Valet närmar sig, knappt 2 år kvar………
Det känns som det snart skulle vara dags för riksdagsval i Sverige. Våra politiska partier vässar sig och förstärker sina lag. Den senaste förstärkningen har Folkpartiet stått för nämligen Marit Paulssons comeback. Jag måste erkänna att jag trodde att den tanten var död, men tyvärr hon har återuppstått i politiken. Folkpartiet har dammat av mygelmormor och tänker eventuellt skicka ner henne till Bryssel. Hennes huvuduppgift kommer att bli att gå på bjudmiddagar och äta upp sig så att hon på nytt antar formen av en levande Mamma Scans köttbulle. Det finns en speciell relation mellan Folkpartiet och Mamma Scan vilket egentligen är Marit Paulssons artistnamn.
Även Moderaterna har förstärkt och det har de gjort med inte vem som helst utan här är det Grevinnan med stort G. Carl Bildts grevinna och hustru Anna Maria Corazza som man har rekryterat för att skickas till Bryssel. Det talas även om att man har trevare ute för att få förstärkning från Italien. Alessandra Mussolini sägs vara intresserad av att representera Moderaterna i EU-parlamentet och Calle Bildt är, enligt vad vi hört, förtjust. â€Tänk att få dotter-dottern till min hjälte Benito Mussolini som kollega, vilken värvning.
Men även Socialdemokraterna har förstärkt laget och det inte med vem som helst utan man har lyckats värva Linda Rosing den kände TV-profilen. Det är inte riktigt klart men Linda säger: Jag har alltid varit Socialdemokrat i själ och hjärta. Jag kommer att ta med mig hela mitt Unika parti i sammanslagningen. Jag och Mona kommer att bli en dynamisk duo och det nya partiet som sammanslagningen resulterar i kommer att heta â€Unika Socialdemokrater som Arbetarâ€. Linda fortsätter: â€Jag och Mona har samma uppfattning i flera tunga frågor. Vi gillar båda Bruce Springsten och Toblerone. Därför känns det så rätt att högst upp på våra punkter inför valet hamnar â€Bort med momsen på Tobleroneâ€.
Nu kommer bara Mona att få besvär med att övertala Peter Eriksson och Maria Wetterstrand om vilken roll de skall spela nu när det Unika Partiet även ingår i Vänsteralliansen. Fast Mona menar att Alliansen är 4 partier så då måste Vänsteralliansen vara det också. Fast Lars Ohly är förtjust, â€jag har alltid gillat Lindaâ€, sa han, â€tycker hon är ärtigâ€.
Nu undrar väl alla vad Maud har för överraskning under kjolen och visa upp. Aj, aj , aj inga smutsiga tankar nu. Jag menar naturligtvis inte bokstavligt utan bildlikt. Vi behöver inte förstärka talar Maud om. Eftersom jag har tre löner så finns det just nu tre Maud nämligen Maud 1, Maud 2 och Maud 3 och det är en vinnande trio. Partiet har funderat på att eventuellt ge mig en lön till nu när det är så körigt och då finns även Maud 4. Så vårt svar på det hela är en Maud till. Eventuellt så skickar vi Maud 4 till EU-parlamentet, â€där får jag bäst betaltâ€, säger Maud.
Fast Göran Hägglund har den absolut innovativaste förstärkningen av alla. Jag sparkar Mats Odell, det kallar jag förstärkning.