Retroshoppen > Säljes
Retroauktioner på Tradera
ada:
Har lagt ut lite av min egen skåpmat nu, kaffepanna Bernadotte, ovanlig, vacker blå Isikub Gullaskruf, Fuga ishink, Fasetti Kaj Franck, Arabia: både 50-tal och 80-tal (blått och vitt) en annan var ju shabby chic långt före alla andra, innan retroeran ;)
http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=rauthing
Nastamuumio:
Shabby chic var ordet här.Kanske vore det ett pilotfall att lägga ut på Tradera där
man smyger in ett minustecken före utropspriset som jag bedömer till tiotusen eller
nåt? Och ett utropspris med minustecken före blir ju i praktiken ett inropningsbidrag eller vad man nu vill kalla det.Sen fortskrider den förtäckta auktionen genom att hugade bjuder under varandra.Kanske nån rentav bedömer det hela så värdefullt att det slutar på plus som en riktig auktion? Annars får man helt enkelt betalt för att ta hand om produkten och/eller bortforslandet.Som forna tiders utackorderingar.
Dessutom slipper man ju som säljare även provisionsavgiften sålänge kraven håller sig på minussidan och förvandlas till en slagavgift.
ada:
--- Citat från: Nastamuumio skrivet mån 2 aug 2010 19:33:33 ---Shabby chic var ordet här.Kanske vore det ett pilotfall att lägga ut på Tradera där
man smyger in ett minustecken före utropspriset som jag bedömer till tiotusen eller
nåt? Och ett utropspris med minustecken före blir ju i praktiken ett inropningsbidrag eller vad man nu vill kalla det.Sen fortskrider den förtäckta auktionen genom att hugade bjuder under varandra.Kanske nån rentav bedömer det hela så värdefullt att det slutar på plus som en riktig auktion? Annars får man helt enkelt betalt för att ta hand om produkten och/eller bortforslandet.Som forna tiders utackorderingar.
Dessutom slipper man ju som säljare även provisionsavgiften sålänge kraven håller sig på minussidan och förvandlas till en slagavgift.
--- Slut citat ---
Kul tanke, men minus behöver du inte skriva, du blir av med tidningshögarna bara du skriver shabby chic :) nej inget illa ment om shabby chicare, jag förstår bara inte hur de orkar med allt i vitt vitt vitt...
Nastamuumio:
Tja, bilden är tagen i ett ganska sent skede.Det var just ingen mening att fota nåt som det såg ut ursprungligen.Man fick ingen referens till någonting i lägenheten eftersom den var totalt belamrad med tidningar.Det var stämpat och pallat ända upp till taket överallt sånär som på en liten gång där man fick gå i sidled för att komma igenom.
T o m glödlampan var urskruvad, den hade ju ändå ingen uppgift att fylla.Tvärtom stal den 15 centimeter staplingsutrymme...
Den här lägenheten tar nog priset men jag har sett en del andra som inte står långt efter.Som vanlig, ordinär hamster får man ändå skänka dessa entusiaster en tacksamhetens tanke.Det fanns, vad jag förstått, ganska mycket kul och gångbart mellan papperslumpen och från vilkens hem objekten på Tradera kommer kan man av uppenbara skäl aldrig veta riktigt säkert.
Dagstidningarna är nog sadly gone men de lär väl göra
comeback via två hål i väggen eller fjärrvärmeverkets rör.Det skulle passa särdeles bra i det här fallet där isoleringen i väggarna plötsligt minskat med två meter runtom.
kikarbara:
--- Citat från: Nastamuumio skrivet tis 3 aug 2010 00:03:36 ---
Den här lägenheten tar nog priset men jag har sett en del andra som inte står långt efter.Som vanlig, ordinär hamster får man ändå skänka dessa entusiaster en tacksamhetens tanke.Det fanns, vad jag förstått, ganska mycket kul och gångbart mellan papperslumpen och från vilkens hem objekten på Tradera kommer kan man av uppenbara skäl aldrig veta riktigt säkert.
--- Slut citat ---
Antingen bor du i halland eller så finns det flera pappershem i vårt avlånga land. Var inne i en sådan bostad 1988, ohc jag glömmer det aldrig. Det var mitt första möte med något som jag i efterhand har förstått är ett fall av compulsive hoarding syndrome. (Googla på det). Har senare mött det flera gånger, det är inte alls särskilgt ovanligt, men de som är drabbade lever ofta med stor skam och döljer det så gott de kan. Tyvärr är problematiken föraktat, och väldigt dåligt förstått bland gemene man. Ex på det kan ses på reaktioner av "Rent hus" där man egentligen är helt ute och seglar när man ställer containern på gården och kastar rubbet. Då har man nog inte riktigt förstått och gör som alla andra fördömer beteendet som "lathet", trots att det ofta handlar om funktionshinder. Tragiskt nog. Du skall vara glad att det bara är papper. Jag har mött värre områden att spara på.... De där högarna hade jag inte haft mycket emot att få gå igenom... men då är jag sorteringsnörd.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion