Allmänt > Fria diskussioner

Jag älskar kyrkogårdar!!!!!!!!

<< < (3/9) > >>

Fjoll:
Hmmm, jag tycker det låter som vi lika gärna skulle kunna träffas på en kyrkogård! Nåja, jag kunde ju hursomhelst inte komma till Heden så det skulle kanske bli samma lika om en kyrkogårdsträff anordnades. Däremot kommer jag hädanefter att ta med kameran när jag går på kyrkogårdar. Mycket jag inte kommer på själv, tack för tipset Reggis. Får se om jag kommer mig till Baldringe kyrka vid någon av mina Skånetrippar. Blev nyfiken och om tid ges kommer jag mycket troligt att åka dit.

En annan kyrkogård som gjorde ett starkt intryck på mig (och som jag gärna rekommenderar att besöka om man har vägarna förbi) är den som finns uppe i Lappland, närmare bestämt vid Tornehamn. Vi var på genomresa hela vägen genom Sverige för att fortsätta nedåt via Norge. Nåväl, inte långt från Abisko, minns inte om det var före eller efter, rakt in i skogen fanns denna kyrkogård. När järnvägen drogs så behövdes en begravningsplats och här valde de tydligen platsen. Förutom de rallare som blev gravsatta där lär också en kvinna som arbetade som kocka åt rallarna, kallad Svarta Björn, ha sin gravplats där.

Vad jag nog minns allra bäst från besöket är en blåvinge som gjorde mig sällskap hela vägen från minneslunden ned till vägen. Jag är inte speciellt spooky av mig men det kändes som den fågeln ville mig något. Vi var fler men den höll sig tätt intill mig hela vägen. Bifogar det få och relativt kassa bilder jag har, (
de är inscannade)

Fjoll:
Ännu en bild

Fjoll:
Och den sista

ada:
Tar mej friheten (ökar bara bredden till det dubbla, det ser ut som det tål det när det är så stora bilder i kilobyte)
Nå, inte världens bästa kvaliten men jag såg inte så mycket på de små bilderna

ada:
asch, jag tappade bort den jag gjorde som också p var typ 80 kb (utan detaljförluster) så alla skulle fått plats i samma inlägg

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion