Allmänt > Fria diskussioner
Jag älskar kyrkogårdar!!!!!!!!
Reggis:
Det är faktiskt ett stort problem idag att tankarna inte får den tid de behöver för att lagras i ens skalle och bidra till associationer av olika slag. Just det tror jag ligger bakom de två grupper av människor som växer mest idag. Det jag då menar är mycket ytliga människor med intressen vars spännvidd omfattar dem själva och inget mer. Den andra gruppen är petimetrar. Eftersom de aldrig får chansen att utveckla riktiga tankar med lite bredd så utvecklar de denna begränsade tanke på djupet och då blir det petigheter.
Tyvärr kommer vi att få allt fler a dessa överfokuserade och intellektuellt smala människor som en följd av detta stressande tanketempo. I det sammanhanget är ett kyrkogårdsbesök en riktig kur för att behålla bredden och djupet i tankeverksamheten.
Fjoll:
Ett annat tips som jag själv tillämpar så gott som varje år är att i september åka upp till fjällen. Man kan göra dagturer eller välja att vara borta en tripp. Jag föredrar att gå ensam och göra dagsturer. Den känsla som infinner sig när jag kommit upp en bit ovanför trädgränsen är obetalbar. Att stånkande av klättrandet sätta sig ned på en liten plätt, ta fram den medhavda matsäcken och blicka ut över vidderna, då kan jag få de perspektiv som jag annars har svårt att se i vardagen.
Reggis:
Jag med Fjoll. Brukar minst en gång om året dra till fjälls några dagar och sitta på en fjälltopp och filosofera. Fast det där med matsäck är inte min grej. Brukar hålla mig i närheten av någon restaurant.
Fjoll:
Så... kanske vi setts nere i Grönan någon vårkväll/natt?
Nastamuumio:
S:t Nikolai var tummelplats för denne lille parveln.Det var ont om regelrätta lekplatser i Domkyrkoförsamlingen för annat än vuxna och vid Finska kyrkan blev man bortmotad av
bistra "fajbjöder".Är helt säker på att de inte pratade finska;förstod mkt väl vad de sa.
Numera är det Engelbrektskyrkans astronomiska domäner som lockar.Det finns några platser i dom räjongerna där man alltjämt kan "dra pluggen" och koppla av från storstadens larm.De enda "stiffs" jag skådat är de som vi komposterat i närbelägna soptunnor.Senast en Haut Bailly från -04 och innan dess en Palmer från-89.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion