Allmänt > Fria diskussioner
Vill du vara med i Antikdeckarna?
änglautanskor:
Nej tack Emilie, jag vill inte heller vara med i ert program, verkar vara mer negativt än positivt att deltaga.
Reseda:
Programmet är underhållande! Ibland undrar jag, om det bara är folk som gillar att visa upp hur mycket de äger, som deltager i programmet. Vore kul om det vore medelsvenssons som medverkade istället för samlare!
JJ:
De medelsvenssons som jag har varit hemma hos och som inte är intresserade av äldre föremål har inte haft något alls av värde hemma när det gäller möbler och andra inredningsprylar. Medelsvensson är inte intresserade av kvalitet utan mest att det fungerar - ett tag. Sedan köper man nytt, och helst så billigt som möjligt.
Nog kan man ha något bättre föremål som är ärvt av en släkting, men den säljer de aaaaldrig - den skall barnen ha, och den är värd hur mycket som helst (har de hört).
Reseda:
Det kan du förstås ha alldeles rätt i. Men det är inte lika kul med dessa hem, som vimlar av kvalitetsgrejor. Det är ju inte konstigt att dyrgripar dyker upp där.
Reggis:
De var ju trevligt att se Antikdeckarna men var är deras väderkorn någonstans? Inte fasen kan man göra fynd bland handlarna i Stockholms innerstad, vad tror dom? Nej deras väderkorn borde läras upp.
De där bedrövliga stolarna i spygrönt var för mig ett obegripligt köp. Trodde aldrig att de skulle gå för så mycket som 1.300 kr. Sånt där brukar kosta högst 50 kr stolen och alla för en 100-lapp. Handlare brukar jubla när de blir av med dem vilket säker mannen på Bacchus Antik gjorde. Han måste ha dragit en lättnadens suck över att få ut dem ur affären.
Fast programmet är trevligt ändå trots att Antikdeckarna verkar sakna jaktinstink.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion