligare Burundinivå för det är därifrån vår jämställdhetsminister ursprungligen kommer. Överhuvud så gör denna minister ett otroligt blekt intryck och hennes motstånd mot kvoteringar gör det i princip omöjligt att bryta upp gubbväldet i företagsstyrelserna. Hon ger mest ett intryck av att vara en mycket lydig flicka som absolut inte stör den rådande maktordningen, en stjärtslickande karriärist helt enkelt.

Det är inte bara djurarter som minskar oroande i antal så att det finns risk för att de dör ut och är förlorade för kommande generationer. Denna negativa trend gäller även Lysekilsborna som åter igen minskar till antalet. Nu börjar antalet närma sig en kritisk nivå. Trotts inflyttningsöverskott så hjälper inte det. Det föds inga barn i Lysekil. Forskarna står helt frågande inför detta och kommunen lika så. Nu har kommunstyrelsen blivit så desperat att man kommer att tillsätta Viagra i kommunens vatten. Man har även kommit fram till att den lokala radiostationen skall sända liveinspelningar från kopulerande par för att eventuellt stimulera lusten. Detta för att öka nativiteten. Biblioteket kommer även att ha porrfilmer för gratis uthyrning och en lokal skatt införs på alla sorters preventivmedel allt för att öka födelsetalen.

Såg att Norrmännen inte tänker köpa JAS  till sitt försvar utan valde amerikanska plan. Det var ingen överraskning. DN trodde det berodde på att Norrmän inte kan räkna, precis som det var något nytt. Att göra affärer med Norrmän är inte lätt. För det första så kan de mer om det du säljer än vad du som säljare kan. Ofta börjar de med att tala om för dig vad du säljer. Sen börjar de att räkna på Norska och då är det dags att ta fram kulramen. Jag kan ge mig sjutton på att de Svenska säljarna inte hade någon kulram med sig och då är det kört. Man måste tänka på två saker när man gör affärer med Norrmän Det är att de kan allt bäst och att de vet alltid bäst. Men glöm aldrig kulramen då Norrmän liksom vi bara 10 fingrar och har de ingen kulram så räknar de på fingrarna. Säljer man stridsflygplan så är nog beloppen så höga att 10 fingrar inte räcker till.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #383 skrivet: tis 25 nov 2008 09:01:31 »
Rubrikerna att Svenska soldater i Afghanistan skulle vara dåligt utrustade och inte klara att bli attackerade med pansarvapen är fel, låter vår Försvarsminister hälsa. ”De är alla utrustade med ryggsäcken Skogsmullen och i den finns det antipansarpulver som de kan sprida för att motverka den typen av attacker”, säger Försvarsministern.

På frågan hur detta lila glitter skall kunna skydda mot attacker med pansarvapen svarar försvarsministern: ”Det handlar om tro och sen är det för sjutton jul, Tomten är på vår sida. Tror soldaten på detta trollpulver så skyddar det. Kan också meddela att alla soldater kommer att få det magiska trollbältet från Nadja utav Tomten i julklapp vilket gör dem osynliga.” Där lämnar vi vår Försvarsminister fullt upptagen med strategiska militära studier spelandes ”Ninjatomtens återkomst” på sin X-box.

Jaha, julen skall vara en högtid då man minns Jesus och hans gärningar och att vi skall verka i hans anda. Jag känner inte att julen på något sätt lever upp till detta. I dag till exempel så önskade jag en Taxichaffis som körde på fel sida av vägen och tyckte jag skulle flytta på mig till ett varmt ställe där nere, det var inte i julens anda. Jag hade god lust att sparka kärringen som stod framför bordet jag ville skanna av på loppisen i lördags på smalbenet. Men jag behärskade mig och gav henne bara en armbåge. Sen var jag så girig att jag prutade på en 30.000 kr grej som ja blev erbjuden för en 100 lapp. Jag fick den till slut för 50 kr och jag njöt av det. Det var inte i julens anda det heller. Fast jag skall skänka några 1.000-lapp till SOS-barnbyar för att döva mitt samvete.

Såg i Expressen att Katrin Zytomierska tyckte att en av artisterna i någon sorts tävling fick det att ”pirrar i muffen”. Vilket härligt uttryck! I fredags kväll så böjde jag mig fram, bet killen i örsnibben och så sa jag: ”Det pirrar i muffen.” Han tittade konstigt på mig varpå jag upprepade mitt budskap. ”Det pirrar i muffen” och för säkerhets skull så pekade jag mellan mina ben för jag tänkte ”han kanske inte vet var muffen sitter”. Äntligen verkade han fatta vad det var jag ville.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #384 skrivet: ons 26 nov 2008 08:00:27 »
Svenskt näringsliv tar nu täten när det gäller att socialisera. Från Blasieholmen skallar ropen på att socialisera både Saab och Volvo och det finns även krav på socialiseringar inom energiområdet och man har redan tagit itu med bankerna. Sverige har aldrig haft en liknande ”vänsterregering”. Jag har full förståelse för att Mona Sahlin ger ett virrigt intryck och Lars Ohly måste känna sig helt hemlös. Vilka frågor skall han driva när vår Moderatledda regering går i bräschen för ett omfattande socialiseringsprogram.

Maud är orolig, ”De får inte försvinna”, säger hon om Volvo och Saab. Hon har en hemlig plan utarbetad tillsammans med Sickan och Vanheden. Vanheden har ju dessutom erfarenhet som bilförsäljare så det här verkar lovande. Hennes hemliga plan går ut på att se vad GM och Ford gör, det vill säga ägarna, innan hon gör något. ”Man måste ha is i brallan”, säger Maud och fortsätter: ”Ja inte bara där utan även på huvudet och i magen. Själv har jag köpt en ismaskin energiklass A+ för att hålla mig kall. Fast visst pirrar det i muffen och det är svårt att hålla reda på tungan men vi är väl rustade och kommer att sätta in de åtgärder som behövs. Våra lador är fulla med hö och marknadspriset på hästar har gått ner så visst finns det hästkrafter till Sveriges förfogande.

Ingrid, 79, glömdes på toaletten: Fick fraktur i benet, slog upp pannan och bröt båda armarna. Vår äldreminister Maria Larsson kommenterar händelsen. ”Ingen har mått dåligt av lite motion. Det gäller att inte göra de äldre vårdberoende så att de hamnar i ett vårdmässigt utanförskap. Därför kan det vara rätt att ibland lämna dem på en toalett så de stimuleras till att ta egna initiativ. I det här fallet så blev det ett par brutna armar och frakturer, det är inget man blir sjukskriven för. Ingrid kan fortfarande ligga ner. Värre än så är det inte. Dessutom är hon inte arbetsverksam så vad spelar det för roll om hon ligger med eller utan brutna armar hon lider ändå mest av arbetslöshetens utanförskap. Det är det som är problemet att hon inte är på arbetsmarknaden. Där hade hon inte kunnat häcka så länge på toaletten utan att någon hade velat komma in. ”

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #385 skrivet: tor 27 nov 2008 08:40:11 »
Vår äldreminister Maria Larsson går från klarhet till klarhet. När hon fick höras tala om den stackars Ingrid som glömdes på toan på hemmet  så vill hon ge personalen rätt att söva ner gamlingarna så att de inte smiter in på toaletten. Hon tycker också att det är en god idé att damma av de gamla spännbäddarna från förra sekelskiftet att användas för att spänna fast gamlingarna så att man vet var de är. När de ligger där så kan vi spela psalmer för dem. ”Ovan där” är en fin och framtidsinriktad psalm, tycker Maria Larsson.

”Det var väl sjutton att man inte kan utveckla ett koppel så att gamlingarna kan gå lite fritt och sedan drar någon form av motoriserad anläggning in gamlingen till sängen ungefär som ett spinnspö vid läggdags så där 13:00. Det skulle innebära mycket för gamlingarna att få röra sig fritt, kanske ända till toaletten. Men jag vill inte lova för mycket utan låt oss börja med att konstatera att fastspänd och drogad är normaltillstånd och allt annat är överservice. Vi i Sverige måste vara lite generösa mot våra gamla och låta dem gå på toaletten två gånger om dagen även om det kanske inte är nödvändigt, det finns ju blöjor.”

Calle Bildt och hans Grevinna är fiffiga. De har en ”barnpiga” från Ukraina som betalar skatt i Italien men är skriven i Sverige. Fiffigt tycker Grevinnan för då får mitt förra hemland skatteintäkterna och de Svenska skattebetalarna får stå för alla kostnader som sjukvård och annat. Dessutom är skatten lägre i Italien och förmånerna bättre i Sverige. Det gäller att plocka russin, det är vi inom adeln duktiga på både i Sverige och i Italien.”

Jag frågar Grevinnan om hon tror att det finns något samband mellan skatteintäkter och förmånernas storlek. Anna Maria Corazza Bildt svarar: ”Det är klart att det finns, tror du att jag är dum? Fast jag tycker att det skall vara konkurrens även på detta område. Man skall få välja var man betalar skatt, marknadskrafterna bör råda även här. Denna skattekommunism vi har idag är av ondo och jag gillar valfrihet. Det är denna valfrihet jag kommer att driva som EU-parlamentariker för Sverige, ”Svenskarnas skattemedel skall tillfalla Italien”. ”

Och Fredrik Federley, den kände centerpolitikern och stureplansprofilen, har börjat sin julstädning. Han som efter att hans vän varit otrogen skrev på sin blogg att det var dags att städa ut alla luder ur garderoben. ”Vid jul så städar jag inte ut några luder ur min garderob utan då låter jag ludren städa min lägenhet i stället” säger Fredrik och fortsätter: ”Dessutom får jag göra avdrag på skatten om jag låter ludren städa efter sig för då blir det en hushållsnära tjänst. Har snackat med Maud om inte hon kan vidga begreppet hushållsnära så att det även omfattar mina luder. Egentligen så borde jag kunna få denna tjänst klassad som läkarbesök med ersättning även från Försäkringskassan då mina aktiviteter motverkar förstoppning.”

Ja det där med luder är något som även vår utbildningsminister gillar. Under sin militära tid var ett av Jan Björklunds favorituttryck ”ludermässig klädsel”. När någon inte var korrekt klädd så var denne ludermässig. Då känns det skönt att Yes har kommit med en ny variant som inte bara är dryg och har oöverträffad diskkraft utan även vårdar händerna. Med tanke på att Yes brukar gå att använda till det mesta så kan säkert våra politiker, Jan Björklund och Fredrik Federley, dricka ett glas Yes på morgonen för att tvätta sina munnar rena från den här typen av utsagor.

http://www.youtube.com/watch?v=xk5DwKKZOiI

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #386 skrivet: fre 28 nov 2008 08:51:36 »
Finanskrisen har visat sig vara en riktig korköppnare för nymoralisterna som buppar upp som andan ur flaskan. Inte är det en champagneflaska vi pratar om utan snarast något lågprisvin i diarrékvalité från Italien.  Tidningarna överös med råd hur du skall göra för att förvärra krisen ytterligare. Handla billigt, billigt, billigt om du nu måste sticka ut och shoppa. Handlar vi mindre så blir fler arbetslösa och krisen förvärras. Det är detta dessa nymoralister vill. Vi skall straffas för att vi har konsumerat och deltagit i denna globala köpfest. Så här går det när man festar och omoralen får bre ut sig. Tänk bara på Sodom och Gomorra hur det gick. Nu kommer lågkonjunkturen att likt eldarna som förintade dessa städer att sprida armod och pest över oss alla.

Masochister sticker upp sina huvuden och talar om att nu är det sparsamhet som gäller, du skall avstå. Du skall stå på andra sidan staketet och kolla in det gröna gräset hos din granne och tänka. Jag minsann, jag är en person som vet hur man piskar sig på ryggen och lider. Det är skönt att lida och försaka det ger dig en känsla av gudomlighet, att uppleva en typ av deifikation. När jag sedan möter vår herre efter detta spartanska liv så blir jag belönad. Vem är det som tror på sånt här trams? Nej låt oss njuta, slösa, frossa och vara giriga. Det är det västerländska samhällets fyra grundpelare.

Men det här ger även utrymme för att plåga andra. I Sollentuna har man som tradition att plågar de hemlösa till jul. Det kommunen gör är att åka ut och riva deras tillfälliga bostäder på någon grusplan eller förstöra deras husvagnar. Kommunalråden Lennart Gabrielsson (folkpartist) och Tomas Franzén (moderat) väntade tills det blev lite oväder och snöigt så de hemlösa skulle få det extra besvärligt.

