Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 69839 gånger)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #105 skrivet: fre 18 apr 2008 21:52:06 »
Nisse, Igelkottaskinn kanske ??? ??? ;D

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: fre 18 apr 2008 22:04:17 »
 ;D ::)

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #107 skrivet: fre 18 apr 2008 23:32:42 »
Eller tvi fasaspott ,ve och fasa?
Antar att det är  något fel på mig, men jag tycker att det hela tiden är samma på forumet,känner igen allas inlägg , allt tuggas om gång på gång.
gäller alltså inte bara på Spott och Fräs.
Den enda som inte är samma dag efter dag är våran Reggis, men för min del  upplever jag Reggis som en gammelfaster som vi alla i släkten tillåter att ta plats på grund av ren artighet, eftersom alla vet hur hon är och ingen orkar engagera sig så får faster Reggis hållas med sina små inlägg och får naturligtvis tro att nån bryr sig

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #108 skrivet: lör 19 apr 2008 10:12:53 »
Antar att det är  något fel på mig, men jag tycker att det hela tiden är samma på forumet,känner igen allas inlägg , allt tuggas om gång på gång.
Den enda som inte är samma dag efter dag är våran Reggis, men för min del  upplever jag Reggis som en gammelfaster som vi alla i släkten tillåter att ta plats på grund av ren artighet, eftersom alla vet hur hon är och ingen orkar engagera sig så får faster Reggis hållas med sina små inlägg och får naturligtvis tro att nån bryr sig

Ängla; det är alltid lätt att klaga på andras inlägg, men om man lägger handen på hjärtat, kommer man själv med nya fräscha ämnen i sina inlägg när man skriver?

Jag orkar ärligt talat inte höra mer klagomål på en enskild medlem på sidan, vi har alla samma möjlighet att ta plats, läsa på de inlägg vi vill och hoppa över de inlägg vi inte vill läsa. Och om det inte passar så finns det minst två sajter till som avhandlar området.

Vidare uppskattar jag inte att min åsikt inte gäller när du uttalar dig. Jag har flera gånger påpekat att jag gillar Reggis inlägg, gärna läser dem och det med stort intresse. Det är inte så att hon "får hållas" av sådana skäl som du anger. Är det så att du känner att du får för lite uppmärksamhet, så lägg nya trådar, svara på inlägg, lägg bilder, lägg frågor etc, etc, etc. Ditt eget utrymme påverkar du själv!

Snälla Ängla, håll inte på att skapa intriger som inte finns för oss andra. Har du något att säga Reggis, så inboxa henne och ta det direkt och personligen, istället för att lägga massa insinuationer på sidan.
« Senast ändrad: lör 19 apr 2008 12:36:25 av kikarbara »

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #109 skrivet: lör 19 apr 2008 10:27:34 »
Finns det Retroryggskott tro ::)

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #110 skrivet: lör 19 apr 2008 11:16:17 »
Tack för de orden Ängla. Jag kan inte säga att de värmer men å andra sidan så är det inte heller det jag är ute efter. Givande diskussioner och intressanta saker att läsa är däremot givande. Eftersom du i synnerhet nämner Reggis så kan jag säga att jag i likhet med Kikis är högst intresserad av vad hon skriver. Inte håller jag med alltid men det är bl a det som gör det hela intressant. Tänk om vi alla tyckte likadant, då skulle det bli trist. Dessutom finns det många fler som skriver här på Retro, inte att förglömma,  även deras inlägg läser jag givetvis med stort intresse och nöje. Nu upprepar mig förmodligen från någon tidigare tråd men det tål att upprepas. Jag är stolt att tillhöra detta forum, kanske inte lika stort som AP men då ska man vara medveten om att väldigt många av de inlägg som finns där aldrig någonsin skulle passera censuren här och det är för mig en av de viktigaste anledningarna att jag trivs här. Att ha olika uppfattningar är (för mig) en självklarhet, likaså att stå för dem och kunna diskutera dem. Det tycker jag faktiskt att vi gör här. Vi är inte lika många så inläggen blir såklart färre men som sagt, skitinläggen med personangrepp och annat junk det slipper vi. Tack för det Ada!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #111 skrivet: lör 19 apr 2008 11:58:35 »
Jag vill bara ge mej till känna här, att jag läst -och konstaterat att meningskiljaktigheterna här tål att diskuteras utan att jag lägger mej i
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #112 skrivet: lör 19 apr 2008 12:36:50 »
Nix pix Nisse, här är det raka ståtliga ryggar som står och går ;D
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #113 skrivet: lör 19 apr 2008 15:14:44 »
Jag har alltid uppskattat Reggis. Hon Gammelfaster.......det var det bästa på länge  ;D ;D

Ängla, Tag dig så stor plats du önskar ha på forumet. Det är ingen annan som gör det åt dig. Du tycker att vi upprepar oss. Hur ska vi uppleva dina upprepade gnällattacker då?
Jag personligen har tröttnat helt på dem!

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #114 skrivet: lör 19 apr 2008 15:58:53 »

Ja det kanske är något fel på dig? Inte vet jag, men jag tycker inte att det idisslas så mkt här. Personligen tycker jag det är mkt värre på många andra forum.

Tycker inte heller att "gammelfaster" tillåts ta för stor plats, tvärtom så tycker jag att de flesta av Reggis inlägg kan vara både roliga och intressanta, ibland läser jag bara och går vidare, ibland går jag i svaromål och ibland håller jag med.

Vad menar du med engagera sig? Har jag inte nåt att säga så låter jag bli, hellre det än en massa blaj blaj!

Vill du Ängla ha mer plats? Gör då inlägg! Det skulle jag ha gjort!

Tycker du att det tuggas om? Gnäll inte, gör något åt det istället! Fler inlägg av dig själv kanske!

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #115 skrivet: sön 20 apr 2008 00:13:35 »
Jag är förvånad att mina åsikter ,berör så många!
Förstår inte varför så många är upprörda, om jag inte gillar Reggis åsikter ,vilket jag står för men jag respekterar att Reggis  har precis som jag har rätt att utrycka sin åsikt. Det är alltså helt okej att Reggis kritiserar mig.
Men  ni andra , berätta för mig  varför ni är så upprörda, vad är så himla farligt ? speciellt du kikabara?
Berätta vad du egentligen menar med dina inlägg?

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #116 skrivet: sön 20 apr 2008 00:49:19 »
Jag är förvånad att mina åsikter ,berör så många!
Förstår inte varför så många är upprörda, om jag inte gillar Reggis åsikter ,vilket jag står för men jag respekterar att Reggis  har precis som jag har rätt att utrycka sin åsikt. Det är alltså helt okej att Reggis kritiserar mig.
Men  ni andra , berätta för mig  varför ni är så upprörda, vad är så himla farligt ? speciellt du kikabara?
Berätta vad du egentligen menar med dina inlägg?

Att du inte gillar Reggis åsikter är helt helt okej, det kan jag köpa med hull och hår. Men jag skiljer starkt på att invända sig mot någons åsikter och att uttala sig nedvärderande OM andra eller gå till personangrepp. 

Det hade varit en sak om du hade uttryckt att "det där håller jag inte med om därför att" och sen gått in i en utläggning om vad du inte håller med om i sakfråga eller vad du anser om det istället. Men istället väljer du att uttrycka dig om Reggis som person.

", men för min del  upplever jag Reggis som en gammelfaster som vi alla i släkten tillåter att ta plats på grund av ren artighet, eftersom alla vet hur hon är och ingen orkar engagera sig så får faster Reggis hållas med sina små inlägg och får naturligtvis tro att nån bryr sig"

Det där är inte ett inlägg som beskriver vad du tycker om hennes åsikter. Och jag tycker dels inte om att bevittna personangrepp och inte heller när man talar för sig själv i Vi-form, som om du vore ett utsett språkrör för oss och våra ställningstaganden. Jag tar direkt avstånd från att ingå i det uttalade kollektivet som några skall stå bakom. Och om inte någon annan "bryr sig" så gör jag det i varje fall.

Men allra allra allra mest så bryr jag mig om öppenheten och tillåtandet i forumet som jag väljer att delta i, som har en tillåtande atmosfär och där vi uppträder schystte mot varandra. Men, när du skriver att Reggis tar plats och att hon "tillåts att göra det" med en liknelse där du jämför med en gammalfaster så visar du inte Reggis respekten att få uttala sina åsikter och tankar, utan tvärtom förminskar du henne och en person med lite mindre självkänsla än vad Reggis troligtvis kan tänkas att ha hade kanske blivit väldigt sårad av ditt uttalande på ett djupare plan. "Vi vet hur hon är" och "ingen orkar engagera sig" är ganska kränkande uttalanden om en annan person, som dessutom är fullständigt felaktiga:

1. Vi vet INTE hur hon är. Vi kan bara tolka henne utifrån inläggen, men vi kan aldrig VETA hur hon är.
2. Vi är flera stycken som engagerar oss. Gå in och läs på hennes trådar, så skall du få se hur många svar hon har fått; och nog är väl det bevis på att vi engagerar oss?

Det är inte Okej att Reggis kritiserar dig som person heller, självfallet. Men jag har tyvärr inte sett ett enda inlägg där Reggis kritiserar dig om inte det är efter ett inlägg där du har uttalat vad du tycker om henne/ som person/. Det är möjligt att jag har missat inlägg i frågan, men du har flera gånger ventilerat ditt ogillande mot Reggis och det är tröttsamt i längden, Ängla.

Jag kan lova och svära på heder och samvete att om jag skulle se att Reggis skulle kritisera dig på personnivå helt omotiverat eller oprovocerat så skulle jag reagera lika starkt som jag gör nu, för det är inte Reggis som person jag försvarar i första hand, utan jag reagerar på att jag tycker att det helt enkelt är att gå över gränsen för vad som är god net-sed och respektfullt bemötande av andra på en sida som vi är många som umgås på.

« Senast ändrad: sön 20 apr 2008 00:51:35 av kikarbara »

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #117 skrivet: sön 20 apr 2008 11:54:50 »
Jag får nog lägga mej i i alla fall, för jag uppskattar inte situationer där det blir alla mot en, som här där det är alla mot Ängla och sån har jag alltid varit (redan innan jag själv blev en mobbad glasögonorm) t ex när jag tog klassens rödtott i försvar så det blev "fästeman och möa" av det för mobbarna.

Nu har vi en lång utläggning av Kikis här senast, som du Ängla själv har förorsakat genom tre frågor, och vi vet att Kikis kan lägga ut texten :) men ser man till helheten så är vi allt blinda för Reggis pikar, somliga av oss är som immuna. Jag får gott om pikar själv, men VÄLJER att se på det med humor, det är konsten Ängla, även om man känner sig sårad.

Reaktionen du har fått är befogad på ett sätt (även om den är obefogat stark), för det är inte särskilt sympatiskt att skriva "eftersom alla vet hur hon är och ingen orkar engagera sig så får faster Reggis hållas med sina små inlägg och får naturligtvis tro att nån bryr sig"

Försök nu hitta en konstruktiv hållning och fokusera på att tillföra forumet något positivt! (tänk på det ni andra också)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #118 skrivet: sön 20 apr 2008 12:26:24 »
Jag menar inte att attackera utan svarar sakligt -tycker jag?- på frågan, och jag vill inte heller dra igång ett driv. Jag vill bara uttycka hur jag känner i frågan.

Nu är jag klar med att uttala vad jag tänker och får jag inte en direkt förfrågan så nöjer jag mig här.
Måste nog tillägga att jag hyser inget agg, är inte arg, tar inte ställning för eller emot någon utan jag reagerar bara på ett par enskilda rader.
No hard feelings från min sida sett.  :)

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #119 skrivet: sön 20 apr 2008 12:31:09 »
så är vi allt blinda för Reggis pikar, somliga av oss är som immuna. Jag får gott om pikar själv, men VÄLJER att se på det med humor, det är konsten Ängla, även om man känner sig sårad.

Jag har visst haft en situation där jag INTE var blind för Reggis pikar, den gången mailade jag dig och bad dig ta bort ett inlägg från Reggis där jag kände mig kränkt och sen mailade jag Reggis och så tog vi ett utbyte om det.
Det resulterade i att jag lärde mig att se Reggis med lite andra ögon och att jag förstod att jag inte behöver ta det personligt, och det var helt och hållet utifrån den dialogen jag förde med henne. Det här var ingenting som jag skrev något som helst om i trådarna därför var det ingen som visste det här, inte ens du, Ada.

så jag är inte blind, stum och döv, men har en god erfarenhet av att det är både lönt och trivsamt att umgås med Reggis på "tu man hand" och jag upplevde kontakten som mycket trevlig och givande, till och med det!