Allmänt > Fria diskussioner
Klagotråd
Reggis:
Jo, jag har gjort det. Jag blev trött på ätandet under julen. Jag blev bjuden på 12 julbord (restaurant) och dess utom några privata sådana. Kände mig som en spärrballong utav all onyttig mat.
Därför bestämde jag mig för en smal nyårshelg. Min nyårsmiddag bestod av en portion risgrynsgröt (färdiglagad Coop X-tra) som jag lyxade till genom att röra ner två skedar med grädde däri. De ni. Det kallar jag för karaktär. Sen har jag gått på i samma stil. Är mycket nöjd med mig själv kan jag tala om och har nu målet att gå ner ytterligare 3-4 kg under den närmaste månaden.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 9 jan 2008 21:53:58 ---Jo, jag har gjort det. Jag blev trött på ätandet under julen. Jag blev bjuden på 12 julbord (restaurant) och dess utom några privata sådana. Kände mig som en spärrballong utav all onyttig mat.
Därför bestämde jag mig för en smal nyårshelg. Min nyårsmiddag bestod av en portion risgrynsgröt (färdiglagad Coop X-tra) som jag lyxade till genom att röra ner två skedar med grädde däri. De ni. Det kallar jag för karaktär. Sen har jag gått på i samma stil. Är mycket nöjd med mig själv kan jag tala om och har nu målet att gå ner ytterligare 3-4 kg under den närmaste månaden.
--- Slut citat ---
Nu kom du faktiskt på ett sätt att vända min nesliga förkylning och virusinfektion och feber och tandvärk till en fördel... efter den här veckan, och när jag nu reser mig ur det hela och lägger det bakom mig så måste jag ha tappat anseliga antal kilon. Så i själva verket kanske det här är en positiv period... Det sägs ju att det inte finns något ont som inte för något gott med sig, och jag brukar ju inte vilja lyssna på det örat i allmänhet, men där sa du nog något, Reggis!
Reggis:
Precis. Jag kommer med glädje ihåg när jag låg i någon sån där virustjosan för ett par år sedan och gick ner nästan 6 kilo. Gud va jag var glad. Det var sent på våren den â€drabbade†mig så det fixade min mage inför badsäsongen.
Annars får man väl köpa lite mat på ICA, det lär sätta fart på tarmarna har jag hört. Och inte bara dem utan även kräkmuskulaturen får sig ett ordentligt övningspass. Såg att dom sålde köttfärs med stafylokocker i. Hanterar man mat från ICA är det nog bäst att ha handskar och munskydd på sig. Råkar du ha ett mindre så och rullar köttbullar med denna ICA-färs så kan man faktiskt få sjukhussjukan i såret. Det är ju mindre kul.
änglautanskor:
Underbart att få gnälla och klaga, jag är himla less på att stå upp med nya recept på receptsidan ,
Varför kan inte folk nöja sig med makaroner och korv??
Samt varför smakar inte mina köttbullar som min mammas?
änglautanskor:
Hallå där ! idag är det jag som är deppig och "mest synd om"
Alla är arga på mig idag på jobbet, men herregud inte underligt att man glömmer en unge i källaren, såna så små fjuttisar får faktiskt ta lite ansvar själva.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion