Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
gitzie:
Inte så retro......men ett loppisfynd som jag är glad över.
Det är en torrnålsbild "Bygget" av en konstnär som heter Leif Olausson. Han är fortfarande verksam och bor i Älmhult om jag är rätt informerad.
Den är läckert inramad. Bladet är fastsatt på en "kudde" och det blir "tittskåpseffekt" med skugga runt bladet.
Inköpt för en billig peng ;D
Hittade genast sin plats här i huset. Annars kan det ibland vara besvärligt tycker jag. Man köper något som man tycker är toppenfint, kommer hem och så passar det bara inte in någonstans.
Reggis:
Är det en "torris" så är den mycket bra utförd.Grattis.
gitzie:
Jo då, det är en "torris" ;D Det står på, annars hade jag inte vetat det ::)
Pratade med galleriet som hade ramat den. Det var därifrån jag fick uppgifterna om konstnären.
kikarbara:
Mitt senaste loppisfynd håller mig väl sysselsatt. Hittade en låda för ett tag sedan, med vykort och jag råkade få upp ETT jag ville ha. Men det var allt-eller-inget-principen som gällde; så jag fick överväga om det ena vykortet - med risk att det inte fanns fler när jag gick igenom dem som jag ville ha eller kunde ta vara på-var värt priset för mig/inte samlarmässigt utan bildmässigt... men jag slog till.
Och hittade vid genomgång två till som jag ville ta vara på för egen del. Och sen dess har jag sorterat och slängt, sorterat och slängt, och nu lite försiktigt börjat lägga ut på tradera.
Riktigt roligt ärligt talat. Så i bara farten slog jag till på ett vykortsparti från en gammal affär som öppnade i slutet på artonhundratalet och som hade ett gammalt vykortslager som spänner över många decennier kvar. Det kommer om ett par veckor, eller så, och jag har ingen aning om vad det innehåller.... men roligt skall det bli! :)
Jag var inte vykortssamlare som barn i den egentliga vuxna bemärkelsen, men jag samlade - på barns vis- och älskade mina vykort, som jag gick igenom om och om igen, sorterade på olika sätt och ta mig tusan, jag får samma känsla av eufori fortfarande när jag sitter och sorterar upp i alla de högar...
gitzie:
Vykort är spännande. Jag har en som samlar på tåg/järnvägsvykort här hemma ;)
Kan tänka mig att du har roligt om än tidskrävande :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion