Allmänt > Fria diskussioner

Vilka blir nyårslöftena då?

<< < (10/26) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 10 jan 2008 13:56:24 ---Det är trevligt att notera att det finns en man till här i landet som vet vad man har män till, nämligen att bära grejer.

Min kille är också åsna men han törs inte köpa något då han sett med vilken avsmak jag har studerat de få inköp han tordats göra. Nu tar han inga egna initiativ på den punkten vilket är skönt utan han har förstått sin uppgift att hans deltagande bara går ut på att bära och serva mig. Springa till bilen och lassa av när det blir mycket. Hämta kaffe i kafeterian om det finns en sådan samt förse mig med iskall Coca Cola varma sommardagar.

Är han riktigt duktig så brukar jag belöna honom med något oväntat. På somrarna är det oftast att jag styr in på någon parkeringsruta på hemväg eller på väg till nästa loppis och tar en paus med friluftssex , det tycker han är spännande. Ni andra som inte får med åsnan kan prova på detta. Det ökar garanterat deras intresse för loppisar och det är kul. Prova skall ni se.

--- Slut citat ---

Här måste jag nog -skrattande- förtydliga att jag nog inte alls håller med om att man har män till att bära och att jag inte lever ihop med en åsna och att han knappeligen behöver mutor eller positiv förstärkning på samma sätt som man dresserar en hund...

Reseda:
MIN MAN ska minsann åka och köpa 2 kontorsstolar på egen hand i kväll. Belöningen? Hemkokt jordgubbskräm med glass!!

Reggis:
Jo nu är det så att jag betraktar män som hundar. Har du aldrig varit på en fotbollsmatch Kikarbara? När de med sina ölstinna blåsor står och pinkar i en ränna. Det är en syn det och det får mig att tänka på en revirpinkande hund. Brukar alltid passa på och kika in för att se fenomenet, man skrattar på sig.

Dessutom är de rätt lydiga bara man visar vem som bestämmer. De brukar också komma när man visslar bara det inte handlar om städuppdrag och disk. Då blir de lomhörda precis som om man kan drabbas av vaxproppar ungefär som hicka.

Nej betrakta mannen som en hund det blir alltid rätt. Tänker alltid på Helen Zahavis underbara bok, ”En jävla helg”. ” Hundar jagar i flock och luktar i hela huset och kryper inför matte. De är de givna fascisterna i djurens värld. Smeker man dem biter de en i handen. Slår man dem älskar de en för evigt. Därför skall de hållas kort och dresseras.”

Som sagt var män har sin nisch, bära ens prylar på loppisar, göra små uppdrag i hemmet, det gör dom så gärna. Sen kommer nästa steg det är att få dom att städa och diska. Ge inte upp det går bara man har en fast hand. Bästa sättet det är att låtsas att de inte finns och samtidigt visa sitt missnöje. Då blir de oroliga och skall fjäska. Då brukar dammsugaren komma fram och disken bli diskad. Fast man måste alltid ge dem en dos med missnöje då och då.

Reseda:
Huuuu så du snackar Reggis! En lydig kvinna är en lycklig kvinna. Det vet du så väl. Vi måste ta hand om männen så de riktigt känner sin betydelse.

DÃ… får man en kontorsstol i svart läder med fällbar hög rygg mm. Tar upp halva kontoret visserligen. Men vad kan man begära då 2 män är ute och handlar??

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet tor 10 jan 2008 22:17:51 ---Jo nu är det så att jag betraktar män som hundar. Har du aldrig varit på en fotbollsmatch Kikarbara? När de med sina ölstinna blåsor står och pinkar i en ränna. Det är en syn det och det får mig att tänka på en revirpinkande hund. Brukar alltid passa på och kika in för att se fenomenet, man skrattar på sig.

--- Slut citat ---

Nu får jag väl nästan skämmas, men på de enda fotmollsmatcher jag har varit på har det inte varit en endaste sjuåring som har pinkat med ölstinn blåsa... kanske därför jag fortfarande har lite känsla kvar för män och tycker att de har någon form av värdighet kan tänka?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion