Jag sitter o brummar och läser (PC för alla.se), detta är (sagt på nätet),heter en liten rubrik. Man förvånas över att så många får trojaner osv. i datorn fortfarande...Svar: Men är inte användaren ansvarig för sin egen dator. Detta duktighetstänkande gör mej "grymm", varför läggs inte all övervakning på de som gör pengar på servrarna? Då blev det nog inte så många problem för stackars krakarna som nu råkar illa ut, det är ju inte så att när jag sänder mail till XX, att vi har direktförbindelse, det går ju genom 1 eller flera servrar...Tänker i första hand på äldre,+ nya tekniken!
Tierps kommun är de stora företrädarna i allt...Jag ringde om bygglov för jord/bergvärme, ville att dom skulle skicka blanketter för ansökan...Tyvärr så måste du söka på nätet, OK jag hittade de jag ville ha och skulle skriva in uppgifterna, men det gick inte utan vidare utan då fick jag starta annat program så att åtkomsten fungerade...Jamen nu då, nu var allt klart ! Då kunde jag inte sända till kommunen mitt genomarbetade alster via Pcn. Nu hade jag ett alternativ, starta utskrift och lämna över ansökan personligen, för säkerhets skull!! Visst är det fantastiskt att ha en hemsida som inte fungerar bättre än så?
Hypotetiskt kunde jag ha varit 75-85 år, aldrig haft en dator osv. Hur gör man då?
Tack vare att jag har så väl ställt och insett att man är tvungen hänga med så hade jag all utrustning att ro hem det hela...Men alla har inte det, det behövs bara att skrivaren saknas!!