Jag har hört talas om att man uppe i Kalix, Norrbotten, har ett bra sätt att ta katter av daga. Man hetsar helt enkelt kråkorna på dem. Först måste man dock fånga en kråka och göra den tam. Lite jobb men när det väl är gjort så är det bara te å köra. Den tama kråkan har nu lärt sig att sitta på marken och locka till sig katter. Det är bara det att när katten närmar sig kråkan så hojtar den på sina kompisar, kråkgerillan KG. Anfall!!! Katten har inte en chans och som jag hört så ska det vara betydligt effektivare än både hagel och gift. När kråkorna gjort sitt kan du använda kvistkvarnen och mala ned katten. Det malda kokar du sedan upp och fördelar i små givor. Kråkorna kommer att älska "kattmaten" för att inte tala om Koltrasten, här pratar vi Kåltrastens Revenge. Men, jag vet inte, Kalix ligger långt från Stockholm och kanske har de en annan kråkras där, mera lätttämjda typ. Själv lyckas jag inte ens uppfostra vovvarna, de gör precis som de vill trots mitt idoga tränande. Eftersom jag inte har några problem med kattor så har jag aldrig provat kalixtricket men kråkor, det har jag, både i stan och på landet.