I måndags slog man till. Dessutom förbjöd man socialtjänsten i kommunen att vara där. Syftet var att fördriva dessa invånare från kommunen, social dumpning, som det heter. Nu har man fortsatt trakasserierna och drivit bort dem från nästa ställe. Signad julefrid. Det är sällan jag önskar någon människa något ont men dessa två kommunalråd skulle må bra av en behandling liknande den som inträffade i Laholm. De borde tejpas fast och få spikar i knäna, amputering av stortån och serveras sitt nyligen avskurna öra till frukost. Hoppas dessutom att dom sätter örat i vrångstrupen så att dom långsamt kvävs. Samtidigt kan man förfina ”Laholmstortyren” och sätta en brinnande cigg i varje näsborre.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #387 skrivet: mån 1 dec 2008 08:28:29 »
Var ute i Nacka Forum ett nytt stort köpcenter utanför Stocken på lördag em. Det är lönehelg, julen står för dörren och det är i det närmaste folktomt. Det enda ställe där det var lite folk var Media Markt men det var bara en kö på ca 5 minuter i kassan. Det är lite en lördag eftermiddag. Jag köpte ett kamerastativ för hela 99 kr, man vill ju hjälpa till och konsumera och lindra krisen.

När jag kom till Intersport så var det nästan surrealistiskt, inte en person i hela denna stora butik. Det stod en yngre expedit där och vek tröjor och la tillrätta. Hon tittade mot de tomma kassorna, vilka hon övergett, för att se om jag gick dit på vägen ut, jag kunde ju vara på gång och köpa något men nej, jag gick bara förbi och ut. I skoaffären mitt emot var det lika illa, inte en kund. Avslutade besöket med att handla julklappar till papegojorna i zooaffären så nu är det gjort. Nej folk verkar ha blivit så förbaskat fattiga på en gång. I secondhandaffärerna är det smockfullt. Vore jag chef för Intersport så skulle jag ändra namnet till Inters Secondhand Sports och sätta fart på personalen att använda prylarna så de såg lite använda ut.

I Indien där är det terroristattacker, i Lund slåss nazister och så kallade antirasister med varandra på gatorna. I rinken slåss Jämtin och på Bangkoks flygplats slåss de gula och de röda gänget. Inte är det mycket julefrid just nu precis. Till råga på allt så har Björkliden invaderats av hungriga Norrmän som slåss om julbordet också. Snart sätter väl olika religiösa samfund igång och slåss om kollekten och Maud Olofsson stjäl en av Göran Perssons grisar på hans herrgård i Södermanland.

Man ser denna gudlöshet som brer ut sig som ett gissel. Skulle inte förvåna mig om ”Läkare utan Gränser” rånar Frälsningssoldaterna som står utanför 6:te kåren och sjunger och samlar in pengar på lördagar. Hörde just att Kungen snott Prins Carl Philip racerbil, och använt bilen i en vargjakt. Kungen sköt en Sankt Bernhardshund och stod och ville bli fotograferad med sitt byte. Han berättade hur vargen anfallit honom och till sist så sköt han vargen. Fast den måste vara sjuk menade Kungen för den ser ju ut som en Sankt Bernhardshund vilket det ju också var. Herr Jöns Karlsson, hundens ägare, ville inte väcka något åtal mot Kungen då han ansåg att det var en ära att ha fått sin hund skjuten av Kungen. Men Kungen vägrade att skjuta Jöns Karlsson trots att han bad om det och såg det som en ära att få bli avrättad av självaste Majestätet. Ja nu har denna ogudaktighet nått ända in i det kungliga slottet och ut i Jämtlans mörka vargaskogar.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #388 skrivet: tis 2 dec 2008 08:54:41 »
Helt plötsligt så är 70 % av Svenska folket kommunister och vill att staten skall ta över Volvo och Saab, har populasen helt tappat förståndet. Skönt att vi har en Statsminister och Näringsminister som begriper att det är rena förlusten för Sverige om staten köper dessa bilmärken som är körda i botten. Skall vi socialisera något så är det i första hand Fortum. Låt oss lägga rabarber på Fortum och ge Finnarna  Volvo och Saab i betalning. Dom kan få en pava Absolut också så är Finnarna definitivt helnöjda. Okej då, ge dom även en påse med glaspärlor men sen får det vara nog.

Jaha nu har en av våra mänskliga rättigheter försvarats av domstolarna. Rätten att få smygfilma andra på offentliga toaletter när de uträttar sina behov. Visst känns det bra att vara bosatt i ett land där det till och med är tillåtet att montera in kameror på toaletterna och smygfilma. En dam hade anmält en smygfilmare men detta lämnades utan åtgärd. Att inskränka rätten att få filma människor under toalettbesök ansågs vara en för stor inskränkning i den personliga friheten.

Nu när alla våra telefonsamtal skall avlyssnas och våra IP-adresser lämnas ut för att Upphovsrättsmaffian skall få pressa pengar av oss så kan vi glädja oss åt att friheten att smygfilma på offentliga toaletter finns kvar i orubbad omfattning. Tack Beatrice Ask för dina strålande insatser som justitieminister, du är en pärla. Hoppas någon sticker upp en kamera i röven på dig när du sitter på toa nästa gång och lägger ut filmen på You Tube.

Mobilen är ett djävulens verktyg säger påven. Påven har så rätt så rätt. Med hjälp av mobilen kan du till exempel ringa till Göran Hägglund och det är väl djävulens reinkarnation här på jorden.

På nedanstående video kan ni se glada Kristdemokrater fira socialiseringen av Carnegie. Nu är siktet inställt på Volvo och Saab i denna socialiseringsvåg  som Alliansen leder här i Sverige. Jag säger bara ”Go for it Maud och Mats”, 70 % av folket är med er.

http://se.youtube.com/watch?v=55yCQOioTyY

« Senast ändrad: tis 2 dec 2008 12:58:57 av Reggis »

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #389 skrivet: ons 3 dec 2008 10:18:37 »
Såg att finska experter kommit på att svenskarna är alldeles för renliga av sig och jag håller med. Denna renlighetsnoja gör inte bara att vi får ett ökat antal allergier utan hämmar oss också i andra sammanhang. Kan det vara detta som gör att Svenskarna inte hamnar på topp 10 när det gäller sexuell aktivitet? Man skäms över att inte finnas med bland top 10 på denna lista. Själv har jag det rent ut sagt smutsigt hemma enligt dagens norm. Men visst jag ägnar mig också åt städning då och då, framför allt är jag en djävul på att polera stakar.

Ja nu skall vi in och finansiera Volvos osäljbara skräpbilar med skattemedel. Tur att Maud inte är med på noterna utan håller stången mot det socialistiska Göteborg där alla politiker verkar vara antingen öppna eller förklädda kommunister. Kommunister som nu ser chansen att staten tar över en fordonsindustri på deken. Om dom här är så övertygade om Volvos framtid varför går dom inte ihop och gör ett arbetarkollektiv av Volvo. Tycker Göteborgs kommun kan anordna en insamling för att köpa loss Volvo. Tror dom får det billigt.

Det kan vara ett alternativ nu i jul, ge en slant till inköp av Volvo. Som garant för insamlingen vill vi alla se vår nya politiska stjärnskott på socialiseringshimlen, Mats ”Skäran” Odell som han kallas i folkmun. Tror att detta kan bli blocköverskridande då även Mona är inne på det här med socialiseringar av fordonsindustrin. Det är så viktigt att vi skall kunna göra skräpbilar i Sverige så det ligger i hela nationens intresse.

Vad är det här för parodi? Skall det satsas på fordonsindustri så måste man lämna oket hemma. Och oket det är dagens befintliga industri utan förmåga till förnyelse. Det är just denna brist som gör att Volvos bilar inte är de mest eftersökta på marknaden direkt. Det är detta som gör att Volvos försäljning sjunker mer än övriga tillverkare. Nej starta nytt. Nu finns chansen att plocka russinen i kakan genom att anställa de konstruktörer och ingenjörer som är lite nytänkande och låta liket Volvo dö tillsammans med dessa tekniska traditionalister som dominerar Volvo.

Jag tror att det är viktigt att det ”nya” Volvo lokaliseras på en mer intellektuellt utvecklande ort. Det finns inget samband mellan fordon och fesk. Får man föreslå Hässleholm. Jag tror att vår nya fordonsindustri skulle må bra av att etableras mitt i den Skånska myllan. Med tanke på att jordbruket nu mer och mer är inne på att framställa bränsle så är en lokalisering mitt i myllan en naturlig utveckling.