Allmänt > Fria diskussioner

Vad läser du just nu?

<< < (3/8) > >>

Anja:

--- Citat från: ada skrivet lör 10 nov 2007 14:13:07 ---Jag har läst första sidan i Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri,

--- Slut citat ---

Är det den boken som är skriven på "Blatte-svenska"? Förstå mig rätt, jag har för mig att boken är skriven utifrån hur "personerna i boken" pratar.

ada:
Jo, jag kom att läsa högt, denna första sida jag klämde, det var ett häftigt språk

JJ:
Idag började jag att läsa en biografi över arkitekten Sven Brolid som var verksam i Göteborg på 50-talet och ritade många hus i Kortedala, vid Dr Fries torg, Brunnsbo mm. Extra läcker är kiosken Lyktan i Kortedala som jag är osäker på om den finns kvar - när boken skrevs 2001 fanns den kvar men enligt texten förfallen. Sven ritade även frimärksserien tre kronor från 1937 (och framåt) när han var 24 år gammal. Boken är köpt på antikvariat för 20 kr.

Reggis:
Tidigare läste jag ”En shopaholics bekännelser” av Sophie Kinsella, den var kul och välskriven. Efter den blev det ”Mannen som gjorde de äkta männen svartsjuka” av Jilly Cooper som jag plågar mig igenom just nu. Den kan jag verkligen inte rekommendera, skräp, skräp, skräp.

Jag har de så förspänt att jag behöver inte köpa böcker utan min bokaffär är föreningens soprum. Där ställer vi böcker på en bokhylla och där kan man hämta den litteratur man vill ha. Ofta står det nyutgivna eller relativt nyutgivna böcker där varje gång jag går ner, jättebra.

Fördelen är inte bara att det är gratis utan man slipper välja, det har någon gjort åt en. Ofta får man tag på böcker man inte annars skulle ha tänkt på.  Jag läser ungefär en bok i veckan och då mest det som går under beteckningen chick-lit.

kas:
 Här är det fortfarande manualen som gäller, var inte med på igångkörningen tyvärr, montören hade lagt i en "standardkurva" och det sket sig naturligtvis...Den var alldeles för brant och hög över hela spektrum, så det blev "larm" såklart, men nu har jag nog kommit ner till mera idealiska tongångar...
 Mycket är det! Varmvattenspets för att undvika Legionellabakterier ex.vis, knäcka kurvor osv.
 Men det är spännade läsning och ska memoreras! 8)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion