Jag är förvånad att mina åsikter ,berör så många!
Förstår inte varför så många är upprörda, om jag inte gillar Reggis åsikter ,vilket jag står för men jag respekterar att Reggis har precis som jag har rätt att utrycka sin åsikt. Det är alltså helt okej att Reggis kritiserar mig.
Men ni andra , berätta för mig varför ni är så upprörda, vad är så himla farligt ? speciellt du kikabara?
Berätta vad du egentligen menar med dina inlägg?
Att du inte gillar Reggis åsikter är helt helt okej, det kan jag köpa med hull och hår. Men jag skiljer starkt på att invända sig mot någons åsikter och att uttala sig nedvärderande OM andra eller gå till personangrepp.
Det hade varit en sak om du hade uttryckt att "det där håller jag inte med om därför att" och sen gått in i en utläggning om vad du inte håller med om i sakfråga eller vad du anser om det istället. Men istället väljer du att uttrycka dig om Reggis som person.
",
men för min del upplever jag Reggis som en gammelfaster som vi alla i släkten tillåter att ta plats på grund av ren artighet, eftersom alla vet hur hon är och ingen orkar engagera sig så får faster Reggis hållas med sina små inlägg och får naturligtvis tro att nån bryr sig"
Det där är inte ett inlägg som beskriver vad du tycker om hennes åsikter. Och jag tycker dels inte om att bevittna personangrepp och inte heller när man talar för sig själv i Vi-form, som om du vore ett utsett språkrör för oss och våra ställningstaganden. Jag tar direkt avstånd från att ingå i det uttalade kollektivet som några skall stå bakom. Och om inte någon annan "bryr sig" så gör jag det i varje fall.
Men allra allra allra mest så bryr jag mig om öppenheten och tillåtandet i forumet som jag väljer att delta i, som har en tillåtande atmosfär och där vi uppträder schystte mot varandra. Men, när du skriver att Reggis tar plats och att hon "tillåts att göra det" med en liknelse där du jämför med en gammalfaster så visar du inte Reggis respekten att få uttala sina åsikter och tankar, utan tvärtom förminskar du henne och en person med lite mindre självkänsla än vad Reggis troligtvis kan tänkas att ha hade kanske blivit väldigt sårad av ditt uttalande på ett djupare plan. "
Vi vet hur hon är" och "
ingen orkar engagera sig" är ganska kränkande uttalanden om en annan person, som dessutom är fullständigt felaktiga:
1. Vi vet INTE hur hon är. Vi kan bara tolka henne utifrån inläggen, men vi kan aldrig VETA hur hon är.
2. Vi är flera stycken som engagerar oss. Gå in och läs på hennes trådar, så skall du få se hur många svar hon har fått; och nog är väl det bevis på att vi engagerar oss?
Det är inte Okej att Reggis kritiserar dig som person heller, självfallet. Men jag har tyvärr inte sett ett enda inlägg där Reggis kritiserar dig om inte det är efter ett inlägg där du har uttalat vad du tycker om henne/ som person/. Det är möjligt att jag har missat inlägg i frågan, men du har flera gånger ventilerat ditt ogillande mot Reggis och det är tröttsamt i längden, Ängla.
Jag kan lova och svära på heder och samvete att om jag skulle se att Reggis skulle kritisera dig på personnivå helt omotiverat eller oprovocerat så skulle jag reagera lika starkt som jag gör nu, för det är inte Reggis som person jag försvarar i första hand, utan jag reagerar på att jag tycker att det helt enkelt är att gå över gränsen för vad som är god net-sed och respektfullt bemötande av andra på en sida som vi är många som umgås på.