Allmänt > Fria diskussioner
What made my day
ada:
Måste bara berätta hur mysigt det är att ha dagisbio, dom kommer där de små knattarna, i led hållande varandra eller fröknar i handen, eller i totalt kaos, förväntansfulla, urgulliga, jag förundras varje gång att dom är så himskans små och helt bedårande, man kan fråga dom var dom kommer ifrån och svaret kan vara "Myjan" (Myran, exempel på dagisavdelning) eller "Svejje" helt slumpmässigt om de råkat prata om var vi bor och att vissa kommer från andra länder... Foajen är full med kärror, overaller ska av med stövlar och vantar hängande kvar, sen sitter de där som ljus, man säger hej, och tvåhundra små hejar tillbaka :) jag ber dom vinka när de ser mej i luckan så jag vet att de är beredda och det gör dom, precis allihop :) Dom gjorde min dag idag dessa små, imorgon har jag en grupp till...
En annan gång var det två visningar på rad, en flicka på 70 cm hängde kvar runt mina ben när jag prickade av andra, till slut fick jag ta henne på armen och gå in i salongen och efterlysa vem som tappat bort henne (en förskräckt dagmamma som bänkat sig i godan ro och tappat räkningen på barnen tar sig an henne)
Förundrad över storleken som sagt, att minstingen på 185 cm har varit så liten... Idag kom han över från Internetcafét för att kasta i sej lite stroganoff och gå tillbaka igen, han undrade hur jag fått korvbitarna att bli så "random"... :)
På bilden en halv dagisavdelning som väntar snällt på att resten av gruppen som håller på att ta av sig ytterkläderna ska bli klara. Hade bara mobilkameran, så det är väl också OK att lägga ut dom då man inte heller ser dom särskilt tydligt...
convallaria:
Har gått omkring länge och ryst över skiten som befläckar kyl, dörrar, dörrkarmar och som de flesta som bor här inte märker, men som är så förbenat tydlig för alla som kommer hit. Så idag ringde älsklingen från Nerike, mitt på blanka eftermiddan, och eftersom dagtid är jobbtid greppade jag naturligtvis trasan och vi hade mycket att språka om, så när det var dags att lägga på var mikron ren, var kylskåpet fräscht, dörrarna avtorkade och t o m golvlisterna skrubbade - that made MY day.
Reggis:
För min del så var den här dagen en jubeldag. En av mina fiender på jobbet fick inte bara lunginflammation i går utan har dessutom snubblat och brutit benet. Dessutom som extra bonus har han slagit huvudet i toalettstolen samtidigt som han bröt benet. Kan en dag bli bättre. Har även hört att huvudslaget lett till blödningar så det hela kan sluta hur som helt. Det kan till och med gå så lyckligt att han tar farväl av jordelivet. Nu håller jag tummarna för det och hoppas ni gör det också.
ada:
Vi får hoppas han repar sig så du fortsatt har din kära fiende kvar, du livnär dig ju på att få mothugg, hur skulle du klara dej utan? ;D
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 5 mar 2008 13:32:24 ---För min del så var den här dagen en jubeldag. En av mina fiender på jobbet fick inte bara lunginflammation i går utan har dessutom snubblat och brutit benet. Dessutom som extra bonus har han slagit huvudet i toalettstolen samtidigt som han bröt benet. Kan en dag bli bättre. Har även hört att huvudslaget lett till blödningar så det hela kan sluta hur som helt. Det kan till och med gå så lyckligt att han tar farväl av jordelivet. Nu håller jag tummarna för det och hoppas ni gör det också.
--- Slut citat ---
JAG håller definitivt alla tummar och tår för dig att det må gå dig väl enligt din önskan. Sina fiender önskar man det värsta och det här låter som en tiopoängare! ;D ;D ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion