Allmänt > Fria diskussioner

Vilka blir nyårslöftena då?

<< < (14/26) > >>

JJ:

--- Citat från: Domino skrivet tis 15 jan 2008 14:40:29 ---På tal om något annat....eller kanske inte, utan bara påminna om nyårslöftena!
Hur går det för er?

--- Slut citat ---

Mitt löfte var att sälja av ett flertal av mina samlingar och det har jag hållt. Kalaspuffsbilarna - sålda och ivägskickade. Tändstickssamlingen - såld och den nya ägaren hämtade rubbet igår. Festissamlingen - såld och jag skickar den i övermorgon. Flera andra samlingar är på gång att säljas.

För pengarna har jag idag betalat för ett supersnyggt sideboard av Arne Vodder från 1957! Ytterligare ett steg närmare mitt projekt vardagsrums förverkligande!

convallaria:
Vindsröjningen kom av sig i helgen då särbon var här och det bara tumlades om i sänghalmen och dracks vin. Ã… den här veckan är jag knappt hemma, men idag har jag gått en långpromenad i stan istället, så i princiiiip håller jag löftet.

Reseda:
Jag motionerar i ridhuset var tisdag mellan 14.40-17.19. Ett fasligt spring är det  ;D

kas:
Rid i natt, men rid inte ensam! ;D ;)

Reggis:
Jag blir så fascinerad när jag läser JJ:s inlägg ovan. Kalaspuffsbilssamlingen, vilket ord det blev av det, är såld. Jag förmodar att det är någon sådan där plasthistorier, typ Mc Donalds figur, i form av en bilar som lades i paketen för att ungar skulle påminna föräldrarna om inköp vid besök i butiken. Det finns tydligen samlare på allt, underbart.

Själv tillhör jag inte samlarna på det sättet utan jag är en generell samlare av allt som tilltalar mig. Det kan vara för att föremålet är tjusigt, tänkvärt eller avskyvärt men helst skall det vara annorlunda på något sätt. Fast jag har upptäckt att det finns många art deco figurer och väggmasker hemma samt olika typer av vaser och krukor. Man skulle nästan kunna säga att det är samlingar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion