Författare Ämne: God fortsättning....  (läst 20723 gånger)

kas

• Gäst
SV: God fortsättning....
« Svar #15 skrivet: fre 28 dec 2007 11:04:05 »
OBS. Jag vill sitta med värdinnan! ;D ;D ;D

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: fre 28 dec 2007 14:57:11 »
REA??? Vem orkar tänka på reor? Har haft häcken full med att hinna tömma spyhinken!! DET ni ! Och ni snackar om reor.... >:(

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: fre 28 dec 2007 20:19:56 »
Det låter så ädelt kikarbara, kommer du till himlen nu? Jag tror på människan och människans förmåga att lösa alla problem på ett eller annat sätt. Är det så att vi går under så är det inte hela världen för då tar några andra varelser över. Det var Dinosauriernas undergång som gav människan chansen att utvecklas. Klarar vi inte det så kommer något annat i stället.

Sitt inte och tråka kikarbara utan vifta nu på stjärten och steppa in i framtiden och konsumera så länge det går. Jag gillar att konsumera. Blir lika förtjust i tekniska nyheter som att hitta något antikt eller retro. Ju nyfiknare du är desto mer får du se.  Morgondagen, den kommer eller kommer inte, det kan du inte göra ett vitten åt.

Jag säger bara ”Da mi basia mille”

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: fre 28 dec 2007 20:23:39 »
Deinde centum!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: fre 28 dec 2007 20:34:05 »
Vad är det som säger att det blir sämre? Är det så hemskt med en snigel utanför dörren i december? Vitsippor i december, det är väl trevligt.

Kikarbara du gör det felaktiga antagandet att människan inte tillhör naturen utan är något annat. Precis som en vulkan påverkar sin omgivning så påverkar människan omgivningen. Tycker det är naturligt.

Jag ser fram emot fina vindruvsskördar på mina plantor i Skåne. Tänk att kunna pressa fram ett riktigt svenskt vin, det vore väl trevligt.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: fre 28 dec 2007 21:10:20 »
Ta exempelvis samerna uppe i sapmi, som med sitt sätt att leva har levt i fullständig harmoni med naturen under tiotusentals år utan att göra inverkan.

Jag har sett på TV att samerna använder snöskotrar, och t o m helikopter när de övervakar renarna.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: fre 28 dec 2007 21:18:16 »
Är det så illa att de inte utvecklas alls Kikarbara? Då är vi där med torrdass, bo i grotta och äta råttkött. Det tilltalar inte mig Kikarbara. Nej då bor jag gärna modern med vattenklosett, äter vällagad mat och viftar på stjärten. 

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: fre 28 dec 2007 21:42:49 »
Det är lite sport för dig att leva asketiskt Kikargärna. På samma sätt som mitt konsumerande också är en sport och utmaning. Kul att vi kan ha olika utmaningar här i livet.

På en punkt är jag lite förvånad. Det är när människor som har mer än man hinner förbruka i form av ekonomiska resurser tycker att det är viktigt att få ändå större ekonomiska resurser. Det tycker jag är girigt. Att personer som äger fastigheter för milliontals med kronor tycker att det är så förfärligt att de får betala fastighetsskatt.

kas

• Gäst
« Svar #23 skrivet: fre 28 dec 2007 22:07:29 »
Samerna var väl först med både helikopter, snöskoter, mc och 4-hjuling till renskötsel...fraktade älgkroppar på långa avstånd till slakteri, mota ren osv. Dom är snabba att prova nåt som kan underlätta det hårda livet på fjället! 8)

kas

• Gäst
« Svar #24 skrivet: fre 28 dec 2007 22:49:05 »
Så här då? Om man torkar sig i arsle med pinne, kotte, toapapper eller siden handduk , så blir resultatet detsamma i princip! Det är upplevelsen som räknas. ;D ;)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: fre 28 dec 2007 23:41:12 »
Det vet jag att det är en upplevelse att sitta två små flickkusiner som inte setts på hela vintern dinglande med benen, rumpan i varsitt hål  på utedasset, titta på sjöutsikten genom springorna i den glesa väggen, småprata och gnugga tidningspapper mjukt. Det var tider det! 
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

• Gäst
« Svar #26 skrivet: fre 28 dec 2007 23:47:03 »
Haha å haha! ;D ;) :D

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: lör 29 dec 2007 01:07:09 »
Jajamensan, på dasset smiddes många planer då det begav sig. Det ÄR synd om nutidens barn.

De får inte ens skräckupplevelser in natura. Måste se skräck på film. Annat var det att under mörka höstkvällar traska iväg med dasslyktan i handen.......

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: lör 29 dec 2007 01:16:06 »
Min Farmor hade ett sommarhus och där fanns bara utetoa. Jag var väl runt 5-6 och kunde för mitt liv inte gå in på dasset. Mina föräldrar försökte med allt, jag försökte, gick in och kräktes. Efter det blev det inga fler utedassbesök. De fick skjutsa mig och min bror ca 1 mil till närmsta WC. Efter dessa traumatiska  barndomsupplevelser har jag en panisk skräck för toaletter andra än de jag känner till eller rättare sagt civiliserade rena toaletter. Att åka till något land där WC inte finns är en utopi för mig, så eländigt är det. Men, jag känner det faktiskt inte som någon förlust, därtill minns jag utedasslukten för väl.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: lör 29 dec 2007 01:18:20 »
Fjoll, AHA det saknades en kalktunna på det utedasset! :-*