Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (59/78) > >>

Fjoll:
Ungefär som grönsåpa och ugnar, splendido!!! Ni vet alla dessa supergiftiga sprayburkar som ska göra ugnen skinande ren. Att man sen (utan att ha astma) får något liknande när man använder det säger de inget om. Ja, kanske gör de det men väldigt väldigt finstilt.

Fjoll:
Det måste kännas härligt JJ!!! Jag är glad för din skull. Själv kommer jag att leva länge på min Fabiola, tom Barbisen ligger långt i lä. Jag är rätt så less på att betala dyra pengar för dockorna och kläderna. Faen så trött. Det finns så mycket annat jag också vill köpa typ en gammal minkpäls från 30-talet (gillar definitivt inte pälsdjursuppfödning men de här minkarna har varit döda länge och hade säkert ett långt och bra liv för kriget) eller ett par urfina skor från samma era. Eller varför inte den där Cadobokhyllan för många pengar. Så fort jag får en slant över så blir det Barbisar. Hmmm, måste ta mig en riktig funderare. Sen ska jag kanske ägna en del av semestern till att åka runt i landet och besöka loppisar, en lockande tanke.

JJ:
Jag kan inte annat säga än att det känns bra med loppisfynden!

Två personer som jag känner lite grann har ägnat en vecka var av förra årets semester åt att köra runt och åka in på varje ställe där de ser en skylt med texten "loppis". En åkte på Öland/Östra Småland och den andre i Halland/Skåne. Båda sade att de inte hittade någonting. En annan bekant åkte runt i Danmark och hittade en hel del.

ada:
Mumintallriken är enligt katalogen "Engine problems" tillverkad 91-97, den vill säkert nån samlare ha.

Jag har visat min lilla radiogrammofon redan, men det har blivit mer, på tal om billigt kom jag hem med 4 femkronors, en liten glasskål likadan som de jag har i rött från Trelleborg/Gullaskruv, ett litet uppläggningsfat AS-modell arabia (har gått direkt till samlarkartongen, med udda gammalt arabia, inte med på bild) två brickor, jag undrar om inte mönstret omnämnts nånstans, så det är känt men som skapat det? (bild 2)  Piedestalen kostade 50 kr.

JJ:

--- Citat från: ada skrivet sön 15 jun 2008 22:40:18 ---Mumintallriken är enligt katalogen "Engine problems" tillverkad 91-97, den vill säkert nån samlare ha.

--- Slut citat ---

Tack för upplysningen! Tallriken kommer säkert att hamna i en samlares ägo i höst eller så. Om någon här är spekulant redan nu så är jag alltid pigg på en bytesaffär.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion